709 visninger
|
Oprettet:
sygdom...? {{forumTopicSubject}}
Min ene kat er meget tynd, men den spiser rimelig meget. Den tager ikke på ved vådfoder, tørfoder og kartofler osv.... den har næsten lige født et lille kuld døde killinger, men inden da var den også meget tynd og jeg ville bare lige hør om der var nogen der vidste hvad det kunne være...?
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 331
Har den fået en ormekur for nyligt?
apr 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
En kat der lige har født et helt kuld døde killinger er absolut ikke rask og bør komme til dyrlæge og samtidig bør hun steriliseres, for det ville da være synd hvis det samme sket en gang til, tænk på hun går nu rundt med brysterne fyldt med mælk og en mulig omgang brystbetændelse i kølvandet
Sig til dine forældre at den kat skal til dyrlæge hurtigst muligt..
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Det lyder til din kat er meget syg... især når alle hendes killinger var døde....
Det er super vigtigt hun kommer til dyrlægen hurtigst muligt....
Vis denne tråd til din mor og far ....
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
En hunkat forbruger mange kalorier til at producerer mælk og under drægtighed, så det er nok derfor hun er så tynd. Men jeg vil anbefale dig at få hende til dyrlægen og blive tjekket for andet (sygdom) og få hende neutraliseret ved samme lejlighed.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Husk lige pigen kun er 13 år og det nok er hendes forældre, der har noget at skulle have sagt her, hun har ikke en alder hvor hun kan bestemme om katten skal have killinger eller ej..
Det sagt så er der jo desværre mange katteejere ude på landet der syntes det er ok at katten blot får kuld på kuld, og syntes ikke de vil ofre penge på neutralisering..
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Har du lavet din profil helt om ??
Ellers enig med Heidi ,noter dig lige Annes alder,13 år
Du får intet ud af tale til pigen som om det er hendes skyld .
Det er det ikke !!
Du hjælper ikke katten ved at skæmme
Anne væk.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Opfør dig overfor andre som du ønsker at de skal opføre sig over for dig!!!
TS:
Ja, et helt kuld døde killinger synes jeg ikke tegner godt.
Så derfor synes jeg at dine forældre skal sørge for at katten bliver testet for virussygdomme (kaldes med fine ord:FIV og FeLV) - inden den bliver neutraliseret - steriliseret.
Hvis katten har et af de 2 nævnte virus er det noget værre noget og så er katten meget syg og kan ikke helbredes.
Derfor er det vigtigt at den kommer til dyrlægen.
Hvis den er sund og rask, skal du snakke med dine forældre om foder, for en kat skal ikke have kartofler - det var noget de fik i gamle dage.
Normalt anbefaler jeg ikke dette mærke, da jeg selv bruger et af de noget dyrere, men jeg kender én der har en kat på 23 år - den får Aktiv Kat.
Det er i hvert fald bedre end kartofler
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Opfør dig overfor andre som du ønsker at de skal opføre sig over for dig!!!
Så sandt
sygdom...?