{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sygdom ?
  • #2   5. aug 2014 Åhh smiley

  • #3   5. aug 2014 jamen hva så hvis de også har sår i mundvigen ??

  • #4   5. aug 2014 Sår gane/tunge: calici
    Sår i mundvigen: allergi

    det er det mest normale - men ikke alt er normalt med katte


  • #6   5. aug 2014 Er det ikke lige meget med dyrlæge hvis katten er død???
    samt katten bliver meget meget dårlig og dør ?


  • #7   5. aug 2014 hov hov det er IKKE mine katte, men nogen nede på lolland, som ikke tror på at de er syge og smitter hinanden smiley

  • #8   6. aug 2014 Man skal huske at det er alle symptomer på en gang smiley

    De har mistet 8 katte, først killinger, og nu også voksne katte, de påstod at den voksne kat døde af sig selv af kræft, og de 2 tosser har haft boende, havde et væld af katte, over 20 tror jeg, de var syge flere af dem, jeg bad dem søge dyrlæge, men nej det kunne de selv klare .

    De 2 de havde boende er flyttet med deres katte, og har lagt et billede ind på FB af en kat der ser helt elendig ud, og snotter / bløder ud af næsen. det sagde de var leukæmi, uden at have været til dyrlæge med den, den døde også smiley

    Jeg har uden held forsøgt at få dyrenes beskyttelse på dem, men tror ikke de vil, fordi det bare er katte smiley


  • #9   6. aug 2014 Er der i øvrigt en sygdom hos katte der er forkortet til F.Y.R ?

  • #11   6. aug 2014 Ja det kan det osse være .

    Jeg er så harm over at de ikke gør noget, nu har jeg overtalt dem til at gå til dyrlægen, de har fået en tid i morgen, og så bliver der taget blodprøve.
    og De har lovet mig at er det F.I.P de fejler, vil de få aflivet alle kattene.

    Hellere det, end at de venter til katten går i udbrud med sygdommen, og dør under stor lidelse smiley
    De smitter jo osse alle andre katte, og det er jo ude katte. de har fået neutraliseret deres hunkatte, men ikke hankattene, det er jo lidt dumt smiley


  • #12   6. aug 2014 Nu kan jeg ikke få fat i billedet mere, men de havde smidt et billede op på FB, af en kat der havde snot og blod over næse og mund, det var så frygteligt at se på .
    stakkels katte, de må lide forfærdeligt smiley


  • #14   6. aug 2014 Berit : det er ikke alle kattene der blødte ud af mund og næse. killingerne gjorde ikke, men de spiste ikke, havde øjensnask, tabte balancen, og kunne ikke gå, de blev forfærdelig tynde efter billedet at dømme, og pelsen var mærkeligt strittende.
    den voksne der døde i går, blødte ikke, men nogle af de andre gjorde, men ellers er symptomer det samme.

    forstår så ikke lige dit negative omkring at det er på lolland det forgår, de bor i dannemare, og det ligger da så vidt jeg ved på lolland, samt de 2 tosser, der er flyttet ud, bor ved tårs, næsten ved siden af fridriksdal gods. og før de endte der boede de i storkemarke og nørreballe.

    Hvad har det med at gøre hvor jeg er fra ?


  • #15   6. aug 2014 Hun ligger og skriver dusinvis af sms`er til mig lige nu, og vil have lov til at ringe, men jeg har slet ikke lyst til at snakke med hende smiley

    jeg er så trist og ked af at de ikke har gjort noget ved det tidliger, igår skændes jeg helt vildt med dem, og de sagde at de havde været til dyrlæge og alt muligt, men så viser det sig at det er løgn smiley

    Og ham fra dyreværnet jeg kontaktede har hverken været derude eller gjort noget smiley

    Skal man bare vende det blinde øje til og prøve at lukke de lidende dyr ud af sine tanker smiley


  • #16   6. aug 2014 Jeg forstår slet ikke at Dyrenes beskyttelse ikke vil gå ind i sagen, har du prøvet at kontakte en kredsformand i området hvor de bor, 1812 eller hovedkontoret tror jeg ikke er til en dyt, men kredsformændene plejer at være til langt bedre hjælp smiley

    Problemet er jo nok bare at hvis ikke familien lukker dem ind så kan det blive et problem..


  • #17   6. aug 2014 Jeg slog dem op på nettet, og ringede først til ham eller dem i nakskov, men de svarede ikke, prøvede så et par af de andre, og pludselig ringede ham fra søllested tilbage til mig, mener han hed johnny, han lovede at køre derud, efter jeg havde forklaret forholdende, og gav ham adressen.

    Men nej, intet er sket smiley


  • #19   6. aug 2014 Hvor længe er det siden at du har snakket med kredsformanden fra DB??

  • #20   6. aug 2014 Det er 14 dage siden smiley

    jeg tænkte på om man skulle kontakte NJD .


  • #21   6. aug 2014 Jeg har en gang prøvet at kontakte NJD men det var omkring en gammel kat som blev misrøgtet og de skrev bare tilbage de ikke havde nogen ressurser.
    Det er da måske et forsøg værd. Det kan da være de ligger inde med flere midler nu eller prioterer anderledes hvis det er mange katte, Så vidt jeg kan se ligger der også et IK i Næstved måske kan de vejlede dig i sager om vanrøgt. Ellers ville jeg da ringe igen til DB og spørge hvorfor pokker de ikke reagerer når de har lovet at køre derud.


  • #23   6. aug 2014 Enig med Fruen....

  • #24   7. aug 2014 De har været til dyrlæge i dag, og dyrlægen siger at det er katteinfluenza, der kan ikke gøres noget.
    De svage dør, de stærkeste overlever smiley


  • #25   7. aug 2014 Jamen så skal hele deres bestand jo testes og dem der er smittet skal aflives, for ellers går de jo rundt og smitter alle andre katte i området smiley

  • #27   8. aug 2014 Skal de så bare gå rundt og dø af sig selv af sygdommen og så ser man hvem der evt overlever senere ?.
    Man kunne vel hjælpe de syge ved at aflive dem og vel også spare dem for en del lidelser og begrænse smitten inden de dratter om af sig selv. Det er der jo allerede mindst 8 der har gjort. Jeg så engang en der skrev 75 % af en bestand ofte døde af katte influenza men ved ikke om det er korrekt på nogen måde. Du skriver jo også to allerede er flyttet og dermed har bragt smitten videre.


  • #29   8. aug 2014 Jeg har lagt denne tråd op på NDJ's fb side så de kan læse den.

  • #30   9. aug 2014 Jeg ved ikke hvad de vil gøre ved det, pengene er der jo ikke til at behandle deres syge dyr smiley

    Det eneste gode er at de 2 tosser, der flyttede ud, er nu politianmeldt af DB.

    Og deres katte er jo nok dem der har smittet de andre der smiley


  • #31   22. feb 2016 Nu ved jeg godt at denne tråd er gammel, men de har faktisk været med i en af de udsendelser med dyrenes beskyttelse der blev vist i tv.

    De har heldigvis ikke flere katte, heldig eller uheldig blev kvinden i det forhold gravid, og da de kommer fra et socialt-belastet miljø begge 2, kom kommunen ind over og sørgede for at alle katte kom væk.
    Dem der var syge blev aflivet, dem der kunne reddes blev ordnet af dyrlæge og viderformidlet.


Kommentér på:
sygdom ?

Annonce