651 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Tåbeligt! Tåbeligt!

At der hver evigt eneste dag bliver oprettet 4-5 katte som helt uden stamtavle bliver lagt under en bestemt race. Jeg er af den opfattelse at er der ikke stamtavle på en kat må den jo være en blanding, hvorfor hulen bliver de så ikke modereret når det ofte ret tydeligt, er fis i en hornlygte at pågældende kat skulle være af en bestemt race.

Så kunne man jo i teorien lige så godt bare lave en kategori for dem alle der bare hed kat.

Det er jo for fanden ikke til at vide om du sidder og kigger på en Norsk skovkat, en Maine Coon, en Sibirisk skovkat eller om der bare er tale om en tilfældig blanding med lidt langt hår som ligger under racen.

Fjollet, det er en ommer!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tåbeligt!
  • #1   2. maj 2013 Jeg undre mig virkelig også...

Og det er ikke kun når de er uden stamtavle...man kan jo bare næsten sætte sin kat under hvad som helst.... for selvom man får 40 afvis... så kommer man jo alligevel ind med 50 godkendt... som det lige er sket idag og forleden blev en profil stemt ind... hvor det eneste der stod om katten var fødselsår og det var en han.... jamen hvem stemmer dog de profiler ind ???

Jeg har en ide om at nogen bare sidder og trykker på det grønne link "Stem denne ind" eller hvad der står... helt uden at tjekke profilen....
    Jeg forstår det ikke!!!

• #2   3. maj 2013 Jeg har en kat.. Hun har striber.. Jeg tror jeg vil sætte hende under min egen hjemmelavede kategori - Tiger..
    smiley

• #3   3. maj 2013 problemet er at når katten er stemt ind kan man selv ændre race uden at det skal "godkendes" Jeg kunne sætte min hvide huskat ind som en Tyrkisk Angora hvis jeg ville.(han har jo også alle karakteristikaerne det kan I jo godt se ikk?? :P)

• #4   3. maj 2013 hvis du med modereret mener at jeg eller Janne skal ændre det, så kan vi ikke det, hvis katten først er stemt ind. Vi kan kun anmode ejeren af katten om at ændre dette. Dette bliver så sjældent efterfulgt.
    Så jeg kan kun anmode om at man læser teksten godt igennem INDEN man stemmer ind.

• #7   3. maj 2013 Marianne det troede jeg faktisk at i havde muligheden for, det viser jo at der er en fejl eller mangel i systemet, som helt sikkert burde rettes. Nu ved jeg ikke hvor man retter henvendelse til for at klage sin nød, men det kan være du ved det?

Felis jeg er helt enig med dig i at man burde oprette racer i to kategorier, både med og uden stamtavle. Det er vel langt størstedelen af racekattene her på galleriet der er "Ægte" racekatte men uden papir, det giver dog ikke meget troværdighed at ejeren anser sin kat som en ægte racekat når han/hun intet bevis har herpå.

Ikke at jeg siger det ikke kan lade sig gøre, men jeg tror det er et fåtal der ikke er blandinger og mener dermed også at det er grunden til at langt størstedelen er papirløse.

• #8   4. maj 2013 lasse p Du kan rette henvendelse under kontakt, nederst på siden. Ønsker om ændringer er meget velkomne, det er bare ikke altid det kan lade sig gøre.

• #9   5. maj 2013 Jeg forstår simpelthen ikke at man kan byde en kat velkommen når der ikke engang er ET ENESTE billede af en kat.... men 5 fuldstændig ens billeder af nogle mennesker der er ved et eller andet....

Hva pokker sker der lige ????

Kommentér på:
Tåbeligt!

Annonce