{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.618 visninger | Oprettet:

kattemor bløder..? {{forumTopicSubject}}

hej.. smiley

I går fik min lille Åberg 4 små lækre bebser:) jaaah smiley

fødslen og alt gik fint. den sidste killing var ca. 20 gram mindre end de andre 3 og også lidt svær at få gang i, men nu har den det fint.

jeg ved godt at de bløder en smule bagefter en fødsel, men hvor meget? altså i går kom der lidt frisk blod ca. 6 timer efter den sidste blev født. i dag er det sådan brunligt og lugter en smule. men altså det hænger i pelsen, hun gør sig ikke ordentlig ren, jeg har prøvet at vaske hende men hun vender sig om og ser total sur ud..

jeg har snakket med dyrlægen fordi jeg ikke var sikker på den sidste moderkage kom ud, men hvis den stadig er derinde ville hun så ikke bløde frisk og meget blod hele tiden ? dyrlægen havde for øvrigt AAAALDRIG i sine 20 år set at der havde siddet en moderkage eller fosterhinde tilbage i katten... så han fik mig egentlig beroliget i går aftes. Men jeg blir ved med at tænke på om den nu os er kommet ud.

Missemor har det godt hun spinder, passer de små, spiser og drikker, så der er ikke noget som tyder på noget skulle være galt, andet end det flåd bagfra..

det er første gang der kommer killinger hos os, så vil gerne høre jeres meninger, skal jeg køre de 40 km til dyrlæge i dag eller kan jeg vente til mandag? kører self. hvis hun blir dårlig eller noget men lige nu har hun det fint.

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kattemor bløder..?
  • #3   11. maj 2013 Jeg havde en kat der var tæt på at blive engel - fire tilbageholdte moderkager.

    Det skal være frisk rødt blod der ikke lugter - ikke mørkt og heller ikke for lyst.

    Tag hendes temperatur


  • #5   11. maj 2013 det ser sådan her ud.. det er sådan lidt brunligt rødt.. det lugter lidt af fims.. men er det ikk meget normalt? dyrlægen sagde at så længe hun er frisk var der ingen grund til at komme...

    profilbillede
  • #6   11. maj 2013 Det ser jo kun sådan brunt ud fordi din kat er mørk i pelsen, en af mine blødte 2 uger efter fødslen.

  • #7   12. maj 2013 Min fik 4 killinger lidt kompliceret det startede med der kom to på en gang. den ene matte jeg lige holde tilbage den første vejede86 g derefter kom så den anden som jeg også måtte trække forsigtig i Det viste sig at efterbyrden som det hedder var vokset sammen, 3-4 killing kom først 45 min efter dem kunne jeg mærke ved bugen ved ribbenet. den fjerde måtte jeg også trække ud, det gør jeg ved at klemme helt nede ved efter byrden men den sprang.øv øv. Derefter kørte jeg hånden den af underlivet for og se om hun så fødte den. det gjorde hun så et par min efter. det gør jord modern også ved os mennesker.hvis der stadig kommer dårlig udflod ud er der sandelig noget galt. prøv med en anden dyrlæge. mistede selv en kat sidste år da der lå døde killinger i en uge . de blev fjernet , og hun blev neutraliseret. men desværre 2 mrd efter måtte jeg alligevel aflive hende på grund af nyre svigt. hun har haft 13 sunde killinger i mellem årene så vær opmærk på der ikke kommer mint grønt ud af hende . håber på en lykkelig løsning.




  • #8   12. maj 2013 hun er stadig frisk og glad, og syntes det er aftaget lidt, ellers er hun blevet bedre til at fjerne det i hvert fald... jeg tar til dyrlægen i morgen og får hende og killingerne tjekket.. tusind tak for jeres svar, smiley dejligt med nogen man kan spørge til råds nu når man er "killingejomfru" smiley jeg gir en opdate når jeg har været afsted i morgen.. smiley

  • #9   13. maj 2013 Så har vi været afsted... han kiggede ind og skeden var helt ren så han mente ikke der var noget. Hun havde dog en smule feber så hun har fået noget antibiotika eller så hun fin ud.. også havde jeg også ny kat med, da han kom ind i går hang hans hale og slaskede.. teor den er brækket.. smiley dyrlægen beholdte ham og ville ringe når han var blevet undersøgt..

Kommentér på:
kattemor bløder..?

Annonce