{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

tis i sengen {{forumTopicSubject}}

heej.. jeg har en sød lille huskat, som fra starten af var renlig og brugte kattebakke.
men pludselig begyndte hun at tisse i sengen. Vi kontaktede dyrelægen, og hun fik taget en urintest for at udelukke sygdom. hun blev efterfølgende setraliserede, da det også kunne hjælpe.
der gik en god periode hvor det egentlig gik fint, men nu er hun begyndt igen smiley , ikke bare i sengen men også hvis der ligger tøj på gulvet, og en enkelt gang på sofaen.
jeg har vasket sengetøjet i rodaloen, og har lukket ind til sengen om dagen, men hun sover jo hos os om natten, og har ikke rigtig lyst til at smide hende ud af værelset om natten.
vi har også prøvet med en spray der skulle holde hende væk, men synes ikke rigtig det virker..

er der nogle der har nogle gode råd, for det begynder at gå os meget på


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tis i sengen
  • #1   12. maj 2013 Hvor længe siden er det at hun blev steriliseret???

    Det kunne godt lyde som om det er blevet en dårlig vane for hende..

    Rodalon fjerner nu heller ikke lugten for kattens skarpe næse, der skal du enten bruge noget der hedder urine off eller R10, det sidste kan købes hos matas, men er billigere på nettet..
    Rodalon fjerner bakterier og lugt for os mennesker men ikke for katte..


  • #2   12. maj 2013 okay..det må jeg prøve så.. jah tror også på det er en dårlig vane,.. hun er også begyndt at tisse i grus når vi er ude, så tænker at jeg også vil prøve at udskifte hendes kattegrus til noget finere, for at se om det måske kan lokke lidt, og så har jeg flyttet den et nyt sted hen, da jeg læste et sted at det også kunne hjælpe ): man må jo prøve alt for at få den vane væk.. men vil helt sikkert prøve at købe en af de to produkter du skriver der


  • #3   12. maj 2013 det er et par måneder siden


  • #4   12. maj 2013 Hmm ja prøv at skifte grus, jeg må lige høre har du kun en kattebakke??

    Hvis det er tilfældet så anskaf dig en mere, og hvis den du har er lukket så sørg for at den anden er åben og så kom det nye grus i den ene og det gamle i den anden, nogle katte kan nemlig bedst lide at lave bummelum i den ene og tis i den anden, og selvom det ikke har været anderledes på noget tidspunkt så kan katte godt pludseligt få en ide om at nu skal det laves om smiley

    Hvis de tiltag ikke hjælper, så syntes jeg du skal få hende undersøgt for en urinvejsinfektion, hun kan have blærebetændelse og det er yderst smertefuldt for hende og hun vil tro at smerten kommer fra kassen, hun forstår ikke at det kommer fra hende selv, men tror at der er noget udefra kommende..

    Urinvejsinfektioner kan fremkaldes som eftervirkning af stress, men hvis det ikke er hver gang hun tisser at hun gør det andre steder end i kassen, så er det nærmere en dårlig vane som skal brydes hurtigst muligt, for ellers bliver den for indgroet for hende..


  • #5   12. maj 2013 Hun er blevet undersøgt... har bare ikke så stor en lejlighed, men kunne godt være jeg skulle finde plads til en til.. men tror ikke hun er bange for kassen, hun bruger den fint, på nær om aftenen når vi er gået i seng, så skal hun lige op og snuse i bagenden af sengen, og så pisser hun ): ... men tror jeg starter med at skifte grus, vaske med en af de to du du skrev, og så købe en spray der afhjælper det... så må vi se hvad der sker (:

  • #6   12. maj 2013 Jeg snakker ikke om at hun bliver bange for kassen, men hvis det er en urinvejsinfektion så tror hun at den er årsagen til smerten, ligesom hvis nogen niver dig hver gang du sidder ved siden af dem, så vil du også så vidt muligt undgå at sidde ved siden af dem, det betyder jo ikke at du er bange for personen, men blot at du vil undgå at sidde ved siden af dem..

    Du skriver hun er blevet undersøgt, hvornår, for en blærebetændelse kan jo godt opstå i løbet at en uges tid..

    Du skrev at hun var holdt op med urenligheden efter sterilisering, men nu startet igen og det var faktisk det der slog mig at det kunne være pga en infektion..

    Men jeg syntes du skal anskaffe en kasse mere, og husk lige at når du skifter grus så skal det gøres løbende og ikke lige sådan fra det ene tidspunkt fra det andet, for så kan det være at hun slet ikke vil gå på kassen..


  • #7   13. maj 2013 udskiftning af grus kan være ved at fylde 2 bakker så hvis den nye bakke bliver fyldt med nyt grus så kan den gamle beholde det der plejer at være i den smiley

    Du skriver at hun snuser i i enden af senge(formoder at det var der hun plejer at tisse) det lyder i hvert fald som om at hun kan lugte sin urin også genopfrisker duften.
    Jeg havde et hyr efter en af mine havde haft urinvejs infektion også havde tisset på gulvet. han blev ved fordi han hele tiden kunne lugte sin urin. (det var et hus med væg til væg tæpper så kunne ikke tage det op og vaske det)

    Jeg måtte bruge Urin off(flere behandlinger) store mængder da det skulle helt ned igennem tæppet.
    Når det så var helt tørt fik det bliv-væk-kat
    Da det var på gulvet havde jeg også held med at sætte kattebakken over stedet men det hjælper jo ikke i sengen...

    Prøv at sæt en af kattebakkerne i soveværelset(hvis der ikke er en der) for at lokke hende derover i stedet for i sengen.


  • #8   13. maj 2013 Okay.. det vil jeg prøve

Kommentér på:
tis i sengen

Annonce