1.393 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Maine coon adfærd Maine coon adfærd

Hej KG smiley

Nu har jeg fået mig en Maine coon - ikke 100% ægte. Moderen var 100% ægte og faderen alm. huskat.
Nu studser jeg lidt over hans adfærd. Er det normalt at Maine coon spiser/drikker af deres poter? Jeg kan simpelthen ikke have en vandskål til at stå, uden han skal vælte den - og så er der vand over det hele... Suk!
Er det noget man kan lave om på ved dem, eller er de bare sådan? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maine coon adfærd
  • #2   20. maj 2013 Min kat havde det på et tidspunkt sådan at hvis jeg havde vandglas stående, ville hun vælte dem så hun kunne drikke af vandet.
    Har set mange eksempler på katte der drikker med poterne.

Alle katte er forskellige og det er i hvert fald ikke unormalt:)

• #3   20. maj 2013 Åhh ja MCO er vandglade så det er ganske normalt..

Hvis du ikke syntes det er spændende med vand ud over det hele så kan du enten vælge at sætte vandskålen i brusekabinen eller stille vandskålen i sådan en skobakke, der er en lille kant på og så har du da ikke vand på hele gulvet smiley

Ellers er et alternativ en vandfontaine..

• #4   20. maj 2013 Vandfontainer er ret fantastiske opfindelser set i forhold til missekræ, de elsker at dirkke af vandhaner og hvis man vil undgå vandpjask og kattehår i alle håndvaske så er en fontaine en ret god løsning.

• #5   20. maj 2013 Winnie W: Min kat skulle gerne stå under "blanding af racer" smiley

Tak for svarene! Der kan man bare se.. Det må prøves, for har gulvtæppe på, og tror ærligtalt ikke det har godt af det i længden, når nu han bliver ved smiley
    Men hvis de er så vandglade - hvad så med at bade dem? Er de vilde med det? smiley

• #6   20. maj 2013 Hahahaha ja vandglade er de, men bade er noget andet, der er stor forskel på det de selv vælger og så det der bliver påduttet dem smiley

Nogle kan nok godt lide at bade, men lige med det tror jeg de er ligesom så mange andre racer, nogle kan lide det andre kan ikke smiley

• #7   20. maj 2013 Har heller ingen grund til at vaske ham - det gør han pænt selv - og med lidt vand fra skålen smiley Det er begyndt at irritere mig, men samtidig ser det så sjovt ud, for det ser ud som om, han får et chok hver gang han vælter den. smiley haha!

• #8   20. maj 2013 smiley jeg kan godt forstå du ikke er begejstret for vand på gulvet og især ikke når du har gulvtæppe..

Jeg syntes selv at tricket med skobakken er ret god, de koster ikke ret meget, Bilka havde dem i vinters til 15 kr. for en lille firkantet, det er da lige til at overkomme smiley

• #9   20. maj 2013 MCO er meget glad for vand og de kan få timer til at gå med det (jeg har et lille havebassin)
    Du kan stille en opvaskebalje med vand i bruseren... evt med en bordtennis bold... selv mine huskatte synes det er sjovt smiley

Ellers bruger jeg en stor hunde skål... http://www.petdreams.dk/madskal-vandskal-til-store-hunde-pa-2-8-l-i-rustfrit-stal.html
    Den er ikke så nem at vælte...
    Og ja deres skåle står i i en stor sko bakke smiley

• #10   20. maj 2013 Vi har en lille sandkassespand stående ude på badeværelset, og så har han sin egen (meget tunge) kop ved køkkenvasken. Dem kan han pjaske med, men ikke vælte. Et glemt vandglas på sofabordet overlever ikke lang tid...
    Idag havde vi sønnens minipool ude på altanen - den syntes katten var meget spændende (dog ikke imens sønnen var i den, da fløj der for meget vand rundt syntes han - katten altså, ikke drengen smiley ).

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #12   20. maj 2013 Jeg har i mange år, efter mine 3 katte pjaskede og væltede vandskålen i stuen, haft denne her, en tung skål i en større skål, de har aldrig siden prøvet at vælte eller pjaske med den i stuen, kun den på badeværelset. Måske du skulle prøve det også.:-)

profilbillede
  • #13   20. maj 2013 Janne
    sikke da en god ide ,vil straks prøve smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #14   20. maj 2013 Tine. Ja prøv, det går fint her med de 2 skåle. smiley

Kommentér på:
Maine coon adfærd

Annonce