4.276 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Maine Coon "skraber" omkring vandskålen Maine Coon "skraber" omkring vandskålen

Har opdaget en lidt spændende adfærd hos min Maine Coon
Killing. Inden han drikker, eller efter skraber han altid omkring sin vandskål. Lidt ligesom de gør i kattebakken. Har læst det kan ligge til racen, fordi det er nogle gamle indstinkter de har. Passer det? Er der andre der har oplevet noget lignende med deres MC?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maine Coon "skraber" omkring vandskålen
  • #1   26. feb 2012 ja det passer :o) mine mcoer gør det osse.

• #2   26. feb 2012 Det gør min ene Ragdoll også omkring madskålen, når han har spist smiley

• #4   26. feb 2012 tror ikk det er race bestemt.. for det gør min bobcat også.. han er en blanding af NFO og huskat.. smiley

• #5   26. feb 2012
    Hvis bare min hun kunne nøjes med at skrabe omkring vandskålen.

Hun plasker løs, og når hun rigtig hygger, så trækker hun vandskålen hen til bordkanten og ned på gulvet.

Jeg har mad og vand på et bord, da mine hunde ellers ville æde alt smiley

Mvh Gitte

• #6   26. feb 2012 åh ja ville mine også nøjes med at skrabe ved siden af.. her bliver der pjasket og et par af dem står med poterne i vandet mens de drikker.

• #7   26. feb 2012 gitte - hehe.. det kender jeg godt.. et eller andet sted er det da lidt sødt de ska plaske sådan i det.. sjovt at se på.. men RIGTIG træls når de ska trække den ud over bordkanten.. vores hund æder det nemlig også hvis ikk det står på bordet.. hehe.. smiley

• #8   26. feb 2012 Jeps det et typisk MCO. Og ja ville også ønske at mine ville nøjes med at gøre det ved siden af, men oki. Jeg får da vasket gulv hver dag, hehe smiley
    Og ja så har jeg to, som der står i vandskålen, mens de drikker, griner.

• #9   26. feb 2012 Det er typisk mange/alle racer, men meget individuelt fra kat til kat.
    Jeg har 2 nemme løsningerne på "problemet" Vandfontæne eller en sko-bakke.

• #10   26. feb 2012 Min hankat kan godt finde på at skrabe rundt om madskålene enten efter han har spist, eller når han bare lige går forbi dem. Jeg er ret sikker på, at han gemmer det til senere, og garderer sig imod at nogen tager det fra ham. Skøre kat:p

• #11   26. feb 2012 Min figa skraber også ved vandskålen hele tiden, og har som gitte skriver også tendenser med at trække både madog vand skålen langt hen over gulvet : / hehe tossede katte smiley

• #12   27. feb 2012 Det gjorde min Mulle også - typisk maine coon smiley

Måtte faktisk købe en porcelænsskål til hunde til at have vand i, for ellers væltede hun det ud over det hele.

Hvis hun fik en bøtte med vand på gulvet, så dansede hun rundt om den, skrabte og - desværre - så tog hun fat i kanten, løftede den op og smed den igen, så der var vand over det hele smiley

• #13   27. feb 2012 hehe her bliver der også trukket med de små skåle de har med vand, drukket af vandhaner og ja fontænen.....tjahh hvad skal jeg sige...når de drikker af den så skal man helst drikke af den modsatte side af hvor man sidder altså lig med meget vådt hår smiley mine er NFO smiley

• #14   27. feb 2012 Min maine Coon står også og banker på gulvet.. Jeg har hørt, at det skyldes at Maine Coon er fra Maine i USA. I gamle tider var der så koldt, at de skulle banke på isen for at kunne fange fisk eller få vand.. En lille sød historie smiley Men om den passer må du afgøre smiley

• Lennart S
    Lennart S Tilmeldt:
    maj 2021

Følger: 1 Svar: 1
    #15   5. maj 2021 vores 13 år gamle kat gjorde det også hun var en blanding norsk skovkat og huskat, hun kunne også finde på at ligge ved vandskålen og dyppe poten

Kommentér på:
Maine Coon "skraber" omkring vandskålen

Annonce