4.576 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Hun ruller sig. Hun ruller sig.
Hej med jer alle
Glædelig sommer
Jeg har en dejlig kat,som er primært indekat, men hun elsker at kommer ud i snor. Men når vi lukker hende ud, hvad end om hun har fået snoren på eller ej, løber hun direkte hen på flisegangen og begynder at rulle sig. Kun små børn kan distraherer hende i at gøre det. Er der andre der kender til denne adfærd og ved hvorfor hun gør det?
Vi har mange teorier og ideer om hvorfor hun gør det, men vi kan ikke finde svar på nette om det, kan i svare os?
0 synes godt om
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Det lyder som om at du mener at det er forkert at hun gør dette. (sådan forstår jeg din tekst).
Begge mine drenge elsker at rulle sig på fliser eller astfalt, det synes de om bedre end at rulle sig i græs. Hvis Macro går med min ned i kælderen(bor i lejlighed) til vaskemaskinerne så ruller han sig flere gange på de kun 30 meter...
Hans pels er altid støvet bag efter og nogle gange er hans knurhår fuld af spindelsvæv. Det eneste jeg gør er at hvis hans knurhård/hoved er beklædt i spindelsvæv så tager jeg det af med et stykke køkken rulle.
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 26 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 576
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 385 Katte: 4 Emner: 190 Svar: 7.281
Så bliver "man" dejlig beskidt - og har samtidigt fjernet en masse løse hår
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
I en periode fik han lov til at smutte ud ad fordøren, når jeg kom hjem - og samme som på terrassen - han smed sig straks på fliserne og rullede.
jun 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 4
Jeg har ikke spor imod at hun ruller sig, tvært i mod, jeg kan jo se hun elsker det, og så ser det rigtig sjovt ud
Men grunden til jeg spørger er at min kæreste "kommende mand" er meget interesseret i baggrunden for Chilis adfærd, han spørger tit " hvorfor hun gør som hun gør". Han har aldrig haft katte selv, har været i den gruppen af folk der HADER katte og han er bange for dem. Men sådan er det heldigvis ikke mere efter vi har fået Chili.
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
tror ikke som sådan at det er for at afsætte duft... da der ikke kommer andre katte i vores kælder.. tror bare det er for at løsne hår da det er så ru som det er
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Jeg har kigget lidt rundt om hvad folk skriver som grunden til at katte roller rundt.
Det jeg fandt var at katte for forskellige grunde til det men primært er det for at få opmærksomhed og glæde. Andre siger at det er "passive submission" passiv underlæggelse for at undgå aggression fra f.eks. en ældre hankat til en ung hankat. Jeg holder ikke så meget med den passive submission fordi at for en kat er det en rigtig god forsvars position at lige på ryggen med kløerne klar.
- opmærksomhed ved at kaste sig foran dine føder og rulle rundt
- glæde ved at kaste sig i en sol-stribe og rulle rundt(eller oven i en bunke katteurt)
- Hun katte ruller sig tit efter en paring
- sprede sin duft ved at massere sine kinder imod fladen, giver sig selv massage.
- At katten kaster sig rundt betyder ikke at den ønsker en mave-nusning ligesom det ville betyde hos en hund. Det har "somregel" intet med mave-nusning at gøre.
giver man katten opmærksomhed når den ruller rundt så er det lige så godt som at give en godbid og derved vil tidspunkt, sted og rulningen blive sat fast i et mønster som katten vil gentage.
engelsk link: http://cats.about.com/od/amyshojai/a/Why-Do-Cats-Roll.htm
engelsk(passive submission) : http://www.guardian.co.uk/education/2011/feb/07/cat-mating-behaviour-improbable-research
Hun ruller sig.