981 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
37 Svar
hun ruller ??? hun ruller ???
Hey KG.,
Jeg har lige brug for lidt hjælp.. Cleo opføre sig mærkeligt..
Hun ruller meget rundt.. har hun gjort i en lille halvtime.. hun slikker sig og er arig.. nærmest som om hun er legesyg men så alligevel ikke..
Vi har også 2 kasteret hankatte, hvor af den ene som har været efter hende er hun blevet mere intraseret i ved at hun iagter ham..
Jeg er ikke helt klar over hvorfor hun reagere som hun gør med at rulle rundt..
jeg har lidt af det på film på min mobil,. vil forsøge om jeg kan få det ind,. men har i nogen ideer omkring hvorfor hun gør som hun gør ?
0 synes godt om
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 174
- og hun det er lige som om hun er lidt arig..
hun er lige blevet 8 mdr i dag og har ikke været i løb før.. kan det være noget hun er ved at komme i og derfor opføre sig underligt fordi hun er urolig over hvad der sker med hendes krop ?
dec 2007
obs. min far har brug saltmiakspiritus i dag hvilket det har lugtet lidt af.. kan det være pga af det ?
dec 2007
http://kattegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=8206
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 17 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 330
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
dec 2007
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.081
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Katte: 4 Emner: 144 Svar: 819
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
hun kan også begynde at strinte for at tiltrække hankatte
dec 2007
- mange tak for svar..
må lige høre, hvor lang tid er de i løb og hvor tit ???
dec 2007
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
dec 2007
maj 2007
Alle syntes jo deres kat er dejlig
dec 2007
Jeg sys heller du skal konsentere dig om noget helt andet end at jeg har planlagt at jeg gerne vil have mig et hold killinger.. Jeg gør det af interesse og oplevesen sammen med min kat. og det gider jeg ikke at have ødelagt når jeg har tænkt det hele igennem.
Kirstine : Mange tak skal du have (: hun er også bare så skøn.. er rigtig glad for hende.. mit lille hjertebarn heh (:
feb 2010
Det er såmænd hverken for at blande sig eller tage glæden fra dig at jeg eller Atli skriver som vi gør. Det er bare realisme. I morgen skal jeg afleverer nogle plejekillinger til kattens værn og jeg ved at der ikke går lang tid inden jeg får en ny portion derudefra. Så det er meget meget svært at komme af med killinger uanset om de er ægte eller ej
maj 2007
Man sætter ikke killinger i verden bare for at få killinger :S
dec 2007
Jeg sys det er mega hårdt at blive angribet på denne måde..
Jeg har et ønske om det her, jeg vil sq altid det bedste for mit dyr, at jeg så bliver anklaget som om jeg er dyremishandler,. det er dog lige godt det værste jeg har været udsat for..
Felis.. du burde selv skamme dig at tale så grimt, til en du ikke kender..
feb 2010
I stedet kan jeg anbefale dig at tage ud på weekend ved nogen der har helt små killinger og så se hvad det virkeligt er du går ind til. Det er langt fra sødt det hele. Det er et stort arbejde, og især hvis noget ikke går efter planen.
dec 2007
Jeg siger heller ikke at felis ikke må mene det hun mener,. men hun kan godt skrive sine svar på en pæner måde det må jeg nok have lov til at síge og derfor burde hun selv skamme sig over den måde hun har skrevet på til mig, for det vil jeg ikke finde mig i..
Jeg har valgt at være på den her side, for at blive klogere, få råd og vejledning som i sidste ende så er mine valg og konsikvenser.. og vise mine katte frem.
- Men skal jeg finde mig i disse ting som er sket her så ved jeg snart ikke om det er det værd!
dec 2007
dec 2007
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 65
dec 2007
og self så tager man det jo ud fra hvad der bliver skrevet..
- jeg sys bare det hele bliver til at jeg kommer til at fremstå som en person der er total ligeglad med mine katte, tænker kun på mig selv.. har aldrig haft killinger før...
I kender ikke min baggrund,. i bør kun vejlede mig til hvad der klogt.. som der også er i god tone, men jeg bliver sq ked af det og kommer til at føle mig som uansvarlig for noget jeg ikke har fortaget mig..
dec 2007
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Det er i mine øjne meget amoralsk bevidst at lade killinger blive født med den tanke, at man senere evt. kan lade dem aflive.
Men ét er teori - noget helt andet er praksis, altså når man står i situationen .. . forhåbentlig!
PS: Og så er dit indlæg Anne et af de mange, hvor man virkelig skal tænke sig godt om, FØR man trykker på 'Opret indlæg ...'
aug 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Katte: 2 Emner: 76 Svar: 318
aug 2010
dec 2010
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 121
men jeg håber du har tænkt de konsekvenser igennem min mormis til mine killinger fik livmoderbetændelse og de kunne ikke rede hende da hun var meget syg så hun blev aflivet da killingerne var kun 8 uger..
men vil også sige at det er ikke alle hun katte der blev syge. og det er en meget stor oplevelse både for dig og din hunmis.
held og lykke herfra.
aug 2010
men tusind tak, glæder mig bare så meget
feb 2010
Og så er der de få tilfælde hvor det går galt eller meget galt. Et kejsersnit koster omkring 3000 kr og meget mere hvis det er uden for alm åbningstid. Sidst jeg fik killinger gik det meget galt og det kom op over 10.000 kr i "uforudsete" udgifter. Og det var ikke et kejsersnit.
Noget andet er at den kat man har valgt til parring kan smitte din egen kat med flere forskellige sygdomme, som i sidste ende kan betyde at din kat på et tidspunkt bliver alvorlig syg og skal aflives. Det er ikke nok at din kat eller hankatten er vaccineret, for man kan ikke vaccinerer for alt.
Og hvis man kommer ud for at skulle flaske killinger, har man så den tid det tager, har man mulighed for at være hjemme i en periode ? Har man det, er det alligevel ikke helt nemt at flaske, der rigtigt mange ting der kan gå galt i den situation. Dødelig forstoppelse, vædskemangel eller mælken kommer i lungerne. Det er faktisk svært at flaske og jeg vil meget nødigt komme i den situation igen.
Jeg skriver ikke dette for at afskrække nogen, men for at belyse at ud over at killinger er rigtigt søde, så kan der opstå mange ting man ikke lige har taget højde for. Og det er både den økomomiske side men bestemt osse alt det fysiske arbejde der er forbundet med at få killinger. Og så skal man bestemt heller ikke glemme at det psyisk er meget hårdt når det går galt. Og så skal man vide at når vi som mennesker vælger at vores kat skal parres og have killinger, så er det vores forbannede pligt at gøre det rigtigt. Her er det jo ikke katten selv, der vælger hvem.
At der så i forvejen er mange katte/killinger der ikke har eller får et hjem er så en anden sag. Jeg er lige kommet hjem fra Kattens værn og der sad der mange smukke og rigtigt søde ungkatte og ventede på et godt hjem. Bla den smukkest blanding jeg længe har set, et kryds mellem en Birma og måske en MCO. Rent faktisk undrede jeg mig over at ca 2/3 derude var semilanghårskatte.
aug 2010
og marianne, det har lykkes dig at gøre mig nervøs nu, hvem ville ikke blive det med sådan en smører
dec 2007
***Jeg mener at konsikvensen for de killinger(mine) som evt. ikke kan få et nyt hjem, vil være mit ansvar at få dem aflivet så de ikke går hen og bliver en pistlæns og ikke får den opmærksomhed de bør få..
Jeg havde sat mig i hovedet at killingerne er mit ansvar at de får et nyt hjem,. og hvis de ikke kunne det så ville jeg ja aflive dem i stedet for at de skulle ende ude og blive vilde osv. JEG VIL KUN DYR DET BEDSTE.
- jeg vil sige det jeg havde sat mig i hovedet, var at folk mener man ikke bør få killinger fordi der er for mange der bliver svigtet, og det vil jeg ikke risikere.. Da jeg gerne vil uøve min drøm med respekt for dyrene.. Men kan godt se nu at jeg skal tænke over det en ekstra gang..
- MEN jeg ved nu jeg ikke havde tænkt mig godt nok om, og at jeg vil tænke over det en ekstra gang..
- Jeg har bare et ønske om at opleve dette med at nærmeste skabe noget positivt..
Jeg blev ked af det igår pga. af det og jeg beklagere meget dem jeg har frastøt. Jeg håber vi kan gøre en god ende på det her, så jeg kan blive ved med at bruge KG og være glad for det...
Jeg er ikke særlig god til at fomulere mig, det beklagere jeg.
- Jeg takker en sidste gang for denne debat, da har lært mig til nu hvad jeg bør gør og tænke over det en ekstra gang..
feb 2010
Grunden til at mange af os måske ikke synes at det er en god ide at få killinger er den erfarring vi har gjort os gennem livet med katte og opdræt. Og de af os der osse er plejefamilier for de forskellige internater, ser jo hvor svært det er at komme af med killinger og hvordan nogle mennesker kan finde på at smide dem i en papkasse ved en landevej eller andre bestialsk, nettop fordi de ikke kan komme af med dem.
Det lyder rigtigt hyggeligt med små mislinger og det kan det bestemt osse være. Men der kan altså opstå problemer man slet ikke regner med og har man ikke overskud menneskeligt eller økonomisk kan det blive en rigtig frygtelig oplevelse. Jeg var ude for en sådan oplevelse og jeg har stadig svært ved at tænke tilbage på den aften min hunkat kun fik 10% chance for at overleve natten og jeg måtte tage hjem og flaske de små killinger og håbe på at de ikke var smittet og resten af husets katte heller ikke var. Ud over at det kostede en formue, så kostede det osse en hel del gråd i familien og jeg kan ikke mindes hvornår jeg sidst har været så træt som i den periode. Og jeg havde 2 voksne børn til hjælp. Det er jo ikke bare at give dem flaske, den første tid skal du hjælpe dem med at komme af med urin og afførring, så hver killing kan tage lang tid pr måltid. Har du evt nogen der kan hjælpe ?
I forhold til at komme af med killinger, så har det i det sidste års tid til 1½ ikke været nemt at afsætte killinger hvad enten de har stamtavler eller ej. Og får du 6 eller 8 kan du regne med at skulle beholde en del selv. Nu kender jeg ikke dine boforhold, men må man have mere end et husdyr der hvor du bor og hvor emsige er dine naboer ? Og tænk hvis du nu finder en kæreste der ikke kan tåle eller lide katte, hvad så hvis du har en hel flok ? Der er så mange spørgsmål du skal overveje inden, som du måske ikke har tænkt på.
Men når det hele går godt, ja så er det en god oplevelse. Men for at det skal gå godt så er der mange ting der bør være tjek på inden. Og selv om man både tager seler og livrem på er der alligevel en chance for at der sker noget. Men har man gjort sine forberedelser ordenligt, så kan man i det mindste ikke bebrejde sig selv at det går galt. Naturen har jo osse sin indblanden.
dec 2007
vil kun det bedste..
maj 2007
hun ruller ???