{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.641 visninger | Oprettet:

Køb af dyr racekilling i sølle forfatning {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en Maine Coon killing over nettet hos en opdrætter. Da opdrætteren bor i den anden ende af landet, havde jeg kun set billeder af hende, inden jeg fik hende. En anden køber tog den med til mig i Jylland. Det viste sig at hun (Sidse) var et rigtig lille skravl. Hun vejede under 1 kg, pelsen var tynd, forpjustet og uden glans, tilmed lugtede hun og havde meget beskidte ører.
Jeg tænkte, lille stakkel hende skulle jeg hurtig få på ret fode igen. Da jeg kom hjem og sad og kælede med hende, opdagede jeg. at hun havde nogle ujævnligheder oven på hovedet, men tilskrev det voldsom leg med en af hendes søskende.
En uges tid efter at jeg havde fået hende, blev min 5mdr gamle hankilling Sofus så syg, at jeg troede, jeg skulle miste ham. Dyrlægen konstaterede, at han havde fået katteinfluenza, og den eneste der kunne have smittet ham var Sidse. Hun fortalte også, at influenzaen havde en inkubationstid på 5-12 dage og at Sidse kunne være rask smittebærer, så det passede fint sammen. Sofus fik forskellig slags medicin mod sygdommen og Sidse fik forebyggende medicin. I dag er de heldigvis raske begge to, men ak trængslernes tid var ikke ovre. En dag under Sofus's sygdom opdagede jeg, at Sidse oven på hovedet, hvor der havde været ujævnheder, nu var en rund bar plet, og at hun nu havde ujævnligheder/knopper ned langs halsen, på brystet og begge forben. Igen til dyrlægen, som med det samme sagde: ringorm, men tog for en sikkerheds skyld nogle skrab til podning. Jeg fik shampo med hjem, som jeg skulle vaske Sidse med, og nu efter 3gange vask, er hun endelig ved at være helt kureret, og dyrlægens bud om ringorm passede med podningen. Forhåbentlige sidste kapitel i historien er den, at jeg også er blevet smittet med ringorm, så også medicin til mig. Alt i alt har jeg dyrlægeregnimger og medicinforbrug for mere end 2000,-
Jeg håber, der er nogen, der kan hjælpe mig med:
1. Hvordan skal jeg forholde mig i forbindelse med opdrætteren. Som et minimum bød hun efter min mening, betale alle mine udgifter?
2. Hvordan får Sidse en flot, kraftig skinnende og sund pels?
3. Hvordan får jeg hende til at tage på? Hun får nu Royal Canin Maine Coon killingefoder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af dyr racekilling i sølle forfatning
  • #1   5. jun 2013 føj en historie... ja opdrætter burde betale dine omkostninger men det er ikk sikkert du får hende/ham til det.... smiley

    med hensyn til at få det lille pus fin igen så skal det nok komme hen af vejen når hun er på toppen igen nu ved jeg ikk hvor gammel hun er men måske give hende baby/killinge foder råt kød kyllingelår og godt med vådfoder..... smiley held og lykke med det lille pus


  • #2   5. jun 2013 Tak Rikke. Jeg håber, du får ret. Ikke med hensyn til om opdrætteren vil betale, for det tror jeg faktisk, jeg kan presse hende til, ved ellers at skrive min beretning på hendes hjemmeside, men på at Sidse får det bedre af sig selv. Hun er nu 17 uger, deler en pose vådfoder med Sofus hver aften, og får også hver dag råt kød, som hun elsker smiley

  • #3   5. jun 2013 Føj da en historie smiley

    Har du snakket med opdrætter??
    Hvis ikke opdrætter er til at snakke så kontakt den klub hun er medlem af, det er jo ikke i deres interesse at en opdrætter sælger syge katte med stamtavler fra deres klub..


  • #6   5. jun 2013 håber opdrætter vil samarbejde med dig... håber det bedste for dig og misserne

  • #7   5. jun 2013 Nej, jeg har ikke snakket med opdrætteren endnu, men jeg ved, at hun er registreret, og har slet ikke tænkt over, at jeg kunne henvende mig til hendes klub. Der er ikke lavet nogen form for kontrakt. Hun havde nævnt det på et tidligere tidspunkt, men det blev ikke til noget. Hvad kan jeg bruge en sådan til? Jeg har dog både stamtavle og en sundhedsbog. Jeg formoder, at dyrlægen, der har udfyldt sundhedsbogen ikke har været opmærksom på ringorm, og han kan vel ikke se, at hun er smittebærer af katteinfluenza, men opdrætteren sagde, at hun lige havde skiftet dyrlæge - gad vide, om det var fordi hendes tidligere, har behandlet nogle af hendes andre katte for de pågældende sygdomme. Og så er det da bare det rigtige øv, øv øv hvis det er rigtigt, at shampo ikke er nok mod ringorm. Dyrlægen nævnte ganske rigtigt medicin, men hun syntes, at Sidse var for lille til at hun ville anbefale det. Hun nævnte selvfølgelig også den ekstra omhyggelige rengøring.

  • #8   5. jun 2013 synes da helt bestemt du skal skrive en mail til opdrætter og fortælle hvad der foregår og håbe på hun vil samarbejde med dig.... og det er rigtig øv du ikk har en kontrakt for det er en form for garanti

  • #9   5. jun 2013 Det er en trist historie - på mange måder ...

    Som opdrætter ville jeg blive edderrasende hvis jeg på et forum skulle læse om en kat jeg havde solgt og slet ikke selv var blevet informeret og yderligere truet med offentliggørelse på min hjemmeside.


  • #10   5. jun 2013 Jeg undre mig også over at du ikke fra starten kontaktede opdrætter, da du modtog killingen og erfarede den pjuskede pels og beskidte øre, og igen senere da du erfarede katteinfluenza..

    Hvad er grunden til at du ikke allerede nu har haft kontakt med opdrætter flere gange??


  • #11   5. jun 2013 Uden kontrakt risikere du at få problemer fordi du ikke har en juridisk dokumentationen på at hun skal betale "skulte" fejl.

    Tog du billeder at killingens forfatning da den ankom? Hvor hurtigt så du en dyrlæge(deres udsagn om killingens forfatning kan bruges i stedet for billeder)

    Med Stambog og sundhedsbog kan du i det mindste bevise at det er hende der er opdrætter og derfor står du bedre når nu du ikke har en kontrakt.

    som flere har sagt kontakt opdrætter og kontakt hendes klub.


    Mad til killingen: først skal hun være rask men derefter vil jeg anbefale mest muligt råt og vådt. Sørg for at det er korn og sukker frit, din kat kan ikke fordøje det alligevel så det er bare "fyld" som giver problemer senere. lux fra Aldi er godt vådfoder næsten 60% rent kød og ingen sukker eller korn.
    Selv fodre jeg slet ikke med tørkost det er kun godbider her hjemme og ikke "mad". men hvis du absolut vil fodre med tørkost(katten skal stadig have vådfoder hver dag) så er der lige blevet postet et link med test af forskellige kornfrie produkter
    (link fjernet)


  • #12   5. jun 2013 Føj for en historie, men nu hvor Lis alligevel er på banen, hvordan kan en killing fra en reg. opdrætter få katteinfluenza? Hvis moderen er vaccineret, videregiver hun så ikke de antistoffer til killingerne?

  • #13   5. jun 2013 Lis, jeg har med vilje ikke oplyst om, hvem opdrætteren er, så derfor vil hun umuligt kunne læse om "hendes" kat.
    I øvrigt har jeg først nu, da begge katte og jeg selv er ved at være ovenpå igen, fået overskud til at gøre noget. Jeg har fået to 12 ugers killinger med 1 1/2 mdr. mellemrum, det i sig selv er et stort arbejde, idet jeg gerne hurtigt vil etablere en harmoni mellem dem og også en tæt kontakt til hver enkelt, når de så har været syge oveni, så har der ikke været overskud til mere. Men som skrevet, så har jeg nu samlet alle dyrlægeregninger, hvorpå datoerne for besøg fremgår, og min dyrlæge og nabo, der selv er katteentusiast vil til enhver tid bakke mig op.


  • #14   5. jun 2013 Jeg havde for en del år siden, en dyrlæge som ikke kunne forstå, at mange opdrættere har en eller flere udekatte, som kan bringe den slags smitte ind til raseopdrættet smiley om det kan være en mulighed i dette tilfælde ??

  • #15   5. jun 2013 Et sted er smitten jo kommet fra og bare opdrætter nu ikke har en hel "koloni" med influenza!

  • #16   6. jun 2013 Marianne - Altså calici og herpes (som jo er katteinfluenza) bliver der godt nok vaccineret mod. Men det er virus sygdomme med mange, mange forskellige strenge, og hvor vaccinen mere er rettet mod at udbruddet ikke skal være så kraftigt, fremfor at den helt kan forhindre at katten bliver inficeret.
    Rigtig, rigtig mange af katterier har raske smittebærer og oplever aldrig selv sygdommen derhjemme, men kan selvom de gør deres bedste, risikere at sende en killing ud, der pga. det stress der er ved at flytte, får et angreb i det nye hjem.
    Derudover er der som sagt rigtig mange strenge. Det betyder så også omvendt at de katte man (køber) selv allerede har (der er raske og aldrig har vist symptomer) også kan være raske smittebærer, og smitte den nye killing man får.
    Ligesom at killingen som flytter ind hos en selv kan være rask og så smitte de katte man selv har - igen fordi at ligesom med vores influenza, som calici og herpes sammenlignes, så er der rigtig, rigtig mange varianter.

    Og ja, smitte kommer et sted fra. Men helt ærligt, katteinfluenza kan altså bare være "bad luck", og ikke nogens skyld, og ikke fordi nogen har gjort noget forfærdeligt eller negligeret noget!!
    Jeg har selv købt en killing, som fik en ordentlig gang dårlig mave, og faktisk var indlagt hos min dyrlæge et par dage, lige efter hun flyttede ind. Hun eller søskende havde ikke selv fejlet noget hos opdrætter, men moderen havde haft noget diarré da de var små. Jeg kunne da aldrig nogensinde drømme om at bebrejde den opdrætter noget eller kræve penge af hende! Hun havde efter bedste overbevisning solgt mig en sund og rask kat, der ikke havde fejlet noget. Den stress killingen så oplevede ved flytningen (og/eller måske den nye bakterieflora hos os) var så bare nok til at få maven til at vælte.
    Vi havde istedet en god dialog om hvad vi bedst kunne gøre for at få killingen rask igen.

    I øvrigt med hensyn til antistoffer fra moderen, så klinger deres virkning jo af ved 6-8 ugers alderen, og killingerne skal nu til at danne deres eget immunforsvar. Hvis en killing er vaccineret ved 8 og 12 uger, så kan den have været for ung til at have færdigt udviklet sit eget immunforsvar, og vaccinenen har derfor ikke den virkning den burde have. Det er derfor mere optimalt at vaccinere ved f.eks. 12 og 16 uger, og så lade killingen flytte som 17 ugers.



    Derudover så bør opdrætter selvfølgelig kontaktes om især ringormen! Det er jo da pokkers vigtigt at opdrætter ved at hendes katteri måske er inficeret!
    At det så ikke lyder til at være så seriøs/god en opdrætter er noget andet. Jeg ville ALDRIG købe hos en opdrætter, der ville sende en killing med kurere uden nogensinde at have mødt mig! Og jeg ville også selv tage ned og møde killingen inden og se hvilke forhold den var vokset op under, hvordan forældrene var osv osv.! Ligesom jeg heller ikke ville købe fra en opdrætter, der ikke lavede kontrakt, for det er vores begges måde at være bedst muligt sikret.




  • #20   6. jun 2013 Jeg tror det er fordi man ikke får så mange følelser for en bluse smiley

    Jeg mener også du skulle have kontaktet opdrætter med det samme.
    Som regel har jeg taget min nye kat/ killing til dyrlæge inden for den første uge, også selv om den ser rask ud, men så får man den skrevet ind hos dyrlægen, den får et eftersyn, og jeg får en snak med dyrlægen, sidst men ikke mindst så har dyrlægen set killingen før der bliver akut brug for det, og jeg kan ringe til opdrætteren og sige den har det fint.
    At gå til dyrlæge så hurtigt er ikke fordi jeg har mistillid til opdrætteren, jeg har stort set kun gode oplevelser med opdrættere.


  • #21   6. jun 2013 Det er en rigtig træls situation at stå i smiley men jeg tror ikke du får pengene tilbage, når du ikke har kontaktet opdrætteren med det samme du opdagede killingen var syg.
    Det er ikke i orden at sælge en killing "pr. Post" og omstændighederne du har købt katten under lyder tvivlsomme for en registreret opdrætter - jeg tror også mere på det er en BYB.

    Hvis jeg var dig ville jeg nok fokusere på, at få katten på ret køl og så skide være med de 2000 kr. Hvis det var penge det drejede sig om, skulle du have sendt katten retur på første sygedag.

    Ved godt det er surt, men se det som lærepenge og næste gang du vil have en racekat, så besøger du opdrætter flere gange, så du ved hvilke forhold katten kommer fra. Jeg taler desværre af erfaring, min første kat blev bestilt lidt på samme måde, dog hentede jeg ham selv, men fik ham bare i armene da jeg var trådt ind ad døren og så havde hun ellers travlt med at få mig ud igen. Jeg måtte ikke se moren eller faren til ham. Jeg kommer heldigvis aldrig til at købe sådan et sted igen, men desværre er man et nemt offer, når man ikke er klar over hvordan tingene burde forløbe hos en god opdrætter.


  • #22   6. jun 2013 Lotte M

    Hvad har du givet for killingen?


  • #24   6. jun 2013 OMG..
    jeg er nød til at udtrykke min umiddelbare harme.
    1. til opdrætter, at h*n sender en mager killing ud af døren, til en person h*n aldrig har mødt personligt, uden en kontrakt.
    2. til kureren der henter ikke bare en men flere magre killinger, for at overlevere den ene til en fremmed, der ikke mener det er nødvendigt at rejse på tværs af landet og besøge sit kommende familie medlem.
    3. dig, fordi du køber et levende væsen som var det et par bukser, via postorder, og lader en fremmed være dine øjne hos opdrætter du aldrig selv har mødt. tar imod en mager killing uden anmærkninger, sætter den sammen med en anden nyligt indflyttet kat uden karantæne eller dyrlæge tjek. når du så finder ud af at dine katte blir syge, indformere du ikke opdrætter men vælger at fortælle din historie på et åbent fora.

    det blir dig nogle dyre lærepenge, og det ku ha været udgået hvis du var taget over og havde besøgt killingen hos opdrætter.


  • #26   6. jun 2013 Jeg stopper linien her. Har lige fået en rigtig god snak med opdrætteren. Jeg vil dog give CCD ret i, at man som ny ejer af en racekat, oveni have syge dyr, så er alting meget overvældende. Jeg er nu blevet en erfaring rigere, men som skrevet, har opdrætter og jeg fået en rigtig god snak, og bliver der fremover noget som helst med katten fra hende eller katten jeg i forvejen havde, så kontakter jeg hende.

    Jeg er dog meget meget skuffet over, at der er nogen herinde, der på trods af, at jeg med vilje ikke har nævnt opdrætteren navn, har fundet ud af, hvem opdrætteren er og kontaktet hende her til morgen, inden jeg fik muligheden for det i dag. Jeg er ked af, at hun skal informationerne fra trediehånd. Det må jeg sige, det skuffer mig meget, og sætter i den grad min tillid til denne side på et meget lille sted.

    Jeg vil dog takke for de mange velmente kommentarer.


  • #29   6. jun 2013 Dejligt du har fundet ud af det med opdrætteren smiley de kan være rigtig gode, at have i baghånden når man har brug for hjælp til katten.

  • #30   6. jun 2013 Må man spørge hvad du har givet for den?

    Bare fordi den er dyr betyder det jo ikke at det er en god opdrætter.. En god opdrætter tager ikke overpris for sine katte


  • #32   6. jun 2013 Til Betane og Glenn. Jeg har aldrig sagt, at der er taget overpris, jeg skrev, at "dyr racekat" og det er bestemt ikke fordi, jeg på nogen måde føler, at jeg har givet for meget, men at en racekat selvfølgelig ER dyr.
    Til Jesper. Jeg kunne godt lide at vide, om det er min sprogstil, du synes er dårlig eller det, at nogen her kan finde på det, for hvis det er det sidste, så vil jeg i den grad give dig ret, og jeg er meget ked af, at opdrætteren skulle have det at vide fra trediehånd.
    Og Jette, ja det er jeg så nu også blevet klar over - det var nok lige præcis det, jeg har haft mest ud af af hele denne debat.
    Når så alt dette er sagt, så er jeg, som jeg skrev, blevet rigtig meget klogere på mange punkter, og fået erfaringer på både godt og ondt.


  • #33   6. jun 2013 Lotte M - Jeg har selv købt en racekat, og jeg syntes IKKE de er dyre når man tænker på det arbejde der ligger bag, DERFOR spørger jeg til hvad du har givet for den

  • #34   6. jun 2013 "Til Betane og Glenn. Jeg har aldrig sagt, at der er taget overpris, jeg skrev, at "dyr racekat" og det er bestemt ikke fordi, jeg på nogen måde føler, at jeg har givet for meget, men at en racekat selvfølgelig ER dyr."

    Hvor skal jeg vide fra, om der er taget overpris, når du ikke fortæller, hvad du har givet?

    Jeg prøver bare at finde ud, hvorfor man som killingekøber gerne køber en kat, man ikke får at se, inden den bliver leveret. Der er masser af killinger i markedet.

    Jeg prøver også at finde ud, om der er en grund til, at en opdrætter er villig til at sælge en killing under de betingelser.

    Min forudantagelse var, at det muligvis havde noget med prisen at gøre...


  • #36   6. jun 2013 Glenn, Jeg har nu hørt gode opdrættere gør en undtagelse fra besøg, bla hvis køber har handicap som gør turen meget svær, men så bliver det jo erstattet af mange samtaler og billeder.

    TR ville vel også have sagt hvis der var en stor forskel i pris på de 2 killinger købt 2 forskellige steder smiley


  • #38   6. jun 2013 Jeg syntes da heller ikke rasekatte er dyre i forhold til hvad man får, men for mig er 4-5000 kr mange penge smiley så betegnelsen dyr kan være flere ting.
    Men Gud hvor er det skønt når man får sådan en lille størrelse ind ad døren, og alt er ordnet smiley


  • #39   6. jun 2013 med vilje ikke har nævnt opdrætteren navn, har fundet ud af, hvem opdrætteren er og kontaktet hende her til morgen

    Det kan man ikke smiley dårlig stil.
    håber vedkommende der kontaktede opdrætter vil stå frem .med en forklaring, alt andet er fejt ;-).


  • #40   6. jun 2013 Godt at du har fået en god dialog med opdrætter smiley

    Syntes det er rigtig dårlig stil at der er en der har kontaktet opdrætter inden du fik muligheden for selv at gøre det smiley


  • #41   6. jun 2013 "Glenn, Jeg har nu hørt gode opdrættere gør en undtagelse fra besøg, bla hvis køber har handicap som gør turen meget svær, men så bliver det jo erstattet af mange samtaler og billeder."

    Så du siger Lotte er handicappet, eller hvordan bliver dit indlæg relevant i denne sammenhæng?


  • #42   6. jun 2013 For at stoppe snakken om det, at opdrætter har solgt til mig, uden at jeg har været hos hende, kan jeg sige, at jeg ikke er handicappet men har en kronisk sygdom, der ville gøre det umuligt for mig at tage over og se katten. Jeg har derimod snakket og skrevet meget sammen med opdrætteren inden køb, og jeg er overbevist om, at det er årsagen til at jeg har kunnet få lov til handlen, hvilket jeg er meget glad for.

    Mange har vist deres forargelse over den person, der har kontaktet opdrætteren i morges og det er jeg rigtig glad for, håber virkelig, at hun får røde ører, men jeg er da selv næsten mere forarget over alle de personlige breve fra andre opdrættere, der har læst mit indlæg, som alle med forskellige begrundelser har bedt mig fortælle, hvem opdrætteren er. Det ville jeg da aldrig gøre, og jeg synes det er utrolig usmagelig ud over alle grænser - hvad er det da for noget, hvor er almindelig etik og moral dog henne???


  • #43   6. jun 2013 At en opdrætter har solgt dig en kat, uden du fysisk har været der er en ting.

    At sælge en ikke rask killing, der ikke vejer mere end en normal killinger på 8 uger, er noget helt andet.

    Hvordan forsvarer sælger det?

    I øvrigt forstår jeg ikke heller ikke, du købte under de omstændigheder? Blev du ikke oplyst, at killingen vejede næsten det halve af en normalvægtig 12-ugers killing? Så du ikke billeder?

    Min besked skal ikke betragtes som et personligt angreb på dig eller opdrætteren - kender ingen af jer. Jeg undrer mig bare, derfor spørger jeg.

    Var der ikke andre maine coon killinger til salg nærmere dig, som du havde mulighed for at besøge? Hvad gjorde udslaget, at du valgte lige netop den opdrætter og den killing? Var den billig til salg? Var det et billede?


  • #45   7. jun 2013 Fruen på Godset...

    Nu har Lotte skrevet i et offentligt forum, og jeg kan simpelthen ikke få tingene til at hænge sammen. Derfor spørger jeg.

    For mig er det også et spørgsmål om, hvorvidt Lotte selv står med sin del af ansvaret for købet i forbindelse med dyrlægeregningerne.

    Er killingen købt hos en BYB'er? I så fald hvorfor ikke hos registreret opdrætter? Var det for at spare penge?

    Er killingen købt hos registreret opdrætter? Er Lotte blevet orienteret om killingens stand? Hvordan forsvarer opdrætter at sælge en killing i den stand, også til en person vedkommende ikke personligt har mødt? Hvad var prisen? (Var der givet afslag for mangler) Hvorfor vælge en opdrætter så langt væk? (For at spare penge?)

    Lotte stiller et erstatningsretligt spørgsmål i forbindelse med krav mod opdrætteren... Der mangler bare mange oplysninger.

    Må man ikke stille spørgsmål, så kan Lotte bare slette tråden - det er alligevel så moderne...


  • #46   7. jun 2013 Lotte M - Hvorfor må vi ikke få prisen at vide? Jeg kan da fortælle jeg gav 2000 kr for min Europé, det er der ingen hemlighed i..

  • #47   7. jun 2013 Kan det ikke være ligemeget hvad TS har betalt for killingen, humlen i det er jo at den er syg og at hun skal have svar på nogle konkrete problemstillinger?

    Jeg havde nok startet med at kontakte opdrætter inden jeg havde postet et indlæg på KG.


  • #48   7. jun 2013 "Kan det ikke være ligemeget hvad TS har betalt for killingen, humlen i det er jo at den er syg og at hun skal have svar på nogle konkrete problemstillinger?"

    Nu kan prisen fortælle noget om, hvor meget Lotte kan få/burde få i kompensation.

    Sjovt som ingen undrer sig over nogle af følgende spørgsmål:

    Hvorfor sælger opdrætter en syg killing?
    Hvorfor gøre sig den umage at finde en killing så langt væk, at det ikke er muligt at se den først?
    Blev Lotte advaret på forhånd om killingens stand?
    Fik hun afslag i prisen grundet standen?
    Hvorfor købte Lotte killingen? (Hun må jo ud fra beskrivelse og billeder kunne se, at killingen ikke var i orden)
    Osv.

    Jeg er enig i, at Lotte burde have kontaktet opdrætteren først, omvendt mener jeg slet ikke, hun burde have fået lov til at få killingen, før den var rask og i ordentlig foderstand

    Hvad er det for en type opdrætter, der sælger sine killinger under de betingelser?

    Lottes spørgsmål herinde giver flere spørgsmål end svar. Og i sidste ende mener jeg, at hvis man gør sig for stor umage med at finde "et godt tilbud", så bærer man også selv noget af ansvaret - eller ligger som man har redt så at sige.

    Der er også skrevet om, at maine coon er dyre - alligevel kan vi ikke få at vide, hvad Lotte har givet for katten. Har hun fået den gratis eller for et styk slik, jamen så må hun påregne, at hun selv skal dække de efterfølgende udgifter.


  • #50   7. jun 2013 Fruen på Godset

    Kravl lige af mig... Har du noget imod mig, kan du skrive en PB til mig. Ellers må du kontakte en hjælpeadmin, hvis du mener, jeg gør noget forkert.

    Jeg søger oplysninger i mine spørgsmål for at kunne svare på, hvorledes hun skal forholde sig til dyrlægeregningerne.

    Igen her er prisen for killingen og de omstændigheder den er købt under afgørende. Det er svært at give svar, når Lotte ikke har givet alle oplysninger i sagen.

    Har vist udtrykt min pointe fint i sidste indlæg, så ingen grund til at gentage mig selv endnu engang..


  • #52   7. jun 2013 Ej Fruen på Godset, siden hvornår kravler du rundt på nogen? Det har jeg endnu aldrig set. Hvad med billeder? smiley

  • #54   7. jun 2013 Stop dog al det her! Som skrevet har jeg det bedste forhold til min opdrætter, og er meget ked af, at jeg ikke straks kontaktede hende. Jeg har dummet mig, men er blevet mange erfaringer rigere.
    Min opdrætter står bag mig og jeg er helt og aldeles tryg ved det og ville bestemt ikke være bange for at købe ved hende igen.
    Glenn, jeg vil ikke give flere oplysninger af nogen art, så du må stoppe dine "undersøgelser". Så længer jeg er tilfreds, er alt vel godt.


  • #55   7. jun 2013 Lotte M - Jeg spørger igen: Hvorfor er prisen hemmelig? Det lyder altså mystisk at du ikke vil oplyse den..

  • #56   7. jun 2013 "Glenn, jeg vil ikke give flere oplysninger af nogen art, så du må stoppe dine "undersøgelser". Så længer jeg er tilfreds, er alt vel godt. "

    Bevares...

    "Som skrevet har jeg det bedste forhold til min opdrætter"

    Det vidner denne tråd jo fint om smiley

    "Min opdrætter står bag mig og jeg er helt og aldeles tryg ved det og ville bestemt ikke være bange for at købe ved hende igen."

    Og ingen blev klogere - case closed....

    Nu er det måske bare et spørgsmål om tid, inden den næste killingekøber melder sig på banen med en syg killing?


  • #57   7. jun 2013 Lige et PS så der ingen misforståelser er. Jeg har dummet mig ved ikke at have kontaktet opdrætter med det samme, så var situationen straks blevet løst.

  • #58   7. jun 2013 Lotte M - Hvorfor ignorere du mig?

  • #60   7. jun 2013 Jeg spørger heller ikke om hele hendes økonomi

  • #62   7. jun 2013 Jesper

    Nu er spørgsmålet relevant i forhold til et erstatningskrav om betaling af dyrlægeregninger.

    Forventningen om erstatning må alt andet lige stige, jo højere prisen er. Hvorimod har man fået en kat gratis, så kan man ikke forvente, at giveren skal betale for efterfølgende besøg hos en dyrlæge.


  • #64   7. jun 2013 Jesper - Nej, men det er da træls at læse hun svare alle andre og ikke engang gider svare på HVORFOR prisen er hemmelig..

  • #66   7. jun 2013 Nej det er det da ikke :S

    Jeg vil bare gerne vide hvorfor hun ikke vil svare, uden det skal hemmeliggøres :S


  • #69   7. jun 2013 "Er det ikke nok, at sige at prisen er høj? Det eksakte beløb er en sag mellem køber og sælger og rager ret beset ikke nogen andre. Vel?"

    Hvad er en høj pris??

    Vi tager 4.500 kr. for en killing her, hvilket er inkl. den store pakke hos dyrlægen, mad og legetøj. I min verden er en høj pris derfor 5.000 kr. og opefter.

    Kan nu heller ikke se problemet i at oplyse, hvad prisen var samt forholdene omkring købet.

    Jeg undrer mig over, at man køber en killing til en "høj" pris i ringe foderstand, og ikke med det samme gør indsigelser overfor opdrætter.

    Undrer mig også over, at opdrætter i det hele taget sælger en killing i den stand, hvordan med de andre killinger i kuldet?

    Også undrer jeg mig over, at Lotte skriver herinde om alt mulig ulykke og dyrlægeregninger på over 2.000 kr. på en killing til en "høj" pris, som opdrætter burde have beholdt hjemme, nu skriver at hun føler sig tryg ved at købe kat der igen.
    Hvis hun ikke er blevet informeret om killingens stand ved købet og endda ikke har fået en reduktion i prisen, forstår jeg det ikke.

    Det giver ikke meget mening, og slet ikke når man efterfølgende skriver at største fortrydelse er, at man har skrevet et indlæg på et katteforum før, man har kontaktet opdrætter. Noget man i øvrigt burde have gjort lang tid før, man havde afholdt omkostningerne hos dyrlægen. Det vidner bare om, at ingen har lært noget af situationen.

    Man sælger og køber ikke killinger, der ikke er raske og i den stand de bør være i, når de er gamle nok til at forlade opdrættet - og sådan noget bør en registreret opdrætter slet ikke deltage i.(hvis der ellers er tale om en registreret opdrætter)

    Lotte føler, at have fået den hjælp nu, som hun havde behov for - må gå ud fra det betyder en økonomisk kompensation. Så er alle glade indtil næste gang.

    Fred være med det....


  • #71   7. jun 2013 "Men det ændrer jo stadig ikke på, at Lotte ikke er forpligtet til at oplyse den eksakte pris."

    Det bad jeg heller ikke om i mit sidste indlæg, for det ændrer ikke min forundring.


  • #72   7. jun 2013 Jesper - Jeg har fattet hun ikke gider ud med prisen, men det var heller ikke det jeg til sidst søgte svar på.. Men hvorfor jeg bliver ignoreret.. Hun kan da lige skrive "Jeg har ikke lyst til at oplyse den" istedet for bare at svare alle andre, og hoppe let og elegant over mine indlæg..

  • #73   7. jun 2013 Beltane
    Fatter ikke du bliver ved med den pris det er totalt irrelevant smiley
    Glenn
    når jeg læser dine spørgsmål føler man sig nærmest hensat til et forhørslokale smiley
    Men som før nævnt står det TS frit for om hun vil svare,og det må man så leve og respektere


  • #74   7. jun 2013 Tine - Jeg fatter ikke du ikke læser det ikke er prisen jeg er ude efter nu..

  • #75   7. jun 2013 Nej det fattede jeg ikke for det er 8 min siden du postede dit indlæg og 4 min siden jeg postede mit , derfor smiley



  • #76   7. jun 2013 Jeg har skrevet det siden middag i dag :S Så hvis du først har fattet det nu ville mit sidste indlæg næppe have gjort forskellen

  • #77   7. jun 2013 TR gør jo bare som vi ofte foreslår, folk skal gøre, ignorere i stedet for at indgå i en diskusion man ikke ønsker!

    Tavshed kan være meget talende, og på den gode måde,, så stop nu Beltane, det er ikke en konkurence om hver der bliver svaret!!


  • #78   7. jun 2013 Hvad end du så vil have svar på ,har du ikke krav på svar.

    Når TS ikke svare som du forventer så lad det ligge eller som før skrevet skriv en PB til Lotte
    Nemlig Jette smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #79   7. jun 2013 <b>Vil I være venlige at holde en sober tone og ikke hakke på hinanden.
    Tror ikke der er så meget mere at skrive i tråden her, da trådstarter så fornuftig har undladt at besvarer indlæg og pænt har skrevet ""Stop dog al det her!"" Så vær venlige at respekterer det. Tak.</b>


  • #80   9. jun 2013 *suk* at svare er jo ikke en diskution, men et svar.. og nej for mig er tavshed IKKE talende, men provokerende og uhøfligt

  • #82   2. jul 2013 Lotte
    Forstår dig så godt.
    Den slags gør man bare ikke smiley


Kommentér på:
Køb af dyr racekilling i sølle forfatning

Annonce