{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.336 visninger | Oprettet:

Køb af kat(te) {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg bor i en 66 m2 lejlighed.
Vi savner begge at have dyr og kunne godt tænke os en kat, da vi begge er opvokset med dette.
Vi går begge på gymnasiet, jeg arbejder ca. 3 eftermiddag-aftner om ugen, min kæreste arbejder i weekenderne og spiller fodbold tre aftner om ugen.

Vi snakker om at anskaffe os en kat, men vi synes samtidig os at det er synd at den skal være så meget alene hjemme, så nu er vi kommet hen på, om vi skal købe to katte?

Ville det være okay? og hvad ville i så fald fungere bedst, en han og en hun? to hunner? eller to hanner?
Min tanke er at købe to jævnaldrende. Skal jeg i så fald vælge to fra samme kuld eller ville det fungere med to fra forskellige?

Det skal lige siges, at det skal være indekatte, da vi ikke har mulighed for at lukke dem ud.

Jeg er faldet for en "han - huskat/norsk skovkat" og en "hun - huskat/hellig birma"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af kat(te)
  • #1   8. okt 2014 Jeg synes at det er en rigtig god ide med 2 katte.

    Jeg bor selv i lejlighed med 2 hunkatte. De er ikke søskende men fra samme opdrætter og der er en måned imellem dem.

    De hygger sig bare så godt sammen, og så er de jo aldrig alene. Det er mere mig som er tredje hjul smiley

    Inden jeg fik mine overvejede jeg kun en kat, men alle steder jeg læste, både bøger og nettet stod der at en kat er mere harmonisk når de har en ven :), så beslutningen i sidste endnu var ret nem.

    Og 2 katte er ikke meget dyrere at have end kun 1 smiley Jeg synes hvert fald at der er flere plusser end minusser ved at have 2 smiley


  • #2   8. okt 2014 Enig med Josephine, og så vil jeg anbefale to af samme køn - også selv om de er neutraliserede.

  • #4   8. okt 2014 Uanset hvad du vælger, så husk at tjekke dit ordensregelment for hvor mange katte i må have smiley

  • #6   8. okt 2014 hvis de er jævnalderne så gør kønnet ikke så meget. For så vokser de op sammen.

    men sørg for at få dem ordnet - de fleste dyrlæger gør det når katten vejer 2 kg

    husk at tjek om I må have kat/katte inden I køber


  • #7   9. okt 2014 Finder lige ud af hvad reglerne er imorgen! Tusind tak for alle jeres svar! smiley
    Det ville være så hyggeligt med et par små missebørn! smiley (og self. har jeg tænkt mig at de skal kastreres/neutraliseres hvis det er) Ingen overraskelser eller slåskampe til os! smiley


  • #8   9. okt 2014 Hvad er jeres erfaringer med kurve og sådan. Bruger de bare sofaen og sengen, eller kan de godt lide en kurv der er deres? Vi har som barn altid haft hunde så kattene har bare brugt deres kurv, men ved ikke om det bare var fordi hundene var der, eller de faktisk godt kan lide det at have en kurv? smiley

  • #9   9. okt 2014 min mening er at man kan bruge et godt tæppe (uld eller fleece) og så lægge det i sofaen/stolen

    mange katte elsker papkasser, så her kan man også lægge et godt tæppe i.

    men med 17 rovdyr, så har jeg da også en masse kurve/senge. mange af dem vil gerne ligge i samme kurv, så jeg har ikke nogle kurve/senge hvor der ikke kan ligge to i. Men mine ligger over alt, fra kradsetræerne, kurve, radiratorsenge og så selvfølgelig sofarne
    et godt råd er at tjekke fx zooplus her kan man få mange gode senge/kurve til billige penge.


    profilbillede
  • #10   9. okt 2014 Mine bruger ikke slet ikke kurve, og de ligger kun på sofaen for at blive nusset smiley

    Ellers ligger de i vindueskarmen, kradsetræet eller mine plastik kasser smiley

    Men tror at det er meget forskelligt fra kat til kat smiley


Kommentér på:
Køb af kat(te)

Annonce