{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.989 visninger | Oprettet:

overvejelser INDEN {{forumTopicSubject}}

jeg ved ikke hvor mange gange den har været her - det er dybt bekymrende at købere stadig ikke kigger sig for - og selvfølgelig er det ene og alene opdrætterens, eller hvad man kalder en der producerer killinger uden tavle.

Når man har været længe på KG - så burde man dælme vide hvad man skal kigge efter - der er mere end en der har et ansvar her.

Vær dog glad for det er en han -. billigere at få fixet. Det undrer mig, i den alder kan selv i blind se bollerne - han er vel også blevet vaccineret inden du fik ham, eller?



Anskaffelse af en kat bør aldrig være en impulshandling og det skal være et ønske for hele familien. Start med at købe eller låne bøger på biblioteket og læs dem, gerne mere end en gang.

Det er vigtigt du får en fornemmelse af hvad type kat der passer bedst til dig. Lad dig ikke blænde af billeder, vist er kattens udseende en vigtig overvejelse, men endnu vigtigere er det du får en kat med den rette personlighed. Det daglige liv med en smuk kat der ikke har den personlighed der passer til dig er dømt til fiasko på forhånd. Der er store personlighedsforskelle i de forskellige racer.

Du skal være klar over at alle langhårskatte kræver pelspleje, nogle utrolig meget, så du skal vurdere med dig selv om du syntes det er hyggeligt, det skal gøres, også når du har travlt med andet.

Det er et stort ansvar at skaffe sig en kat, man kan ikke bare tage væk uden der er nogen der kommer og passer katten. Det er dyrt med kat i pension og der er altid belagt i ferierne, og så er det stressende for katten at befinde sig i ukendte omgivelser.

Det koster penge at have kat, også udover anskaffelsesprisen. Prisen for katten er en ting, men der er daglige udgifter til mad og grus, der skal også være penge hvis du skulle være så uheldig at katten bliver syg og skal til dyrlæge, det kan blive en bekostelig affære.

Inden du anskaffer dig katten skal du være sikker på det er tilladt at have kat der hvor du bor. Vælger du at få kat selvom det ikke er tilladt, løber du risikoen for at blive opsagt fra din lejlighed eller blive pålagt at afskaffe katten. Afskaffe kan betyde to ting: et nyt hjem i en fart, hvad normalt ikke er nemt med voksne katte eller den bliver aflivet. Begge dele er store beslutninger der kan være umenneskelig at håndtere.

Du bør besøge flere hjem/opdrættere af den type du har forelsket dig. På den måde ser du de forskelle der er på de enkelte katte, men også hvordan opdrætterne håndterer deres katte. Gå evt. på udstilling og mød flere katte og opdrættere, så får du sikkert lyst til at besøge endnu flere.

Køb af kat bør aldrig være impulsivt, I skal være sammen i mange år. Så vær kritisk i dit valg af den rigtige kat. Du vil se forskelle på de forskellige opdrættere og opleve der er nogen opdrættere du går bedre i spænd med end andre og der er katte der ser sundere ud end andre. Den opdrætter der spørger interesseret ind til forskellige ting i dit liv og hjem, gør det ikke for at snage, men udelukkende for at være sikker på at killingen får det bedst mulige hjem. Det viser omsorg fra opdrætterens side og også for killingens fremtidige liv, en seriøs opdrætter står til rådighed hele kattens liv. Jo flere spørgsmål du stiller jo større interesse viser du.

Vælg dit nye familiemedlem fra et hjem der ligner dit eget mest muligt. Det vil gøre overgangen til kattens/killingens nye liv meget lettere både for katten og dens nye familie. Killingen skal som mindst 12 uger gammel, gerne ældre, være vant til hvad der foregår i et normalt hjem: støvsugning, fjernsyn, telefon der ringer, fy og nej når der gøres noget forkert, osv. Det er klart at killinger der ikke er opvokset under familiære rammer, f.eks. burkatte eller staldkatte, ikke er vant til det normale aktivitetsniveau i et helt almindeligt hjem og vil ha’ vanskeligere ved at tilpasse et almindeligt familieliv som måske endda foregår på 4. sal. Vælg en killing/kat der har været indekat, hvis det er det du kan tilbyde. Nogle opdrættere sælger ikke deres racekatte til at gå frit. En løbegård eller indhegnet altan er altid til stor glæde for både kat og ejer.

Køb aldrig en killing der ikke er mindst 12 uger gammel, eller en der har løbeøjne, nyser, har dårlig mave, meget ”snask” i ørene eller er mager og virker utrivelig, eller hvis der bliver sagt den bliver aflivet hvis den ikke får et nyt hjem nu. Sig pænt tak for kigget og sig du går hjem og tænker over det, meld senere tilbage at du har fundet en anden killing. Køb ikke kat det første sted du kommer og ikke et sted du ikke selv ville være kat, og køb aldrig en det er synd for – det får opdrætteren til at producere endnu flere det er synd for. Alle de her ting vil du ikke bemærke hvis du ikke besøger forskellige opdrættere. Det kan blive til megen bekymring og koste rigtig mange penge hvis man køber en syg kat. Opdrætterens katte skal være imødekommende og interesseret, virke friske og raske, omgivelser og bakker skal være rene, morkatten skal være sammen med sine killinger.


Du skal overveje om du vil købe en raceren kat. En raceren kat er det kun hvis begge forældre er det og killingen selv har stamtavle. Hvis opdrætteren siger at forældrene er racerene og har stamtavler, men killingen ikke har, kan det ikke bevises du køber en raceren killing. Kun killingens stamtavle kan dokumentere racerenheden. En stamtavle koster 200 kr. så det kan ikke være på grund af den udgift killingen ikke har stamtavle.

Killingen skal som sagt være mindst 12 uger gammel, det skal kunne dokumenteres med attester at den er dyrlægechekket og vaccineret mindst første gang. Ansvarsbevidste opdrættere vil samtidig sørge for killingen er blevet neutraliseret inden den flytter hjemmefra. Killinger i den alder kommer sig meget hurtigere over indgrebet. En raceren killing med stamtavler, hvor opdrætteren er underlagt regler omkring avl og salg, koster faktisk ikke meget mere end en killing af tvivlsom herkomst, da racekatte killingen som sagt vil være neutraliseret og vaccineret og øremærket og/eller chippet. Derudover har man mulighed for at klage over en registreret opdrætter til Felis Danica’s Klagenævn ved evt. tvister. Registrerede opdrættere sælger deres killinger på kontrakt, en sikkerhed for både køber og sælger, det er normalt der foretages de nødvendige racespecifikke tests på forældredyrene for at sikre sunde og raske killinger.

Hvis du ikke vil have en racekat kan det anbefales at købe kat/killing på et af de mange internater.

Du kan også, normalt for omkring neutraliseringsprisen, købe en raceren voksen kat der har været anvendt i avl. Nogle opdrættere tager bare et kuld eller to – så det er nødvendigvis ikke ældre katte.

Det er helt normalt at de fleste racekatteopdrættere selv afleverer kat eller killing i sit nyt hjem, det støtter katten at der er mindst en person den kender i et nyt hjem hvor der er nye mennesker, lyde, lugte osv. – trygheden fra kattevennerne hjemmefra mangler også.

Har du kat i forvejen og ønsker kat nr. to er det nemmeste at introducere en killing. Har du ikke kat i forvejen vil alle have stor glæde af du køber to killinger, eller en voksen neutraliseret og en killing. Skal du have to, så køb dem samme sted. De har delt den samme bakterieflora. Køber du en et sted fra og en anden et andet sted fra, kan du risikere at en eller begge bliver syge, da det er stressende for dem at komme i nyt hjem og så samtidig møde en bakterieflora de ikke kender.

Gør forarbejdet grundigt inden du anskaffer dig verdens mest smukke, spændende, trofaste, kærlige, intelligente og inspirerende dyr: katten. Gør forarbejdet mindst lige så grundigt som når du planlægger din vinterrejse, og dit liv vil live beriget i en grad du ikke kan forestille dig.

Med ønsket om at du og din/e kat/te må få et langt, godt og inspirerende liv sammen.

© Lis Dahlstrøm 2008


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overvejelser INDEN
  • #1   27. apr 2009 Christina

    At du og jeg ikke ville levere elelr købe en killing med øremider er en ting -. men det er nu til at behandle, og de falder ikke døde om - OG ikke mindst var køber opmærksom på det. Dn del kunne være undgåe med en smule tålmodighed.

    Beklager, man har så fise travlt med at få dyr til huse - det lyder barskt -. men det er sandheden.

    At lægge hele ansvaret på opdrætteren er mine øjne helt forkert - jeg siger det gerne igen, se jer dog for pokker for. Hvordan så mange kan have kigget på den killing og ikke set der er en han er mig en gåde.

    Men opdrætteren skal da lige have det glatte lag her - temmelig ufint i mine øjne, ¨for det eneste det i bund og grund handler om er at kønnet er forkert -. som sagt, meget billigere at fixe - og hanner er nu de bedste:-)


  • #2   28. apr 2009 Jeg tror jeg tør vove mig ind og pippe lidt i denne tråd... med verbale tæsk efterfølgende... Dem har jeg fået mange af de sidste dage af køber og købers mor.
    Killingerne blev tilset af 2 dyrlæger, begge sagde det var en hunkilling. Jeg plejer heller ikke, at tage fejl, men ville dog gerne have eksperternes udsagn, så jeg kunne ikke gøre mere ang dette, og ja ingen er nok mere forbavset end jeg over at 2 dyrlæger tager fejl.
    Da jeg fik første sms om det, tilbød jeg at betale beløbet tilbage, så køber kunne finde den hunkat hun ønskede sig, og at dette var bedst for alle parter. Dette ville køber ikke.
    Jeg har siden tilbudt at betale for den halve kastration, men ville have kontrakt på den. En ting jeg virkelig har fortrudt jeg ikke fik lavet, og dumt af mig. Dette ville køber ikke.
    Jeg fik så besked på at indbetale pengene inden 4 til 5 dage. Dette ville jeg dog ikke, før jeg havde set kvittering fra dyrlægen om, at katten var kastereret. Fik beskeden jamen der kan jo gå op til 2 år.. ja hvilken garanti har jeg så for, at katten bliver neutraliseret?
    Inden aflevering af killingen blev køber orienteret om at de var ramt af øremider og hvilke behandlinger de havde været igennem. Jeg bad yderligere køber om, at hun skulle holde øje med at de var væk. Dette var intet problem... dengang fra købers side.
    På intet tidspunkt har jeg fået afvide at hun ville have killinger, det fik jeg først afvide da køber havde fået konstanteret det var en dreng, og at hun jo ville have en hunkat og at hendes kæreste ikke ville have en hankat der gik og strintede. Så det eneste fornuftige for alle parter var at jeg tog killingen tilbage, mente jeg, men nej.
    Da køber et stykke tid efter sendte en sms (venlig) at det vist var en dreng lød det ikke som moget problem for hende, og hun ville få dyrlægen til, at se på det, når killingen skulle revaccineres, for ja den havde fået 1 vaccination, sundhedsbog og ormekur.
    Jeg har tilbudt køber at komme og se killingen inden, men det gjorde hun ikke. Jeg var nede og aflevere den, satte mig og snakkede 1 times tid, jeg betalte endda halvdelen af benzinen, da jeg syntes det var synd hun ikke havde så godt råd.
    Indtil dette var vi venner, hygge snakkede omkring killingen, ingen problemer, heller ikke at hun mente det var en dreng.
    Ligetil hun havde været ved hendes dyrlæge, og hun fik konstanteret det var en dreng, så skulle jeg betale halvdelen af en neutralisering, hvad jeg ikke mente var løsningen på hendes og kærestens problemer med at det var en dreng.
    Siden har jeg modtaget mange meget lidt pæne smsér, fået opringning af hendes mor. Jeg skulle bare betale.
    Dette fortsætter i div grupper i forum osv.. jeg tilbyder at betale både killingen tilbage og dyrlægeregn. men at hun skal stoppe med de meget ubehagelige smsér. Men de fortsætter, og jeg får nok.
    Jeg er bestemt blevet en oplevelse rigere af dette.


  • #3   28. apr 2009 Lotte J - Jeg kan godt se du er skide ked af det!! du har gjort som dig og køber fik aftalt og fandt rigtigt, at køber så går ud og finder ud af at det er en dreng, var du jo åbenlyst ked af, og du tilbød at tage killingen igen og tilbage betale dem pengene.. du har da gjort hvad du kunne!!!!!!!!

  • #4   28. apr 2009 Det er er rigtig træls situation.

    Jeg har i mange år været temmelig dum til at se kønnet på nyfødte, hvad jeg ikke kan forstå idag:-) Har dog aldrig været i tvivl når de skulle afleveres. Korthårskatte gemmer heller ikke meget. Men det udelukker ikke det måske er svært at se på nogen katte.

    Jytte, har køber ikke besøgt killingen inden købet?

    Køber har været længe her på KG og ved godt hvad det drejer sig om - at skyde hele skylden på sælger er uartigt.


  • #5   28. apr 2009 Sådan som køber gik amok i en tråd igår, har jeg ikke meget tilovers for hende. Man har ikke nødvendigvis ret, bare fordi man råber højere end andre.

    Jeg kan godt forstå, at du er træt af hendes grove sms'er, Lotte (det kommer ikke bag på mig, efter jeg så hende skrive igår).


  • #6   28. apr 2009 Jeg syntes ikke det kan være fair at gå sådan imod Lotte!!
    Kattegalleri er ikke et sted man skal nedgøre folk, og hænge dem ud..
    Hun tilbød at tage killingen igen, og hun gjorde alt hvad der stod i hendes magt!!! Mille havde også øremider da jeg fik hende, men det tog blot 14 dage at kurrere.. MAX 300 kr..

    Koncentrer jer nu om jer selv.. Har i ikke nok i jer selv?
    Det her er ikke 5 klasse hvor det går ud på at mobbe hinanden..

    Selvfølgelig kan man da ærge sig, for sig selv, men at hænge hende ud på denne måde er simpelthen ikke fair!!!

    Jeg skrev engang et indlæg om at Mille havde ændret adfærd.. Folk foreslog på en pæn måde at jeg kunne neutralisere hende, men jeg sagde at det ville jeg ikke fordi jeg ville have killinger på hende engang..
    Så begyndte folk ellers at bombadere mig med LORT!!
    Jeg var både syg i hovedet og led hvis jeg ville have killingerne på sådan en "SINDSYG" kat?!?!?! De mente jeg skulle aflive hende med det samme?!??!?!

    STOP dog med at dømme folk og deres katte..
    Man skriver i forum for at få nogle konkrete og acceptable meninger, ikke at få høvl!!!

    Jeg syntes simpelthen tonen herinde er for hård, og nogle gør sig åbenbart lidt for kloge nogle gange, jeg nævner ingen navne!!!!


  • #7   28. apr 2009 Øh, Sabina. Har du læst denne tråd?? Hvis ja, så prøv lige igen smiley

    Jeg kan ikke se nogen, der nedgøre Lotte i denne tråd. Faktisk er det hele ret pænt formuleret og ikke en sviner tråd.

    Faktisk er det kun dig, der skriver en 5. klasse tråd, i mine øjne.


  • #8   28. apr 2009 Budskabet med den her tråd Sabina er at køber også har et ansvar. Når man har været længe på KG og er ivrig debatør og rådgiver af andre, ved man godt hvad det drejer sig om - så luk glukkerne op for pokker - det er budskabet!

  • #9   28. apr 2009 det er jo også det jeg mener.. smiley
    jeg ved godt denne tråd er venligt ment, men jeg relatere til hende køberen og på den måde hun har håndteret det.. smiley


  • #10   28. apr 2009 Sælger har bestemt et stort ansvar, som man skal tage alvorligt, men som Lis fortæller har køber det også.
    At denne kat bliver tilset af 2 dyrlæger og mig og vi ikke var i tvivl om at det var en hunkat. Hvorfor og hvad der er sket, kan vi kun gisne om. Normalt har jeg dog kun en dyrlæge til, at se på killinger, men netop i denne situation hvor jeg kæmper mod øremider, er det 2 dyrlæger der ser på dem. En kan tage fejl, men 2?
    De ser så selv det er en hankat på et senere tidspunkt, og hun smsér det til mig. På det tidspunkt laver vi begge sjov med det.... På intet tidspunkt havde jeg forudset dette komme, slet ikke. Jeg vidste hun ønskede sig en hunkat, ja, for hun havde 2 hunkatte i forvejen, skal man så gætte at hun ville bruge katten i avl? Nej det kunne jeg ikke, men tilbyder selvfølgelig at lade handlen gå tilbage, især da køber er så tydeligt utilfreds med købet og skuffelsen over, at det er en dreng.
    Dette er en sund og rask dreng (bortset fra at der så er lidt øremider tilbage), hendes dyrlæge roser ham, tjekker ham for alt, og fortæller hvor sund og rask han er (dette er købers ord) og jeg ser også en kopi af hendes dyrlæges sundhedsattest på ham.
    Så problemet ville jo hurtigt være løst, hvis køber fik handlen til, at gå tilbage. Så stor undren fra min side, at det ville hun ikke, for nu var hun glad for katten. Jo det forstod jeg da godt, men det var jo ikke det der blevet skrevet, kun om utilfredsheden over at katten havde det forkerte køn.
    Da hun selv og hendes mor observerer at den lille "pige" pludselig har fået testkler, tager hun et valg; at det er ligemeget (set i mine øjne).
    Da hun står ved hendes dyrlæge og han også fortæller hende det, tager hun endnu et valg, nemlig at hun vil beholde ham.
    Så at jeg enten skulle betale for dyrlægeregning eller neutralisering, kan jeg ikke se det retfærdige i. Jeg tilbyder det dog, da jeg får nok af smsér, opringning af moren og ubehagelige tråde herinde, selvom jeg på daværende tidspunkt har fat i mange opdrættere, og spørger hvad de ville have gjort i sådan en situation, og alle ville lade handlen gå tilbage, og intet andet.
    Sabina ja det var nogle meget lidt pæne tråde jeg fik læst i nat efter arbejde.
    Nej MB det mente jeg heller ikke, jeg forhørte mig jo netop rundt af samme grund, hvad der er rigtigt og forkert, ret og rimeligt.


  • #11   28. apr 2009 Lotte, vi kunne jo oprette en tråd om der er killinger hvor det kan være svart at se hvad køn de har - var det en ide?

    Du svarede ikke på om køber havde besøgt killingen før du afleverede den?

    Faktisk syntes jeg du har gjort meget Lotte, afleveret en dyrkægechekket og vaccinerer killing, og forsøgt at løse op for konflikten om kønnet. Jeg er med den her sag endnu engang blevet bekræftet i jeg skal holde fast i min overbevisning om hvilket klientel jeg vil sælge til.


  • #12   28. apr 2009 Ja som du ved Heidi har jeg ønsket dette siden køber viste utilfredshed med kønnet. Men det vil køber desværre ikke.

  • #13   28. apr 2009 Det undrer mig lidt at "mor" er med inde over det her. Hvis jeg var utilfreds med en handel, ville jeg da prøve at få det iorden selv. Jeg ville sikkert snakke med min mor om det, men ikke på vilkår om jeg ville få hende til at ringe og chikanere opdrætteren.

  • #14   28. apr 2009 Lis nej køber kom netop ikke og besøgte killingen inden selvom mine døre altid er åbne. Jeg vil gerne kende killingekøbere først.
    Killinge køber og jeg var venner her på kg og havde talt i tlf sammen, så jeg havde langtfra set dette komme.
    Havde hun ringet da hun havde været ved dyrlægen, og set den havde "det forkerte køn", og sagt Lotte jeg ønskede mig godtnok en pige, men nu er jeg blevet glad for ham, og jeg har ikke råd til neutralisering, vil du hjælpe mig, havde jeg sagt ja. Jeg er til at snakke med, og er normalt et fornuftigt menneske, men nej jeg får kun meget ubehagelige smsér og derefter en opringning fra hendes mor, der er mindst ligeså ubehagelig.
    Jeg ved egentlig ikke hvad jeg kan bruge denne erfaring til....


  • #15   28. apr 2009 Den her erfaring gør ondt nu - men du kan bruge den til at fordi man mener man kender en person fra et galleri - skal man ikke tro man er venner. Venskaber der holder i kattesporten er få.

    Jeg er i den grad chokeret at der købes en kat ubeset, en kat man forbåbentlig skal dele tilværelse med i rigtig mange år - men selvfølgelig det er meget nemmere ikke at bevæge sig op af sofaen.

    Glem det Lotte - køber vil sikkert have mægtig travlt i baglandet - det siger mere om hende end om dig.


  • #16   28. apr 2009 Hehehe....det er egentlig lidt sjovt at læse de her tråde! Hvor virker det bare helt utroligt fjollet at bliver uvenner og chikanerer hinanden pga. sådan en simpel fejltagelse. Altså hvis køber ikke vil lade handlen gå tilbage, må det jo betyde at hun er blevet så glad for den lille han-mis at hun vil beholde ham. Så hvorfor er alle ikke bare glade? Killingen har fået et nyt hjem, køber er glad for sin lille mis, selvom det ikke lige var det hun ønskede sig, og der burde jo egentlig ikke være flere problemer i det... Men unerholdende dét er det smiley

  • #17   28. apr 2009 Ja Det kan jeg bruge den til.
    Og ja der sker godtnok meget i baglandet:(


  • #19   28. apr 2009 Den med kontrakten, DEN har jeg lært, meget endda, så jo det var noget jeg lærte af dette, for man kender aligevel ikke folk når det kommer til stykket.
    Ja jeg ved hvad du mener.
    Men det er faktisk det jeg har prøvet at fortælle hele tiden, jeg er normalt en venlig person og jeg er til, at tale med, hvis folk taler ordentlig til mig.
    Monika jeg tror du har fået lidt galt fat i nogen ting. Jeg chikanerer ikke køber, men har prøvet at gå med til alle hendes for forlangender, det eneste jeg bad om, var at hun talte ordentligt til mig...
    Meget af det er foregået i en meget lille gruppe, hvor hun havde involveret ca halvdelen inden jeg fortalte det hele fra min side.
    De andre 2 tråde der er offentlige, dog slettet nu, deltog jeg ikke i, da jeg var på job, og den ene foregik i en gruppe, hvor jeg meldte mig ud af i lørdags. Der er det så hendes mor der opretter en tråd:(


  • #20   28. apr 2009 Lotte: den tråd du hentyder til, gik fuldstændg over gevind. Jeg fulgte med i starten og efter en times tid, hvor jeg ikke havde fulgt med, var det hele gået amok. Det var den tråd hvor Mor til køber skrev.

    Det hele er temmelig forvirrende. Det er rart at høre din side af sagen også. Jeg synes BÅDE køber og sælger har et ansvar.



  • #21   28. apr 2009 Maria, ja jeg fik en kopi af den.. Dybt chokerende læsning. Jeg kunne ikke svare fra mit arbejde eller se tråden, men kunne heller ikke svare da jeg ikke er i gruppen, så for mig var det ren udhængning.
    Som mor.. er man der til for sine børn (der er blevet voksne) på sidelinien, som vejleder og støtte, bare min mening om, at være mor.
    Og ja begge har helt klart et ansvar.


  • #22   28. apr 2009 Lotte: jeg mente heller ikke dig, men køber...

  • #23   28. apr 2009 Susanne: er du SMIDT ud af den gruppe, Hvorfor. Ej, undskyld det kommer egentlig ikke mig ved. Blev bare lidt chokeret.

  • #24   28. apr 2009 Susanne jo du kunne for det var netop en åben gruppe hun valgte at oprette tråden i, så hele kg kunne læse med...
    Monika ok:)


  • #25   28. apr 2009 Heidi ja det mener jeg også jeg har og efterhånden som flere opdrættere kommer på, ved jeg at jeg har handlet ordentligt, og endda strukket mig videre.

  • #26   28. apr 2009 Heidi - jeg er da smidt ud af flere grupper. Virkelig smidt ud. Jeg er sikkert ikke den eneste:-)

  • #28   28. apr 2009 Ja jeg mener også Lotte har gjort hvad hun kunne ,ved at tilbyde at lade handlen gå tilbage ,og det ville køber så ikke fordi hun var blevet glad for katten ,men derfor syntes jeg da bestemt også hun skulle have ladet være med al den ballade ,for en kastration ,og hun, køber var direkte flabet over for flere igår i den tråd hendes mor havde oprettet smiley

  • #29   28. apr 2009 Som jeg skrev i den anden tråd, som nu er slettet, så synes jeg køber skulle have ladet handlen gå tilbage, hvis hun var utilfreds over kattens køn.

    Sælger har handlet i god tro, der må bare have været noget der har gjort, at det var svært at vurdere kønnet, på netop denne killing..

    Jeg synes ikke køber kan kræve sælger skal betale for kastration. Hvis det havde været en hunkat, ville hun jo heller ikke kræve at sælger skulle betale steriliseringen. Så hvad forskellen er ved jeg ikke.. Det virker ikke logisk i mine ører.

    Og så kan jeg slet ikke se hvorfor det er så stort et problem. Hvad så om det er en hankat, det kan da være ligemeget, når bare katten er sund, glad og rask? Den er ikke købt som avlskat.
    Når køber vælger at beholde katten, så må udgifter i forbindelse med den stå for egen regning. Ellers kunne sælger jo lige så godt også skulle betale for foder og dyrlægebesøg resten af dens levetid, det giver omtrent lige så meget mening..
    Nej, køber skulle lade handlen gå tilbage og det har hun fået tilbudt. Man har ingen ret til at skabe sig sådan efterfølgende, når valget er truffet.

    Og så må jeg sige at jeg var ret målløs i går, over at læse de indlæg. Sikke dog et sprog! Og det var både fra mor og datter. Det er nok ikke den allerbedste måde at fremføre sin sag på, man får ikke ret fordi man råber højest...


  • #30   28. apr 2009 Nej det gør man da heldigvis ikke ,du har ret Mille smiley

  • #31   28. apr 2009 A køber en killing af B.
    Begge tror killingen er en hun
    A opdager at killingen er en han.
    B tilbyder at tage killingen retur.
    Da A er blevet glad for killingen, tager hun ikke imod Bs tilbud.

    Jeg undrer mig såre over, at der kan komme så meget ballade ud af den historie.


  • #32   28. apr 2009 Køber har nu valgt at betale alt selv.

  • #33   28. apr 2009 Mille - du var inde i den tråd i Kattesnak, som du også selv nævner. Jeg prøvede at få styr på det - men det er meget svært når admin for gruppen er køberen, og rigtig mange inkl hende selv gik over stregen i tråden.

  • #34   28. apr 2009 Jeanette - Jeg tænkte også nok den ville være slettet i dag. Bølgerne gik godt nok højt og tonen var ikke særlig pæn..

    Håber da de er kommet ned på jorden igen..


  • #35   28. apr 2009 Mille - ja det var på grænsen til det rene vanvid...indtil videre har der ikke været så meget idag - men synes også det er ret langt ude, at der bliver så meget virvar over det her. Køber skulle have ringet til sælger med det samme hun fandt ud af at det var en han - istedet for at vente halvanden mdr og blive knyttet til ham. Når det nu var en pigemis hun ønskede sig.



  • #36   28. apr 2009 Jeg skrev i tråden igår, at de skulle slette den og det skulle gå stærkt. Det gjorde jeg fordi, det var gået over gevind. Tråden kunne umuligt rettes op til et passende sprog og derfor synes jeg bare den skulle slettes.

Kommentér på:
overvejelser INDEN

Annonce