{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

Tvivl om sterilisering?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Hjææælp....Jeg er efterhånden kommet i tvivl om hvor vidt min hunkat egentlig er steriliseret eller ej. Jeg har ingen information om hende fra hendes tidligere ejer, da hun døde og jeg tror egentlig bare at man gik ud fra at hun var steriliseret - det har jeg ihvertfald gjort.

Nu er der bare sket det, at jeg er kommet i tvivl!

Er der nogen måde hvorpå man kan tjekke maven for et eventuelt ar?

Hun opfører sig jævnligt som en kat i løbetid (af hvad jeg har kunnet læse mig frem til):
- hun miaver meget, til tider er det en dyb jamren, som om hun kalder på noget. Hun er ekstremt kælen, gnider sig op ad vores ben og løfter rumpen når man aer hende over ryggen. Hun ruller også tit om på ryggen og vil kæles med.

Kan I måske hjælpe mig?? Eller ved om en dyrlæge kan tjekke det?

På forhånd tak:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tvivl om sterilisering??
  • #1   14. jun 2013 En dyrlæge vil hurtigt kunne mærke det, tænker jeg smiley

  • #2   14. jun 2013 Du kan ikke tjekke for ar, men en dyrlæge vil kunne se det ved en scanning, om h*n ligefrem kan mærke det skal jeg ikke gøre mig klog på..

    Men må sige at din beskrivelse lyder til at kunne være løbetid, hvis det ikke bare er noget hun gør konstant men det ligesom er en opførsel der kommer ca en gang om måneden (hver 20.-22. dag)


  • #3   14. jun 2013 Hmm... Øv, jeg havde håbet at der var noget jeg selv kunne gøre hjemmefra, men måske en tur til dyrlægen vil være bedst. Men en scanning lyder dyrt smiley øvbøv.
    Hendes jammer er ikke konstant, nok nærmere med 2-3 ugers mellemrum. Men generelt er hun dog meget kælen, der er selvfølgelig dage hvor hun bare sover meget - hun er jo en perserkat hehe smiley


  • #4   14. jun 2013 Jamen hvis hendes jammer er med 2-3 ugers mellemrum så kunne det meget vel passe med en løbetids periode..

    Jeg vil mene at en snak med dyrlægen vil være bedst, jeg skal ikke kunne sige hvad en scanning koster, men ring til dyrlægen og hør hvad h*n siger, det kan være de kan tjekke det på anden måde..


  • #5   14. jun 2013 Jeg var lige inde og læse på hendes profil, jeg ser du har fået den fra en dame der er gået bort og du ingen stamtavle har fået med, har du intet fået med katten??
    Heller ikke nogle oplysninger om sundhedsbog, eller den dyrlæge hun har været tilknyttet, hvilken opdrætter hun er fra, stamnavn, klub hun er reg i, et eller andet??


  • #6   14. jun 2013 Jeg prøver at kontakte en dyrlæge så, det er nok den bedste idé smiley
    Nej desværre ikke. Det var min mors kat, og da hun døde så blev katten sendt til Dyreværnet, hvor jeg så havde nogle dage til at beslutte mig for om jeg ville have hende eller om hun skulle sættes til adoption. Jeg hentede hende dagen efter, så jeg har ingen papirer på hende og min mor fik hende fra en tidligere ejer, som bare afleverede hende hos en dyrlæge smiley

    Problemet er netop at hun har haft minimum 2 ejere inden mig, og da hun sidst var hos dyrlægen og fik tjekket sit øremærke, fandt lægen ud af at hun slet ikke er blevet født i Danmark... Hun er blevet importeret hertil, men hvor hun kommer fra og hendes fortid ved jeg desværre ikke andet om smiley


  • #7   14. jun 2013 smiley Okay

  • #8   15. jun 2013 Alt det, du skriver om hendes adfærd, tyder på, at hun IKKE er neutraliseret, men prøv næste gang, hun tér sig på den måde, at gnubbe hende på haleroden.¨
    Er hun i løbetid, svinger hun halen ud til siden og går lidt ned i forbenene og stamper med bagbenene.¨

    Hun må i hvert fald være chippet, når dyrlægen kan sige, hun er fra udlandet, så hun er sandsynligvis købt hjem til avl.
    Dyrlægen kan nok së på hendes patter, om hun har haft killinger.


  • #9   15. jun 2013 Det vil jeg prøve at gøre, tak for alle de gode råd smiley

Kommentér på:
Tvivl om sterilisering??

Annonce