1.355 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Mikkel N
Mikkel N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Muligvis syg HJÆLP! Muligvis syg HJÆLP!

Hej alle sammen, så min kat har en mærkelig bubbel under maven. Her er der et link: http://imgur.com/U93As5c
Jeg tror nemlig det er vandcyste, hun er 8år gammel, og hun opfør sig ikke mærkelig, hun opføre sig helt normalt, spiser normalt og hun snakker med mig normalt.

Her er et billede mere: http://imgur.com/AgNlOEi det skal lige siges, at det her billede er taget tæt på, mens det andet er taget længere væk.

Så smid gerne en kommentar, hvis i ved hvad det er, eller har en ide om hvad det er smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Muligvis syg HJÆLP!
  • #1   15. jun 2013 Er det noget der er kommet lige pludseligt eller er det kommet over tid?

Hvis ikke det er noget der er kommet fra den ene dag til den anden, synes jeg I skal ringe til dyrlægen på mandag, ellers ville jeg nok ringe til en vagtdyrlæge allerede i aften.

• #2   15. jun 2013 Jeg vil kontakte dyrlægen straks og lad ham vurdere det . smiley Har din kat ændret adfærd

• #3   15. jun 2013 Jeg har ingen idé om hvad det er, men ville nok lige tage fat i dyrlægen på mandag og beskrive det og få tid til undersøgelse - HVIS altså hun ikke har ændret adfærd. Hvis hun har en anderledes adfærd eller ikke spiser og drikker, sover mere end normalt ville jeg ringe til dyrlægevagten smiley

• Mikkel N
    Mikkel N Tilmeldt:
    jun 2013

#4   15. jun 2013 Ja, jeg kontakter også dyrlægen på mandag, men hun har ikke ændret adfærd, hun spiser normalt og sover normalt smiley
    Jeg ved faktisk ikke om det kom over tid. Jeg så det en dag, hvor hun lå på maven, og der fandt jeg den bubbel smiley

• #5   15. jun 2013 Jeg synes i hvert fald det er en god idé at snakke med dyrlægen på mandag smiley
    Det der skal i hvert fald nok undersøges, inden det udvikler sig til noget virkelig alvorligt..

• Mikkel N
    Mikkel N Tilmeldt:
    jun 2013

#6   15. jun 2013 Ja, jeg kontakter også dyrlægen på mandag, jeg må bare håbe det ikke er alvorligt :).

• #7   15. jun 2013 smiley jeg tror desværre ikke "bare" det er en vandcyste smiley

Jeg tror der er noget alvorligt galt med hende, du skal kontakte dyrlægen og få hende tilset mandag, for selvom hun virker til at opføre sig normalt så kan hun godt have meget ondt, katte er super gode til at skjule smerte..

Håber du kommer med en opdatering nå du har været hos dyrlægen..

• #8   15. jun 2013 Jeg håber jeg tager fejl, men mit bud er mælkekirtel-kræftknude. (typisk forårsaget af p-piller). Men hvis det skulle være det, så ville du nu nok have opdaget knuden, før den fik den størrelse den har nu.

Giv gerne opdatering på mandag.

• #9   16. jun 2013 Hvordan føles boblen - er den helt blød eller fast? Kan du tage rundt om den hele vejen, eller sidder den fast i kødet?

Jeg synes, den er for kuglerund til at ligne en kræftknude, og havde den siddet midt på maven, ville jeg tro, det var et navlebrok.

Men under alle omstændigheder skal dyrlægen selvfølgelig se den.

• Mikkel N
    Mikkel N Tilmeldt:
    jun 2013

#10   16. jun 2013 Boblen er helt blød, og den har ca været der 1½ måned, men ja jeg kommer med en opdatering på mandag.

• #11   16. jun 2013 De kræftknuder, jeg har mærket på, har været helt hårde.

• Mikkel N
    Mikkel N Tilmeldt:
    jun 2013

#12   16. jun 2013 Men hvis kræftknuder er hårde, så kan det ikke være det, fordi den er helt blød, og hun har haft den i ca 1½ måned, og hun har ikke ændret adfærd. Hun spiser normalt, sover, plejer at gøre det samme, som altid har gjordt.

• Mikkel N
    Mikkel N Tilmeldt:
    jun 2013

#14   18. jun 2013 Det var bare en cyste hun havde, så dyrelægen fik tømt den, og nu er alt godt igen smiley

• #15   18. jun 2013 Hvor er det godt, at høre, du må være så lettet smiley

• #16   18. jun 2013 Godt at høre smiley

• #17   18. jun 2013 Åh, det var godt! smiley
    Jeg har aldrig set eller hørt om sådan en cyste før, så nu har jeg lært noget nyt.

• #18   18. jun 2013 Det var da godt det ikke var værre, men du må jo nok holde øje med at det ikke er noget der opstår igen..

Kommentér på:
Muligvis syg HJÆLP!

Annonce