{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.121 visninger | Oprettet:

Normalt for kastrat hankat? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens smiley

Kort fortalt så har jeg en hankat der er lidt en kylling smiley
Her hvor vi bor nu har vi boet sammen siden Januar, og det er først inden for de sidste par uger at han er blevet modig nok til også at være ude når det er lyst. Før turde han kun når det var mørkt.

Han plejer at blive lukket ud igen'igen'igen smiley lige inden jeg ligger mig til at sove, og når han så banker på og vil ind, går han også i seng. Jeg plejer sjældent at falde i søvn inden han banker på, ellers vågner jeg af det.

Igår lukkede jeg ham ud omkring midnat, og jeg har ikke set skyggen af ham siden.
Plejer at kunne stikke hovedet ud af havedøren og fløjte og så komm er han farende når han høre mig. Og heller ingen reaktion her i løbet af dagen. Så nu undrer jeg mig da lidt over at han ikke en gang har været at sige hej. Hvilket han altid gør. Samtidig bliver jeg da lidt bekymret da jeg ved han færdes på vej.

Så nu er mit spørgsmål så..
Er det normalt for en kastreret hankat pludselig at strejfe omkring ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Normalt for kastrat hankat?
  • #1   26. jun 2013 Det er meget svært at sige om det er grundet at han strejfer eller om han er kommet til skade, katte kan sagtens være væk i længere tid end normalt når de først lige får prøvet det, men hvis det er unormal adfærd ville jeg ihvertfald være bekymret.

Hvis du er i tvivl så syntes jeg du skal ud og lede efter ham og så vil jeg iøvrigt forslå at holde ham inde eller lave en indhegning til ham hvis du ved han færdes ved vejen, for det kan få en meget brat og uønsket afslutning.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #3   26. jun 2013 For nogle år siden kom min kat heller ikke hjem som hun plejede når jeg fløjtede en bestemt lyd. Hun havde været væk i 3-4 dage og jeg var godt nok nervøs og kunne ikke slappe af.
    Kan huske vi sad og spillede kort den aften og pludselig sagde jeg at vi bliver nød til at gå ud nu, ved ikke hvorfor vi skulle bare ud.
    Da vi så gik lidt hen af stien hvor der var et stort træ sad en hankat ved træet og Pusser pigen turde ikke komme ned. Katten forsvandt da den opdagede os og jeg kaldte på Pusser, hun miavede kunne/ville ikke rigtig komme ned, så jeg sagde vi går lige ind igen, så komme hun nok og det gjorde hun.

Så sådan en "lille" ting kan hænde, måske er din kat blevet jaget lidt væk fra hjemmet af en anden kat og tør ikke komme hjem. Så du må ud og lede både dag og aften. Pøj pøj..

• #4   26. jun 2013 Ja en kastrat kan godt strejfe lidt en dags tid eller 2, men noget kan jo også være hændt ham, jeg ville nok være så nervøs at jeg lige ville gå en runde med en godbids dåse og kalde på ham og se om ikke katten kom hjem af det smiley

• #5   26. jun 2013 Hvis han ikke plejer at blive væk er der ikke noget normalt ved det.
    Det samme skete med min kastrat for ikke særlig længe siden...han var væk et døgn og vi fandt ham skrækslagen under min seng.
    Jeg lavede også en tråd herinde der hedder : væk
    Der kan du læse mere, og jeg fandt aldrig ud af hvad der havde skræmt ham sådan, var bare glad for at han valgte at gemme dig herhjemme smiley

• #6   29. jun 2013 Tak for jeres svar smiley Fik ikke lige svaret den anden dag.

Han vendte hjem om aftenen efter have været på udflugt i næsten et døgn. Pyha!
    Var godt nok lettet !
    Han har så stort set ikke lavet andet end at ligge og sove siden smiley
    Han virkede hverken skræmt eller noget. Så tror bestemt bare han har været på tur, den lille bølle smiley

• #7   29. jun 2013 Det var da godt han kom hjem igen, han har blot været på eventyr, og så er man jo en træt træt kat bagefter, tænk på alle de indtryk der skal fordøjes smiley

• #9   1. jul 2013 Var også meget glad og lettet over det. smiley For jeg må indrømme at det værst tænkelige poppede op i mit hovede som det første. smiley

lasse p - Tak for rådet/tanken, Ang. indhegning eller holde ham inde. Men jeg har ingen have. Min have dør går ud til et stort fælles areal. smiley
    Samtidig er han kort fortalt "fundet/en udsætter". Han startede med at komme på den gård min hest er opstaldet. Meget skræmt og døden nær. Ungkat, blot hud og knogler næsten. smiley
    Fik ham så behandlet kastereret osv. Han var staldkat i over et halvt år, og nu bor han hos mig. Han er meget morsyg i perioder, men trives bestemt ikke hvis han ikke kan komme ud, pga hans historie som "vildkat". smiley
    Heldigvis er det ikke store veje han færdes på. Men selvfølgelig kan det også på de små gå galt.

Kommentér på:
Normalt for kastrat hankat?

Annonce