Normalt for kastrat hankat? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens
Kort fortalt så har jeg en hankat der er lidt en kylling
Her hvor vi bor nu har vi boet sammen siden Januar, og det er først inden for de sidste par uger at han er blevet modig nok til også at være ude når det er lyst. Før turde han kun når det var mørkt.
Han plejer at blive lukket ud igen'igen'igen
lige inden jeg ligger mig til at sove, og når han så banker på og vil ind, går han også i seng. Jeg plejer sjældent at falde i søvn inden han banker på, ellers vågner jeg af det.
Igår lukkede jeg ham ud omkring midnat, og jeg har ikke set skyggen af ham siden.
Plejer at kunne stikke hovedet ud af havedøren og fløjte og så komm er han farende når han høre mig. Og heller ingen reaktion her i løbet af dagen. Så nu undrer jeg mig da lidt over at han ikke en gang har været at sige hej. Hvilket han altid gør. Samtidig bliver jeg da lidt bekymret da jeg ved han færdes på vej.
Så nu er mit spørgsmål så..
Er det normalt for en kastreret hankat pludselig at strejfe omkring ?
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 24 Svar: 205
Hvis du er i tvivl så syntes jeg du skal ud og lede efter ham og så vil jeg iøvrigt forslå at holde ham inde eller lave en indhegning til ham hvis du ved han færdes ved vejen, for det kan få en meget brat og uønsket afslutning.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
Kan huske vi sad og spillede kort den aften og pludselig sagde jeg at vi bliver nød til at gå ud nu, ved ikke hvorfor vi skulle bare ud.
Da vi så gik lidt hen af stien hvor der var et stort træ sad en hankat ved træet og Pusser pigen turde ikke komme ned. Katten forsvandt da den opdagede os og jeg kaldte på Pusser, hun miavede kunne/ville ikke rigtig komme ned, så jeg sagde vi går lige ind igen, så komme hun nok og det gjorde hun.
Så sådan en "lille" ting kan hænde, måske er din kat blevet jaget lidt væk fra hjemmet af en anden kat og tør ikke komme hjem. Så du må ud og lede både dag og aften. Pøj pøj..
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 429
Det samme skete med min kastrat for ikke særlig længe siden...han var væk et døgn og vi fandt ham skrækslagen under min seng.
Jeg lavede også en tråd herinde der hedder : væk
Der kan du læse mere, og jeg fandt aldrig ud af hvad der havde skræmt ham sådan, var bare glad for at han valgte at gemme dig herhjemme
jan 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 19
Han vendte hjem om aftenen efter have været på udflugt i næsten et døgn. Pyha!
Var godt nok lettet !
Han har så stort set ikke lavet andet end at ligge og sove siden
Han virkede hverken skræmt eller noget. Så tror bestemt bare han har været på tur, den lille bølle
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
jan 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 19
lasse p - Tak for rådet/tanken, Ang. indhegning eller holde ham inde. Men jeg har ingen have. Min have dør går ud til et stort fælles areal.
Samtidig er han kort fortalt "fundet/en udsætter". Han startede med at komme på den gård min hest er opstaldet. Meget skræmt og døden nær. Ungkat, blot hud og knogler næsten.
Fik ham så behandlet kastereret osv. Han var staldkat i over et halvt år, og nu bor han hos mig. Han er meget morsyg i perioder, men trives bestemt ikke hvis han ikke kan komme ud, pga hans historie som "vildkat".
Heldigvis er det ikke store veje han færdes på. Men selvfølgelig kan det også på de små gå galt.
Normalt for kastrat hankat?