803 visninger
|
Oprettet:
Hvad skal jeg have fat i til min kommende killing?? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg skal have en kat mere
Men hvad skal bruge til en 12uger gamle killing??
Jeg har en 4år gamle kat i forvejen
1 Kattebakke mere
1 Mad- og vandskål mere
Killingefoder
Evt kurv
Hvad mangler jeg??
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Ja ingen af mine i hvert fald, men det er jo op til en selv
Men en god kvalitets killingefoder
Noget godt dåsemad (behøver bestemt ikke være til killinger)
En ekstra kattebakke
Mad og vandskåle
Legetøj ( og her mener jeg det er vigtigt at købe noget nyt til den nye killing, så den gamle kat ikke føler at den skal afgive sit legetøj til den nye beboer)
Ellers ser jeg ikke lige andet der skal indkøbes, altså bortset fra at katten selvfølgelig skal vaccineres, mærkes og neutraliseres hvis den ikke er det ved køb..
mar 2013
Følger: 4 Katte: 3 Emner: 9 Svar: 89
(det billige foder er ikke altid noget pis)
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Som de andre siger er det en rigtig god ting at overveje det med råfodring når man har killing. Det er somregel(der er jo undtagelser) nemmere at lære killingen at råt kød er mad. Hvis killigns mor er vandt til tørkost så lære killingen ikke at den egentlig er et rovdyr...
http://sashagg.com/katte_raafodring/ - lindt info om råfodring og opstart.
Vådfoder eller Råt kød er meget vigtigt af hensyn til væsken for både killingen og den ældre kat. hvis ikke du er klar på råfodirng ivl jeg foreslå LUX fra Aldi. god pris og højt kød indhold - ingen sukker eller korn.
<b>vand og mad skål</b>. Her vil jeg bare lige sige at en flad tallerken eller underskål vil måske være at foretrække også til den store kat hvis den har tildens til at skubbe maden ud af sin skål med poten. hvis kanten på skålen er for høj kan det irritere kattens knurhår når de forsøger at spise.
<b>Katteurt</b> Jeg synes det kan være godt at have lidt katteurt hjemme for at gøre begge katte glade når de skal lære hinanden at kende. Det hjælpe også med at få killingen til at sprede sin egen duft hen over f.eks kradsetræet hvis nu den bliver skræmt væk af den ældre kats duft spor.
<b<legetøj</b> Lav noget småt legetøj selv så der er noget nyt det kan være en staniol kugle eller klippet papir, flaske med huller som indeholder godbider. mange muligheder. eller man kan gå ud og shoppe legetøj
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 142
Legetøj - tja, mine vil altså hellere lege med alt andet end hvad der er købt. Men en lighter, en vatpind, et låg fra en flaske.. Ja så skal du satme se aktion her i Misseland
okt 2007
Katte: 2 Emner: 6 Svar: 47
Hvad skal jeg have fat i til min kommende killing??