{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.299 visninger | Oprettet:

Katten tager (levende) fugle ind {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem, og det irriterer mig voldsomt. Vores kat Otto, har fundet ud af at fugleunger er gode 'legekammerater'.
Nu er det 3. gang på en måned t han har snuppet en ung fugl. Den første gang opdagede vi det fordi der lød en slræppen nede fra kældren. Det vste sig at være en ung skade, der endnu ikke kunne flyve. Den blev sat ud til sine forældre, som kom og hentede den lidt efter.
Den næste var en ung lille gråspurv, som han placerede i køkkenet under morgen maden. Den blev fanget og sat ud igen, kun med en rit på det ene ben.
Det har ikke været et problem før idag.

Nu har han så valgt at snupe en ung solsort. Fuglen blev sluppet i stugen, hvor den selvfølgelig gik i panik. Han jagdede den så gennem hele huset, og endte med at slåden ihjel ude på badeværelset.

Så nu er der fjer i hele huset, og blod på badeværelset.

Er der noget man kan gøre (ud over at rydde op) så han holder op med det, og lærer at spise det han fanger, eller i det mindste bare lege med det uden for?

Han er lige blevet to og, og er utrolig legesyg, men det ville være rart hvis han var legesyg uden for istedet for her inde. Han har fuld adgang til akttelemm, og kan selv gå ind og ud som det passer ham.
Vi har en anden hunkat på 4-5 år, der godt kan finde ud af det med at jage og spise uden for.

HVad kan jeg gøre for at han spiser udendørs, eller i det mindste bare slår fuglen ihjel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten tager (levende) fugle ind
  • #1   4. jul 2013 Et lille billede af hans fugl, som han herefter lod ligge

    profilbillede
  • #4   4. jul 2013 Ja, det har du nok ret i Fruen, men det er nu alligevel dødirriterende. Jeg endte også med røde fødder fordi katten ville have mig til at kaste fuglen smiley
    Så han smed den over til mig...


  • #6   4. jul 2013 Så må jeg vel bare være glad for at det er klinkegulvet, som er rødt, og ikke gulvtæppet smiley

  • #7   4. jul 2013 Nej du kan ikke ændre kattens natur, grunden til at han slæber byttet med hjem og ind har 2 årsager, han ved at inde har han bedre styr på byttet da der er begrænset adgang og det ikke så let slipper fra ham, og samtidig vil han vis og dele sit bytte med dig, så u skal rose ham for at vise dig sit bytte..

    Det er ikke det fedeste at have fjer, blod og døde dyr i huset, nej men det er en del af det at have en fritløber..
    Min søster havde samme problem med deres kat, de gjore det at de lukkede døren mellem bryggers (hvor katte lemmen var) og resten af huset, så katten ikke kom længere end bryggerset, så kunne de tjekke om han havde levende fugle med ind inden han blev lukket ind i resten af huset smiley

    Bryggerset var jo pænt stort, der var varme i gulvet og det var nemt at rengøre, så katten led ikke nød og resten af huset var ikke overstrøet med fjer og blod, og det var jo primært forår og sommer at problemet var størst, faktisk efter en sæson, så stoppede han med at slæbe dem levende hjem, og nøjedes med at slæbe dem døde hjem og pænt lægge dem på dørtrinnet, klar til ros fra mor og far smiley
    eller hvis de var for længe om at komme hjem så lå der blot noget af fuglen tilbage smiley


  • #8   4. jul 2013 Ja, det er nok en del af det at have en fritgående kat. smiley

  • #9   4. jul 2013 vi sidder med selvsamme problem med vores kattemis hehe smiley

    så du er ikk alene hehe, nogen siger at man kan købe en klokket og sætte på halsbåndet, men jeg syntes det er synd sååå heregud smiley

    det eneste minus jeg har med det er at det altid er kl bæ om morgenen så han vækker os, og 3 børn i fuglens skrig smill


  • #13   4. jul 2013 Selv om mine katte er indekatte ( med have adgang) kommer der stadig fugle ind, var de ikke begrænset ville det bare være flere,Røde har så ikke fanget sin første fugl endnu, men det kommer, nu nøjes han med bier, hvepse, fluer, sommerfugle, orme og frøer ( frøerne bliver ikke slået ihjel og ikke spist, de skal bare hoppe.
    Birk er ikke nogen stor jæger og vil helst være meget inde.
    Manne har taget mange fugle, men spiste dem aldrig smiley


  • #15   4. jul 2013 Det du kan gøre er at lære at aflive fuglen, så den ikke lider unødvendigt

Kommentér på:
Katten tager (levende) fugle ind

Annonce