{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.830 visninger | Oprettet:

Katten tisser omkring i huset ??!! {{forumTopicSubject}}

Ja, det meget klassiske problem er stødt frem hos mig nu....

Jeg har to killinger fra 16. marts. Vi fik dem da de var ca. 9 uger, Buster og Jasmin.

Jasmin har haft problemer med sin renlighed, men nu synes jeg at det er ved at blive et STORT problem.... Hun startede med at være en del urenlig da vi fik hende, med at tisse i et hjørne, og efterfølgende i vores dyner og tøj når det lå på gulvet. Der har været en god periode hvor hun så ikke har haft tisset.

Jeg har forsøgt eddike, vaskepulver og alm sæbe, men lugten er dog ikke gået helt væk.

Nu er hun begyndt at små tisse lidt omkring igen..... ! Kun tis, aldrig afføring. Jeg fangede hende i det, og tog godt nok fat i hende, og satte hendes ansigt ned i tisset og sagde bestemt at det skulle hun ikke, og bagefter røg hun ud på bakken. Men det er som om hun bliver ved og ved.

Lige et par spørgsmål, som jeg håber det er nogle der kan besvare;

Kan en hunkat 'strinte opad'.... Altså jeg har set på badeværelset og på sofaen, at der er en stråle tis op af, på ca. 15-20 cm. Kan det være hende, eller er det Buster vores hankat. ???

Vil det hjælpe at få hende steriliceret ??. Hun har lige været i løbetid.

Buster er kasteret, men er alligevel dominerende, og jeg har en mistanke om at det er ham der har tisset på badeværelse og op af sofaen, da det er en stråle der går opad...??

-----------

Det er ved at være et stort problem, og jeg aner snart ikke mine levende råd, det er smadder irriterende. Jeg har en kattebakke på loftet, som jeg tager ned, når jeg får købt mere kattegrus i morgen, og sætter ind i stuen. Det kunne jo være at det kunne hjælpe...

Men ellers, er der nogle råd jeg kan tage til mig ???????

Hilsen BettinaH


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten tisser omkring i huset ??!!
  • #1   17. jan 2007 Hejsa

    Hunkatte i løb kan sagtens strinte, de kan også finde på at tisse rundt omkring.
    Jeg vil råde dig til at få hende neutraliseret.
    Det hjælper ikke at dyppe hendes hoved i tisset smiley

    Judy


  • #2   17. jan 2007 Jeg havde næsten samme problem med min hunkat Gaia. Gaia begyndte også, at strinte da hun. Hun tissede på alt: min sofa, mit tøj, håndklæder og meget gerne foran mig!
    Jeg var så træt af hende, men fik at vide, at hvis jeg steriliserede hende, så ville hun stoppe. Jeg fik hende så steriliseret og derefter stoppede hun - det er den bedste beslutning jeg har taget for Gaia.

    Håber at min lille historie kan hjælpe dig!


  • #3   17. jan 2007 Tak for det jer tre...

    Grunden til at jeg stikkede hovedet ned i tisset, var måske at jeg også selv blev frustreret, og har hørt at det skulle hjælpe dem til at finde ud af at det ikke er i orden ! Vil sige at det er første gang, og det så også er sidste gang kan jeg konstatere smiley

    De begge får Royal Canin, da jeg er blevet meget obs på urinvejssten, så jeg ville ikke kunne forestille mig at det var det der var galt, da hun jo er en hunkat og får foder som jeg mener er forebyggende for urinvejssten.

    Jeg vil prøve at sætte bøtter med kaffe i.... Men skal det være åbne bøtter, eller kan de lugte det igennem en lukket bøtte ??

    Og jeg vil forsøge at snakke med min dyrelæge ang. undersøgelse. Det er meningen at hun skal steriliceres, men havde bare ikke råd her sidst på året, MEN det kan være at det så er på tide.

    Vil det måske hjælpe at jeg giver hende de 10 p-piller jeg har liggende, i den periode, og jeg så kan få hende sterilliceret efter de er givet...???


  • #4   17. jan 2007 Og nå ja, jeg plejer t bruge det helt billlige alm. kattegrus fra Rema, men er gået over til krystal fra fresh and easy, som jeg fornemmer at de er mere til, men jeg vil have to forskellige mærker..

  • #5   17. jan 2007 Jamen, skal det kaffe-grums strøes på gulvtæppet, eller sættes i bøtter....??

    Og peber har jeg brugt til mine plantr, hvor de bare graver jorden om alligevel, men det kan da være at det giver en effekt på gulvtæppet...

    Men jeg idag har hun tisset mange små steder, så det er ikke et bestemt sted som det var før i tiden...

    Vil det hjælpe hvis jeg får lagt trægulv mon, eller vil hun bare tisse på det også (det er meningen at det skal lægges trægulv på et tidspunkt)


  • #6   17. jan 2007 Britta - ok, ja der er jo ingen 100% garantier, det er 'kun' forebyggende, men jeg må få hende til et tjek ved dyrlægen, og muligvis en sterilision, ville det hjælpe at give hende p-piller i en overgang (10 Uger)
    .. Er der nogle der har testet sine katte før, hvordan gør dyrlægen ???


  • #7   17. jan 2007 Nej, jeg ved godt at p-pilleren ikke er sunde, men det ville i så fald blot være en 'pakkeløsning', til hun kom til dyrlægen.

    Jeg vil forsøge at sætte noget kaffe på stederne, og jeg vil kontakte dyrelægen en af de nærmeste dage...

    Tak for rådene, det er rart at man kan få gode råd herinde, og blive klogere.



  • #8   17. jan 2007 min far købte noget pletfjerner i hansen møbler.. jeg fik en gratis prøve med og det virker tilsyneladene supergodt.. hvert fald kom min marmeladeplet på gulvtæppet af så let som ingenting.. der står at det skulle fjerne kattelugt også, men det har jeg ikke lige prøvet.. men du kunne jo evt. spørge i en "Hansen Møbler" efter sådan en prøve for at se om det virker..

  • #9   17. jan 2007 Hej zabrina - har du et navn på det pletfjernemiddel ???

  • #10   17. jan 2007 Bettína H.. super midlet Rodalon.. alle dyreejers bedste ven.. det fjerner pletter og ALT lugt..

  • #11   17. jan 2007 Hmm Winni...... Det har jeg faktisk også prøvet og bruger det til at desinificere kattebakken med....

    Men kan det være fordi at jeg først prøvede med eddike, så blev det sobbet ind i Vaskepulver som jeg fik af vide virkede, også blev det sobbet ind i rodalon... Det har godt nok været vådt i hjørnet...... Det er rigtig irriterende, men nu har jeg da prøvet at sætte to skåle kaffegrums der. De har ikke været henne og snuse....

    Jeg har fundet ud af at hun er i løb til aften, hun gør sig vildt dejlig overfor Buster, men nu har hun fået en p-pille, og i morgen kommer der en kattebakke ind og stå i stuen, og jeg vil se hvordan det forløber sig. Ellers ringer jeg til dr. dyr, og bestiller en tid hos ham til sterilation.....
    smiley


  • #12   17. jan 2007 Indekat?

  • #13   18. jan 2007 Emil - ja, hun er indekat ...

Kommentér på:
Katten tisser omkring i huset ??!!

Annonce