{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.466 visninger | Oprettet:

Katten tisser i sofaen :( {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg leder efter nogle gode råd til hvad jeg ellers kan gøre/prøve, for at få min søsters hankat til at stoppe med at tisse i sofaen.

Han er en 2 ½år gammel (inde) hankat som er kastreret (Han blev kasteret, da dyrlægen sagde han var gammel nok)

Han er kommet ud til mig og bo, i mens at min søster for renoveret sin lejlighed, og det gik også rigtig godt de første 2 ½ månede. Men her for et par uger siden er han begyndt at tisse i min sofa. Det skal lige siges at han også tissede i min søsters sofa.

Jeg er ved at løbe tør for ideer til hvad jeg/vi kan gøre.

Når han har tisset i sofaen, vasker jeg det grundigt ned med rodalon og urin-off. Men det ser ikke ud til at have nogen effekt.

Jeg har også en felliway siddende.

Han har fri adgang til en ren kattebakke, som er åben.

Jeg har prøvet at stille hans madskål, omkring det område han har tisset, fordi katte jo er et meget renligt dyr. Men det virkede heller ikke.

Han er blevet tjekket hos dyrlægen 2 gange for urinvejsinfektion og krystaller i urinen, og han fejlede ikke nået.

Han får også nået specielt Royal canin foder, som skulle hjælpe hvis han havde urinvejsinfektion og han elsker det foder.

Han får massere af opmærksomhed og kælerri, og leger med ham dagligt.

Og når jeg kommer hjem i dag, sætter jeg en kattebakke mere op i stuen, så han har to.

Jeg er nået til det punkt at jeg har plastik på sofaen, som jeg kan skifte når han tisser på sofaen.

Er der nogle som har en ide til hvad jeg ellers kan prøve at gøre, for at få ham til at stoppe med at tisse?

-Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten tisser i sofaen :(
  • #2   28. jun 2017 Evt prøve et nyt mærke kattegrus ?

  • #3   28. jun 2017 Jeg må desværre give Felis helt ret.
    Katten har fået en dårlig vane og sådan en vane kan desværre ikke brydes i dette tilfælde, det ser du jo desværre ved selvsyn, ved at den tisser i din søsters sofa og nu også i din, det stopper ikke, særligt når du oveni fortæller at selvom der er plastik på sofaen så tisser han stadigvæk, det er meget unaturligt at han fortsætter med at tisse trods plastik på sofaen, det får mor alt katte til at stoppe, når det ikke gør det med ham, betyder det at han har bestemt at han vil tisse i sofaen uanset hvad, så der er desværre intet du kan gøre.
    Jeg forstår ikke at din søster har fundet sig i det i så lang tid, problemet ligger i at han aldrig er blevet stoppet i vanen, det skulle være gjort fra starten, ellers bliver det bare en indgroet vane som du så betaler for nu smiley


  • #4   28. jun 2017 prøv at vask sofaen af med eddike.

    det vigtigste er at få lugten væk. min erfaring siger at urin off ikke virker. det virker ikke hos migrem
    jeg bruger altså tit min egen deo når jeg har vasket stedet. det hjælper på min siam
    og har jeg pt en siam som gør det. Og havde en hankat som blev 14 år og han gjorde det hele den tid. han var også tjekket flere gange, og det eneste som var galt med ham var et dårlig hjerte og så var han ekstrem dominende.


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #5   28. jun 2017 Det er et VIRKELIG træls problem! Min højt elskede kat Pusser gjorde det på gulvtæpper over hele huset trods et større antal kattebakker med forskelligt grus og sand.

    Ved et tilfælde opdagede jeg, at han også gerne tissede i en tom skobakke - flad plastic-bakke til at sætte snavsede sko og støvler i. Også vores badekar kunne i sjældne tilfælde bruges - og var væsentligt nemmere at håndtere end vores stakkels gulvtæpper, som efterhånden blev kasseret.

    Pusser blev HELT renlig, da han blev syg! Gennem de to år, hvor han hver gang han var kommet sig over én sygdom efter 8-10 dage fik en ny alvorlig sygdom, brugte han konsekvent de forskellige kattebakker.

    Jeg roste altid MEGET, når han tissede et af de rigtige steder - så han tissede faktisk kun, når jeg var i nærheden - ofte nåede jeg derfor at flytte ham til en kattebakke, badekarret eller hvor det var lettere at gøre rent.

    Grunden til hans urenlighed var, at han mange gange fik skældud af min ellers meget kattevenlige Far, når Pusser kom ind fra haven og gik direkte på kattebakken (da var Pusser 3-9 måneder gammel) Der gik desværre alt for lang tid før jeg opdagede det og fik det stoppet. - Min Far syntes at det var bedre at Pusser tissede ude i haven, når han alligevel var derude, men det gav desværre katten alvorlige traumer.

    Måske kan en katte-psykolog hjælpe jer - eller måske kan Du finde noget HELT andet, Din kat hellere vil tisse i/på!?!

    De allerbedste hilsener


  • #6   29. jun 2017 Hmm tusind tak for alle kommentarende!

    Det jeg ikke forstår er, at han sagtens vil bruge kattebakken. smiley

    Ved min søster også har rost ham, når han har brugt kattebakken.

    Det kunne godt være man skulle opsøge en katte-psykolog.


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #8   29. jun 2017 Pusser stoppede med svineriet smiley

    De allerbedste hilsener


  • #9   9. jul 2017 Jeg havde en dejlig kat i en overgang, mens ejerne byggede hus og at sprøjte catnip på måtten ved kattebakken hjalp. Det stoppede helt, da jeg invisterede i et lukket kattetoilet og sørgede for, at det stod et sted han fik ro.
    Håber du finder en mulighed, der virker for jer smiley


Kommentér på:
Katten tisser i sofaen :(

Annonce