525 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

To hankatte - måske en hunkiling? To hankatte - måske en hunkiling?

Ja, som overskriften lyder, så har vi to hankatte på henholdsvis 2 år og den anden er 8 mdr.
Den ene er en blanding af en Norsk skovkat blandet med alm huskat, og den anden er en blanding af en Maine Coon blandet med alm huskat.
De er fuldstændig ustyrelige nogengange - tænker om det kunne være en god ide at anskaffe sig en hunkilling?
Den næste kat vi gerne ville have, er en Ragdoll smiley
Nogle erfaringer, gode råd - kom med dem! smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.
  • Hæk klippes 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  To hankatte - måske en hunkiling?
  • #1   7. jul 2013 Kan se, at Kato ikke er kastreret, og at det ikke går så godt med Simba og ham.

Skynd dig at få ham kastreret. Det vil lægge en gevaldig dæmper på "ustyrligheden".

Og så er det den værst mulige løsning at anskaffe en HUNkilling.
    Den killing vil overhovedet ikke få fred for de to barylere.

Ikke før de to hanner er blevet rigtigt gode venner, kan du overveje at få endnu en kat, men jeg ville ikke gøre det.
    SKAL det være, så få en hankat - lige børn leger bedst smiley

• #2   7. jul 2013 Hvis det er som Mega siger at den ene eller begge hankatte ikke er kastreret, så ville det være en rigtig god ide at starte der, for fertile katte vil rigtig gerne dominere og det er ikke altid de andre katte i husstanden er med på det, så en kasteration vil hjælpe rigtig meget der..

Og nu skriver du de er ustyrlige nogle gange, hvad mener du med det, betyder det at de slås, hvæser og knurre af hinanden, så er det nu ikke en unormal adfærd for de vil begge have magten og ingen af dem vil give sig..

Men mener du at de ræser rundt og leger og bruger en masse energi, så er det også normal adfærd for MCO og NFO, de har det med at tage nogle ture i høj fart rundt i hele huset..

Og så undre jeg mig over at du mener at en hunkilling ville skulle kunne sætte ro på gemytterne, det tror jeg næppe, og da slet ikke en hun killing, hun vil da fuldstændig blive kanøflet af de 2 store hankatte, der kæmper om magten..

• #3   7. jul 2013 Jeg har ikke lige været helt så god til at opdatere herinde - men Kato og Simba kan rigtig godt sammen! De leger super godt sammen - og ja, det jeg mener med ustyrlige er, at de løber rundt i hele huset, nærmest splitter det hele fra hinanden! Simba (ham vi havde først) var ellers meget stille og rolig og meget velopdragen, men efter Kato kom til, vil han ikke længere lytte til os. Han kom altid når man kaldte på ham, men nææ nej! Han er ligeglad, for nu har han fået sin nye lege kammerat! smiley
    Jeg kan godt forstå jeres holdning og mening omkring anskaffelse af en hunkilling - hun ville nok aldrig få fred! smiley
    Kato er ikke kasteret endnu - bliver han hurtigst muligt. Så kan det være, han slapper lidt mere af smiley

• #4   7. jul 2013 Jeg tror helt sikkert at det vil blive en mere afslappet kat efter kasteration, forstår dog ikke at du ikke har fået det gjort for længst, han er 8 mdr. jeg ville være sindssyg nervøs for at han begyndte at strinte over det hele..

• #5   8. jul 2013 Dit valg af Ragdoll kan jeg sagtens forstå, men du skal forberede dig på en del ting med en ragdoll, en lukket dør når du går på toilettet er BANDLYST!!! smiley der vil være mijauven og kratten på døren. En ragdoller som en baby der har brug for dig og skal se dig hele tiden smiley

• #6   9. jul 2013 Fordi pengene ikke lige har været der, og han er endnu ikke begyndt at strinte smiley
    Men han bliver det hurtigst muligt..

Vi har aldrig dørene lukket her!! smiley haha!

Kommentér på:
To hankatte - måske en hunkiling?

Annonce