1.649 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

MP
MP
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50

Blærebetændelse, medicin og træthed Blærebetændelse, medicin og træthed

Jeg har lige fået noget medicin til min kat for blærebetændelse i form af noget smertestillende og antibiotika. Hun er nu MEGET træt og sløv efter at have fået første dosis. Er det normalt? - Hun har fået dobbelt dosis smertestillende til, at starte med.

Man bliver jo altid lidt ekstra opmærksom når "de små" i forvejen er syge smiley

Ellers nogle der har gode råd mod blærebetændelse?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blærebetændelse, medicin og træthed
  • #1   9. jul 2013 Hun er sikkert meget træt nu, fordi hun ikke før har kunnet sove ordentligt pga. fornemmelsen af hele tiden at skulle tisse samt smerter.

Har dyrlægen ikke anbefalet dig noget specialfoder til hende i en periode?

Sørg for, at hun får så megen væske i sig som muligt. Giv hende meget vådmad og bland gerne lidt vand i det.

• MP
    MP Tilmeldt:
    okt 2011

#2   9. jul 2013 Hun har lige sat en hel bakke til livs, så appetitten fejler i hvert fald ingenting smiley

Jeg fik ikke noget specialfoder med, men fik at vide at hvis det ikke blev bedre i løbet af 5 dage skulle vi en tur hen på klinikken igen, da der havde været en del blod i urinen. Stakkels kat smiley

• #3   9. jul 2013 Årrhh stakkels mis smiley

Som Mega siger sørg for masser af væske, gerne som vådmad med ekstra vand i, det er det vigtigste..

Og ja det sløver en del det der smertestillende, og vi kender vel alle det der med at når man er lidt sløj så vil man bare sove det væk..

• MP
    MP Tilmeldt:
    okt 2011

#4   9. jul 2013 Det vil jeg huske på. Heldigvis æder hun alt vådfoder, så bliver ikke et problem smiley

Selvom jeg ringede til dyrlægen med det samme jeg mistænkte der var noget galt, så føler man sig alligevel lidt som en dårlige "katte-mor". Men forhåbentlig begynder medicinen snart at virke smiley

• #5   9. jul 2013 Ud fra erfaring vil jeg tror at du vil kunne se en forbedring i morgen smiley
    Desværre led mine drenge af blærebetændelse i 1 års alderen da de pludselig tog på efter killinge fasen. Da vi samtidig var ved at flytte var der også en del stress så det hjalp jo ikke. Men har altid set en forbedre inden fr 24 timer når de fik antibiotika smiley

som Mega og Heidi siger er det meget vigtigt med ekstra væske hvilket er nemmest at give via vådfoder. Vådfoder uden korn og sukker vil være bedst men det vigtigste er at servere vådfoder i stedet for tørkost smiley

Når hun er rask igen kan du revurdere om hendes normale mængde af vådfoder skal sættes op(Jeg ved jo ikke hvor meget hun normalt får smiley ). Den skarpe varme i de her dage kan også have været en grund til at hun mangler lidt væske så måske hun bare har brug for lidt ekstra om sommeren. Det er jo svært at vide, de kan jo ikke fortælle os det med ord smiley

God bedring! Håber hun har det bedre i morgen smiley

• Sofie P
    Sofie P Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #6   9. jul 2013 Øv med blod i urinen. Stakkels mis smiley
    Mange er glade for Royal Canin's Urinay foder i længden.

• #7   9. jul 2013 Blærebetændelse kræver ikke specialfoder - det gør urinvejssten

• #8   10. jul 2013 Rigtigt nok Lis, men ofte giver blærebetændelse en sensibel og tynd blærevæg, og det kan specialfoderet afhjælpe.

• MP
    MP Tilmeldt:
    okt 2011

#9   10. jul 2013 Tak for de fine råd. Jeg har i dag en meget aktiv og glad kat, så det har allerede hjulpet en del. Begge vores katte får Applaws vådfoder, nu med ekstra vand. Så jeg har 2 meget glade damer herhjemme smiley

• #10   10. jul 2013 Godt de har det bedre! forsat god bedring ^^

Kommentér på:
Blærebetændelse, medicin og træthed

Annonce