674 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Prioritering ! Prioritering !

Ja det er en underlig størrelse....

Opdager et opslag på FB hvor en person vil give 4 killinger + missemor væk fordi de har lopper.... Hmmm en loppekur er vel løsningen... og forskellige gode råd bliver givet...

Næææ nej det var der ski ikke råd til og gad da overhovedet heller ikke have killingerne eller hunkatten.... og man skulle da bare lukke en hvis legemsdel ... Nå ja i kender jo retorikken smiley

En halv time efter står jeg ved dyrlægen...Tiger har en kæmpe byld under hagen.... en "halv" opr..... pencillin skud.. smertestillende... ekstra rensevæske og 800 kr fattigere....

Ja prioritering er en mærkelig ting... for nogle mennesker er det bare ud med katten når den koster penge... for andre må der trækkes på den opsparede dyrlæge konto smiley

Jeg forstår det ikke... jeg respektere det ikke... og jeg acceptere det overhovedet ikke...
Kald mig snæversynet... fint ... men jeg er dæleme ikke uansvarlig.

Det er mine dyr og de er mit ansvar !

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prioritering !
  • #1   10. jul 2013 Enig. Har man råd til at købe katten fra starten, så må man også kunne betale det, den nu koster. Jeg kunne nogenlunde forstå det, hvis det handlede om flere tusinde kroner vi snakkede om, men det er en skide loppekur. Hvis ikke man kan give katten det, skal man slet ikke have den.

• #2   10. jul 2013 Ja så skulle jeg jo have foræret både Manne og Birk væk for længst, de er dyre drenge, at Manne måtte over regnbuen var jo kun fordi det var bedst for ham ikke mig smiley
    Og noget fik jeg jo også tilbage fra forsikringen, men jo 10000 gjorde da ondt i økonomien og jeg skal da have samlet noget sammen til kistebunden igen.

Nej jeg vil aldrig kunne forstå, at folk vælger deres dyr fra for småting smiley smiley

• #3   10. jul 2013 Jammen helt ærligt en spray til killingerne og en loppekur til mormis.... og ja hankatten også ... som åbenbart godt kunne få lov til at blive ....

Helt ærligt det må man da tage med når man har dyr... loppekure er ski da en selvfølge...

• #4   10. jul 2013 Det er det jeg nok aldrig forstår ved nogen mennesker.. Hvordan kan man få sig selv til at gøre det bare for en loppekur? Altså, som Jette siger, hvad har hun ikke givet? Nu har jeg ikke lige haft så syge katte at jeg måtte ofre alt for meget på dem, men da vi fik Nunu, var han syg og fuld af lopper, sådan virkelig fuld af dem, det kostede da loppekur til begge katte, et tjek hos dyrlægen, senere blev jeg bekymret fordi han var meget tynd synes jeg, men han var nu åbenbart godt tilpas, men bare ikke så stor pga. en hård start på livet, og han havde en mislyd på den ene lunge som koster medicin, som måske kunne fjerne det, men kunne også være noget han skulle leve med resten af livet. Så alt det + neutralisering og vaccinationer, kostede os nok 2000 cirka, men de penge er jeg kun glad for jeg har brugt på at få ham rask. Han lever et super godt liv den dag i dag. Så forstår ikke folk kan vælge deres dyr fra pga sådan en meget lille ting.. smiley

• #5   10. jul 2013 Hvis man holder af/elsker sine katte, så giver man dem ikke bare væk fordi man ikke gider bruge penge på en loppekur.

• #6   10. jul 2013 Av Min arm, ingen gang råd eller lyst til at give sin katte sølle loppekur?!? Så forstår jeg da slet ikke hvordan de ville finde frem til x antal penge Det koster at have killinger. SÅ GVORFOR FÅ DEM OVERHOVEDET! Ih, der mennesker derude Der burde få nogen smæk, for de utallige dumheder de fortager sig. Ja killinger er super søde, men der skal fandme også være tid og råd til dem, og et hjem sener hen! - Ja undskyld, blev lige gal i skralden!!!

Så Ja GH er fuldstændig enig med dig, og åbenbart skal din misser være super glad for have dig som mor/ejer:)

• #7   10. jul 2013 Luna L

Tror mine katte er godt tilfredse... får ihvertfald missenysser (vi dutter næser) flere gange om dagen....

Og selvom jeg har været "ond" idag med køretur og dyrlæge... ligger han lige her ved mig og putter og spinder smiley

• #8   10. jul 2013 Sandra F.

Desværre tror folk at den gratis killing de får smidt i nakken.... bliver ved med at være gratis.... ja det kommer næsten som et chok for dem.... og så er det ud af vagten...

• #9   10. jul 2013 Ej, Det dejligt at hører:) godt han fik fjernet hans byld. Ved du hvad det kommer ad, bare nysgerrig:)

• #10   10. jul 2013 Ikke for at forsvare disse mennesker, for jeg synes på ingen måde at det er i orden. Men jeg tror nogle gange det handler om, hvad folk har lært i deres opvækst. Min egen søns far til eksempel. Han har lært hjemme fra,at dyr er noget man skaffer sig af med når lysten, tiden, pengene ect ikke er der mere. Men derfor kunne fam sagtens købe et nyt dyr dagen efter, i håb om at denne hvalp ikke tissede på gulvet (exempeltvis). Jeg har til dato endnu ikke mødt et menneske med større ligegyldighed over for dyr. Selv hans lillebror på dengang 6 år sagde pyt, vi køber bare noget nyt! Jeg græmmes over sådan en holdning...

• #11   11. jul 2013 Luna

Mine 5 katte er friløbere Ude/indekatte ... og vi bor på landet.... det kan være alt muligt... de har ofte sår og skrammer.... det plejer at kunne klares med klorhex. men dette sår havde jeg ikke lige spottet.. vi var væk hele dagen igår... så opdagede først bylden i formiddags... selvom den selvfølgelig havde været et par dage undervejs...

Men sådan som den havde udviklet sig og så hurtigt, er det sikkert en bidsår fra en anden kat... de er virkelig lede de bakterier i deres mund smiley

• #12   11. jul 2013 **en person vil give 4 killinger + missemor væk fordi de har lopper.... **

smiley jeg er helt mundlam. :-S

• #13   11. jul 2013 Tinka

Ja den var også ny for mig smiley

• #14   11. jul 2013 Puhhh jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, hvad filan er det for nogle mennesker???
    Hvorfor er det de har dyr?? Det er jo åbenbart bare brug og smid væk genstande for dem, hvor modbydeligt..
    Vil ikke ofre en loppekur på dem min bare, det er skisme da fordi man har opdaget hvor dyrt det er med killinger og at det ikke er en guldgrubbe som man havde håbet på smiley

• #15   11. jul 2013 Er det ikke muligt at melde dem til en organisation som kan hente mor og killinger og tage sig godt af dem? De bliver jo alligevel givet væk.. føj....

er det ikek hittekilling der tit tager sig af sådan nogle situationer?

• #16   11. jul 2013 GH: Tak for oplysningen. Så nu ved jeg også det:)

• #17   11. jul 2013 Luna

Hvis du nogensinde bliver bidt af en kat... så er det direkte på skadestuen... og så er det som regel hele turen med stivkrampe vac. og bredspektre pencillinkur.... da det næsten stensikkert giver blodforgiftning...
    Så ved du også det smiley

• #18   11. jul 2013 Ja, Den viste jeg, da min mor desværre blev bidt af vores gamle kat Fie da jeg var barn, hun fik lige turen og jeg skræmt for livet. Hehe. Men Tak alligevel! Det en god ting at vide. smiley man kan aldrig blive for klog på katte.

• #19   11. jul 2013 Tjaa... folk tror dyr er gratis..
    Jeg skrev med en igår omkring en af vores killinger..
    Hun syntes at det var vildt og voldsomt at jeg kunne være mig selv bekendt og sælge mine katte til omkring 1900 kr. -.-'
    Det var jo og berøve hende og hendes familie hvis de købte vores killinger..
    Hvad nu hvis den blev syg når den kom hjem..
    ej så hellere bruge 50 kr. på en anden killing.. der IKKE har fået orme/loppekur, er vaccineret, øremærket og steriliseret... og som ikke på nogen tænkelig måde er blevet tilset af en dyrlæge..
    det er et sygt samfund vi lever i......

Måtte tage en dyb vejrtrækning og sige hun måtte have en forsat god dag, fordi mine katte skulle hun ikke i nærheden af! smiley

• #20   11. jul 2013 Jeg tror der ligger mere i det end bare en loppekur...
    Vi har her tale om en ikke-neutraliseret mormis samt 4 killinger...
    De gider højest sansynligt ikke have killingerne, og hunkatten - ja hun kan jo blive drægtig igen, for de gider nok ikke ofre penge på en sterilisering jo!
    Og så står de med problemet igen..

Hankatten får selvfølgelig lov til at blive, det er klart... Han kan jo ikke få killinger..

Tja hvad skal jeg sige... Den sidste idiot er ikke født endnu smiley

• Eli A
    Eli A Tilmeldt:
    okt 2007

Katte: 2 Emner: 6 Svar: 47
    #21   11. jul 2013 Så er man jo slet ikke interesseret i at have dyr, hvis man skiller sig af med dyr der har lopper, men det allerværste er, at de tørrer ansvaret for behandling af på evt nye ejere.

• #22   11. jul 2013 Og hvem vil lige overtage 4 loppebefængte killinger samt deres mor.... og evt slæbe dem hjem til sine egne katte...
    Arrrgghhh synes jeg har rigeligt arbejde herhjemme når mine katte kommer hjem med lopper.....

• #23   11. jul 2013 Nemlig G.H. Selv med loppekur og diverse kan det være svært nok at "komme af med dem", så jeg frygter for at den stakkels mormis og hendes killinger bliver dumpet smiley

• #24   12. jul 2013 Synes det er utroligt! hvad koster en loppekur lige, en pakke med 4 pippetter, 220kr ca og så rn killinge egnet, måske omkring 300kr (gæt) at gå så drastisk til som at de skal væk, pga lopper / manglede penge / ikke gider at bruge penge på er jo desideret sygt.. Nej jeg er helt.. Min basse er indekat, men får stadig loppekur 1 gang pr mdr af risiko for jeg slæber lopper med hjem eller min kæreste eller besøgende.
    Jeg kommer desværre fra en opvækst med mange udskiftninger af dyr grundet mange flytninger samt min ene forælders MEGET ambivilante holdninger den ene måned jeg savner at have dyr
    Et par måneder derefter, vi har ikke tid, et år efter flyttet til et nyt sted og så starter den forfra.. -.-
    jeg har heldigvis brudt den kæde, jeg kan ikke engang være væk én dag uden at snakke om Avalon, jeg er "afhængig" af min kat, han er min pelskugle af tryghed smiley
    Men trods en opvækst hvor jeg har set mange katte blive købt for at blive solgt et års tid efter igen i mit barndomstid, kan jeg ikke forstår eller acceptere det sker, har heller aldrig lagt skjul på det for mine forældre at det IKKE er okay at sælge "familie"

• #25   12. jul 2013 Det er godt at høre Nickie smiley uanset hvad man kommer fra kan det ændres, og det gør du smiley

Kommentér på:
Prioritering !

Annonce