Prioritering ! Prioritering !
Ja det er en underlig størrelse....
Opdager et opslag på FB hvor en person vil give 4 killinger + missemor væk fordi de har lopper.... Hmmm en loppekur er vel løsningen... og forskellige gode råd bliver givet...
Næææ nej det var der ski ikke råd til og gad da overhovedet heller ikke have killingerne eller hunkatten.... og man skulle da bare lukke en hvis legemsdel ... Nå ja i kender jo retorikken
En halv time efter står jeg ved dyrlægen...Tiger har en kæmpe byld under hagen.... en "halv" opr..... pencillin skud.. smertestillende... ekstra rensevæske og 800 kr fattigere....
Ja prioritering er en mærkelig ting... for nogle mennesker er det bare ud med katten når den koster penge... for andre må der trækkes på den opsparede dyrlæge konto
Jeg forstår det ikke... jeg respektere det ikke... og jeg acceptere det overhovedet ikke...
Kald mig snæversynet... fint ... men jeg er dæleme ikke uansvarlig.
Det er mine dyr og de er mit ansvar !
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 32 Katte: 6 Emner: 35 Svar: 392
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.154
Og noget fik jeg jo også tilbage fra forsikringen, men jo 10000 gjorde da ondt i økonomien og jeg skal da have samlet noget sammen til kistebunden igen.
Nej jeg vil aldrig kunne forstå, at folk vælger deres dyr fra for småting
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Helt ærligt det må man da tage med når man har dyr... loppekure er ski da en selvfølge...
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 32 Katte: 6 Emner: 35 Svar: 392
jun 2013
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 53
Så Ja GH er fuldstændig enig med dig, og åbenbart skal din misser være super glad for have dig som mor/ejer:)
okt 2011
Tror mine katte er godt tilfredse... får ihvertfald missenysser (vi dutter næser) flere gange om dagen....
Og selvom jeg har været "ond" idag med køretur og dyrlæge... ligger han lige her ved mig og putter og spinder
okt 2011
Desværre tror folk at den gratis killing de får smidt i nakken.... bliver ved med at være gratis.... ja det kommer næsten som et chok for dem.... og så er det ud af vagten...
jun 2013
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 25
okt 2011
Mine 5 katte er friløbere Ude/indekatte ... og vi bor på landet.... det kan være alt muligt... de har ofte sår og skrammer.... det plejer at kunne klares med klorhex. men dette sår havde jeg ikke lige spottet.. vi var væk hele dagen igår... så opdagede først bylden i formiddags... selvom den selvfølgelig havde været et par dage undervejs...
Men sådan som den havde udviklet sig og så hurtigt, er det sikkert en bidsår fra en anden kat... de er virkelig lede de bakterier i deres mund
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
okt 2011
Ja den var også ny for mig
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Hvorfor er det de har dyr?? Det er jo åbenbart bare brug og smid væk genstande for dem, hvor modbydeligt..
Vil ikke ofre en loppekur på dem min bare, det er skisme da fordi man har opdaget hvor dyrt det er med killinger og at det ikke er en guldgrubbe som man havde håbet på
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
er det ikek hittekilling der tit tager sig af sådan nogle situationer?
jun 2013
okt 2011
Hvis du nogensinde bliver bidt af en kat... så er det direkte på skadestuen... og så er det som regel hele turen med stivkrampe vac. og bredspektre pencillinkur.... da det næsten stensikkert giver blodforgiftning...
Så ved du også det
jun 2013
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 38 Svar: 443
Jeg skrev med en igår omkring en af vores killinger..
Hun syntes at det var vildt og voldsomt at jeg kunne være mig selv bekendt og sælge mine katte til omkring 1900 kr. -.-'
Det var jo og berøve hende og hendes familie hvis de købte vores killinger..
Hvad nu hvis den blev syg når den kom hjem..
ej så hellere bruge 50 kr. på en anden killing.. der IKKE har fået orme/loppekur, er vaccineret, øremærket og steriliseret... og som ikke på nogen tænkelig måde er blevet tilset af en dyrlæge..
det er et sygt samfund vi lever i......
Måtte tage en dyb vejrtrækning og sige hun måtte have en forsat god dag, fordi mine katte skulle hun ikke i nærheden af!
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Vi har her tale om en ikke-neutraliseret mormis samt 4 killinger...
De gider højest sansynligt ikke have killingerne, og hunkatten - ja hun kan jo blive drægtig igen, for de gider nok ikke ofre penge på en sterilisering jo!
Og så står de med problemet igen..
Hankatten får selvfølgelig lov til at blive, det er klart... Han kan jo ikke få killinger..
Tja hvad skal jeg sige... Den sidste idiot er ikke født endnu
okt 2007
Katte: 2 Emner: 6 Svar: 47
okt 2011
Arrrgghhh synes jeg har rigeligt arbejde herhjemme når mine katte kommer hjem med lopper.....
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 85
Jeg kommer desværre fra en opvækst med mange udskiftninger af dyr grundet mange flytninger samt min ene forælders MEGET ambivilante holdninger den ene måned jeg savner at have dyr
Et par måneder derefter, vi har ikke tid, et år efter flyttet til et nyt sted og så starter den forfra.. -.-
jeg har heldigvis brudt den kæde, jeg kan ikke engang være væk én dag uden at snakke om Avalon, jeg er "afhængig" af min kat, han er min pelskugle af tryghed
Men trods en opvækst hvor jeg har set mange katte blive købt for at blive solgt et års tid efter igen i mit barndomstid, kan jeg ikke forstår eller acceptere det sker, har heller aldrig lagt skjul på det for mine forældre at det IKKE er okay at sælge "familie"
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.154
Prioritering !