{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.873 visninger | Oprettet:

Pasning af kat {{forumTopicSubject}}

Som ny katteejer (købte hende juni '15) vil jeg lige høre jer nok lidt mere erfarne katteejere.

Jeg står og skal 14 dage tid til Italien til sommer med mine forældre.

1. prioritering er selvfølgelig at jeg kan få en til at bo i min lejlighed mens jeg er væk. Så er katten i vante omgivelser, og hun kender "den" der vil komme til at bo her. Nok enten en god kammerat eller min fætter.

Ellers overvejer jeg også en kattepension. Jeg vil selvfølgelig vurdere ud fra andres erfaringer og ud fra mit indtryk af stedet. Her er det prisen der er mit største problem. Det er ikke helt billigt at hun skal afsted i noget der minder om 17 dage.

En sidste overvejelse er at få hende passet hos en ven. Han har selv haft kat før. Ham og min kat er rigtig gode venner, og jeg kan ikke bruges når han er på besøg.
Han har ikke mulighed for at bo i min lejlighed, men han har sagt at hun er mere end velkommen til at blive "smidt" over til ham.

Er der nogen der har erfaringer med sidstnævnte overvejelse?
Om katten kan finde ud af at flytte i 14-17 dage, og så komme hjem igen.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pasning af kat
  • Thomine
    Thomine Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Følgere: 12 Svar: 179
    #3   28. feb 2016 De få gange jeg har måtte finde en til at passe min dame, har jeg valgt en god veninde, som er god til katte, og som gider at bruge pladsen og tiden på at passe hende ^_^

    Katte pension ville kun komme på tale, hvis der vitterligt ikke var andre muligheder.. Jeg ser helst at hun kan få social omgang hver dag, og blive passet så hun intet mangler, i rolige og hjemlige omgivelser ^_^

    Så jeg vil sige som de andre, hvis du har en ven, som katten kender og bryder sig om, så lad ham passe den : D


  • Bente N
    Bente N Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 36
    #4   28. feb 2016 Ville også foreslå pasning hos din ven.
    Mht. hvordan den vil opføre sig når den kommer hjem?
    Efter 3 ugers ferie, var der "høj haleføring" hos min kat. Han fik ro til at gå rundt og lære hjemmet at kende igen
    Det tog ham ca.15 min. så fandt han sin vante soveplads smiley
    Jeg får ikke passet min kat så tit, men når det sker, har han altid noget med der lugter af ham. Et håndklæde eller pude el.lign. som han kender.


  • #5   28. feb 2016 Jeg ved ikke hvad der er bedst. Jeg har Peanut med hjem hos mine forældre - sidste gang i 14 dage og det siger hun ingenting til, men der er vi jo selvfølgelig også stadig sammen med hende. Til sommer skal vi på ferie med familien og der fandt vi allerede i januar en pension som vi føler os trygge ved. Jeg tror langt henadvejen det handler om at gøre hvad man selv har det bedst med og føler sig tryg ved smiley

  • #6   28. feb 2016 Altså om det er en kattepension eller hos din ven komme ud på et med hensyn til at flytte frem og tilbage, så når nu din ven er så sød at tilbyde at passe katten hos ham og HN ikke selv har nogle dyr som katten skal forholde sig til, så ville jeg klart vælge din ven at få katten passet hos, særligt når katten er så glad for ham og han lyder til også at være glad for katten, faktisk tror jeg at han ville være første valg for mig, frem for en person som skal opholde sig i lejligheden som katten måske ikke kender eller ikke er så glad for.
    Hun er så ung og venner sig hurtigt til det nye sted, særligt når der er en person hun kender godt, og hun vil lige så nemt omstille sig til at du kommer hjem igen og hun kommer hjem igen.


  • #7   28. feb 2016 jeg har faktisk selv passet 1 kat hos mig. første gang skulle han lige være hos mig julen over = 7½ uge (var fra polen)
    og så skulle jeg passe katten da manden skulle til roskilde festeval - det er så 9 år siden til sommer.,

    kærsten valgte dog at lade katten blive hos mig da hun var flyttet tilbage til polen. manden ved ingen af os hvor er endt..

    det var så lige en sidebemærkning
    men det gik faktisk meget godt- det tog et par dage hvor han lige fik lov til at gå på værelset, og så fik han lov til at gå sammen med de andre katte, og så kunne han også få lov til at gå i løbegården.
    det skal dog siges at han var flasket op hos os 2 år før.
    det eneste var dog at han var ikke vant til at møde andre katte, da han var indekat, men det tog han faktisk i stiv pote - han gik dog i snor ude engang imellem

    I skal bare lave en klar aftale om hvad katten skal og ikke skal. sørg for at han ved hvem din dyrlæge er, og evt snak med dyrlægen omkring hvem der passer katten.


Kommentér på:
Pasning af kat

Annonce