4.853 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Tager mus med indenfor Tager mus med indenfor

Hej.
Jeg har fået lidt af et problem med min ene kat. Han har fået en idé om at han skal tage hans med med indenfor, både døde og levende. Han har lige været inde med en mus som var spræld levende og som han nu syns hans skulle lege med indenfor på gulvtæppet. Ikk lige det fedeste eftersom den blødte så fik blod op af vægen.
Normalt plejer han at holde dem udenfor og spise dem, og jeg vil jo gerne kunne have døren til at stå åbent her om sommeren da der ellers bliver mega varmt i huset.

Hvad kan jeg gøre for at få ham til at stoppe med det, jeg jager ham ud igen med det samme at jeg opdager han har en med inde og han løber hurtigt ud med den igen, denne gang skulle han lige fange den igen som tog lidt tid, ved godt det er forkert at råbe af ham, men er det eneste som han reagerer på, og har normalt ikk noget imod mus så længe de er udenfor eller i bur, men vil ikk have dem rendene i huset, har alt for mange gemmesteder hvor den kan gemme sig, og vil nødigt have en drægtig hunmus i huset som så får unger et sted. vil bare gerne have ham stoppet i det igen.
Nogen der har en idé? har lidt en idé om at det er pga min anden kat at han vælger at tage dem med ind da den lille jo syns det er meget spændene at han kommer hjem med mus, og går nogle gange lidt tæt på ham, og han stopper først når Oliver hvæsser af ham, men er stadigvæk tæt på ham.

Det blev lidt rodet, men håber det giver mening det hele.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tager mus med indenfor
  • #1   11. jul 2013 Kan du ikke få noget, at sætte op i døren, så katten ikke kan komme ind af det, selvom det står åben?v

• #2   11. jul 2013 Jo kunne jeg godt, men da kattene tit render ind og ud af døren så er det ikk helt så nemt da jeg så skal lukke op for dem hver gang, og vil gerne de kan løbe ind da jeg nogle gange har hunde som jagter dem ind i haven, også skal de gerne kunne komme ind.

• #4   11. jul 2013 Felis det ved jeg altså godt, og skriver også at jeg heller ikk er glad ved det og ved det er forkert og jeg ikk får noget ud af det.

Jeg siger heller ikk at han ikk må fange mus, men undre mig bare over at han er begyndt at tage dem med indenfor da han ikk plejer at gøre det, han plejer at holde dem udenfor hvor han leger med dem også til sidst spiser dem. Er bare ikk så lækkert og få en halv død mus ind og tværet ud i gulvtæppet.

• #6   11. jul 2013 Ja tror også det er pga den lille, han har nemlig ikk helt lært det endnu, han er kun 8 måneder, og har kun fanget en mus indtil videre. Der er ikk andet for at jeg må lukke døren.
    Ja ved godt det er synd, og vil heller ikk gøre det igen hvis han kommer ind med en, må bare få ham ud. Er dog ikk helt så nemt at gøre gulvtæppe rent hvis først der kommer blod i.

• #7   11. jul 2013 Jeg har lært min Aidan altid at spise sine byttedyr på et bestemt viskestykke i gangen.

Han var opsat på at skulle spise i gangen så til at starte med har jeg lært ham at spise kun på viskestykket. Næste skridt er at langsomt flytte viskestykket væk fra gangen og tættete på altanen indtil jeg kan få ham der ud.

Normale måltider spise han kun i køkketnet ved "sin" plads(markeret med et identisk viskestykke da jeg har købt 10 stks til kattene)

• #9   11. jul 2013 Røde har endnu ikke fanget en fugl, men er sikker på at nor det sker kommer han også ind med den.
    Frøer bliver slæbt med ind, de bliver ikke spist, og ikke slået i hjæl, når han slipper dem fri her inde, sætter jeg dem ud i haven, de får lige et skyl under vandhanen, de finder altid noget katte fnul smiley
    Manne tog ca 7-10 fugle i løbet af sommeren og de blev alle taget med ind.

• #10   11. jul 2013 hehe Jesper: Mine er kun 5kg men det du beskriver er grunden til at jeg ikke har krukker og planter i vinduet! XD
    Aidan elsker at jagte fluer i vindueskarmen når han ikke er ude og fange, mus, vandrotter og fulge... hehe
    Indtil videre har han dog ikke fået den ene fugl han fangede igennem kattelemmen, det var nemlig en due så den var for stor! hahahaha

• #11   11. jul 2013 Jesper. jeg brokker mig heller ikk over at han fanger mus, jeg undre mig over hvor han lige pludselig er begyndt at vil have dem med ind, for det har han aldrig gjort før, han har altid holdt dem udenfor. Og ved godt det er deres instinkter og er også glad ved at han fanger mus, jeg vil bare ikk have dem ind på mit gulvtæppe da jeg syns det er ulækkert, og det er umuligt at gøre ordentligt rent hvis først der kommer blod eller muserester i.

Og jeg har godt fattet at jeg ikk skal råbe af ham, så det er der nu ikk flere der behøver forklare mig. Og ved godt det ikk nytter noget.

• #14   11. jul 2013 Kan ikk sætte kattelem i terrassedøren. Og nej skal ikk skifte mit gulvtæppe ud, og har netop fået gulvtæppe fordi mine katte ikk kan lide at de glider som de gør på træ gulvet, og det er hvad der er neden under, og det kan jeg ikk gøre noget ved.

• #17   11. jul 2013 Jeg vil ikk ændre hans instinkter, han har aldrig før taget noget som helst med indenfor, han plejer at holde det udenfor. Jeg forbyder ham jo ikk at jage mus, jeg vil bare ikk have dem indenfor, og slet ikk når de er levende. Sådan er jeg bare, har ikk noget imod mus, har selv haft dem som kæledyr, men når de løber blødende rundt i ens hus så er det knap så lækkert.

Men ja vil holde øje med ham og se om jeg ikk kan lære ham at lade det blive ude ligesom før.

• Anna N
    Anna N Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Katte: 4 Svar: 1
    #19   12. jul 2013 Jeg får fugle og mus inden de skal da vise hvor dygtige de har været. kan være din kat føler det mere sikkert at tage den med inden for hvor der ikke kommer en hund efter den smiley

• #21   12. jul 2013 Tak Lone, er da værd at prøve.

• #22   12. jul 2013 Det skal nok virke smiley for Røde syntes ikke jeg skal tage hans frøer ( dem han slæber ind ) jeg har lagt mærke til han beholder dem ude i haven i længere tid, for de er jo hans.
    Men når de skriger og er fult med pels, her inde stuen bliver de altså redet!!

Kommentér på:
Tager mus med indenfor

Annonce