Tager mus med indenfor Tager mus med indenfor
Hej.
Jeg har fået lidt af et problem med min ene kat. Han har fået en idé om at han skal tage hans med med indenfor, både døde og levende. Han har lige været inde med en mus som var spræld levende og som han nu syns hans skulle lege med indenfor på gulvtæppet. Ikk lige det fedeste eftersom den blødte så fik blod op af vægen.
Normalt plejer han at holde dem udenfor og spise dem, og jeg vil jo gerne kunne have døren til at stå åbent her om sommeren da der ellers bliver mega varmt i huset.
Hvad kan jeg gøre for at få ham til at stoppe med det, jeg jager ham ud igen med det samme at jeg opdager han har en med inde og han løber hurtigt ud med den igen, denne gang skulle han lige fange den igen som tog lidt tid, ved godt det er forkert at råbe af ham, men er det eneste som han reagerer på, og har normalt ikk noget imod mus så længe de er udenfor eller i bur, men vil ikk have dem rendene i huset, har alt for mange gemmesteder hvor den kan gemme sig, og vil nødigt have en drægtig hunmus i huset som så får unger et sted. vil bare gerne have ham stoppet i det igen.
Nogen der har en idé? har lidt en idé om at det er pga min anden kat at han vælger at tage dem med ind da den lille jo syns det er meget spændene at han kommer hjem med mus, og går nogle gange lidt tæt på ham, og han stopper først når Oliver hvæsser af ham, men er stadigvæk tæt på ham.
Det blev lidt rodet, men håber det giver mening det hele.
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 32 Katte: 6 Emner: 36 Svar: 406
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
nov 2011
Jeg siger heller ikk at han ikk må fange mus, men undre mig bare over at han er begyndt at tage dem med indenfor da han ikk plejer at gøre det, han plejer at holde dem udenfor hvor han leger med dem også til sidst spiser dem. Er bare ikk så lækkert og få en halv død mus ind og tværet ud i gulvtæppet.
nov 2011
Ja ved godt det er synd, og vil heller ikk gøre det igen hvis han kommer ind med en, må bare få ham ud. Er dog ikk helt så nemt at gøre gulvtæppe rent hvis først der kommer blod i.
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Han var opsat på at skulle spise i gangen så til at starte med har jeg lært ham at spise kun på viskestykket. Næste skridt er at langsomt flytte viskestykket væk fra gangen og tættete på altanen indtil jeg kan få ham der ud.
Normale måltider spise han kun i køkketnet ved "sin" plads(markeret med et identisk viskestykke da jeg har købt 10 stks til kattene)
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.143
Frøer bliver slæbt med ind, de bliver ikke spist, og ikke slået i hjæl, når han slipper dem fri her inde, sætter jeg dem ud i haven, de får lige et skyl under vandhanen, de finder altid noget katte fnul
Manne tog ca 7-10 fugle i løbet af sommeren og de blev alle taget med ind.
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Aidan elsker at jagte fluer i vindueskarmen når han ikke er ude og fange, mus, vandrotter og fulge... hehe
Indtil videre har han dog ikke fået den ene fugl han fangede igennem kattelemmen, det var nemlig en due så den var for stor! hahahaha
nov 2011
Og jeg har godt fattet at jeg ikk skal råbe af ham, så det er der nu ikk flere der behøver forklare mig. Og ved godt det ikk nytter noget.
nov 2011
nov 2011
Men ja vil holde øje med ham og se om jeg ikk kan lære ham at lade det blive ude ligesom før.
maj 2013
Følger: 1 Katte: 4 Svar: 1
nov 2011
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.143
Men når de skriger og er fult med pels, her inde stuen bliver de altså redet!!
Tager mus med indenfor