{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

Charlotte O
Charlotte O
Tilmeldt:
9. feb 2009
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147

Når missemor begynder at tage mus med hjem {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Vores killinger er snart 5uger.

Vores kat slæber normalt ikke mus med hjem.
Hun fanger massere af mus, men spiser dem altid inden hun kommer hjem.
Men nu har hun jo killinger.
Så hun har slæbt 3 mus med hjem.
Hun tager dem ikke med ind til killingerne.
-hun sidder bare i stuen og æder dem.

Jeg ved godt det er helt naturligt.
Men har i andre ladet missemor tage musene med ind, og med ind til killingerne?


Kommentarer på:  Når missemor begynder at tage mus med hjem
  • #2   29. jun 2014 I princippet jo hun tager musene med til killingerne, men hun ved de endnu er for små til at kunne gøre noget med dem så derfor introducere hun dem blot for at dette bytte hun har nedlagt er mad, senere vil hun tage de levende mus med til killingerne og lade dem lege med maden og lære dem hvordan de skal lege med den og til sidst dræbe den og æde den..

    Men har i andre ladet missemor tage musene med ind, og med ind til killingerne?
    Både ja og nej, da jeg havde udekat med killinger, så skulle mismor selvfølgelig have lov til at lære sit afkom omkring dette, men når jeg så hun havde en mus i munden på vej ind, så tog jeg killingerne og kaldte mismor udenfor og så måtte hun ellers lære killingerne jagt udenfor, når hun så var færdig med læringen for den dag, så blev killingerne pænt taget ind igen smiley


  • #3   29. jun 2014 Jeg har ikke haft en fritgående missemor, men mine har fået lov at gøre det samme med (købt frosne) daggamle kyller smiley Jeg synes kun det er godt at de får lært at bruge deres jagtinstinkt smiley

  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #4   29. jun 2014 Jamen indtil videre har hun ikke vidst de døde mus til killingerne.
    Hun har bare ædt dem indenfor.
    - men i katteverden, er der sikker en grund til det smiley

    Jeg lader hende gøre det lidt endnu.
    Men levende mus må hun altså lege med ude i gården.
    Så ja, Heidi. Så tror jeg også jeg vil sætte killingerne ud til hende.

    Hvis bare hun sørger for de mus ikke render fri, så kan jeg godt leve med at hun tager dem indenfor. smiley


  • #5   30. jun 2014 Denne her er faktisk ret god ifht killingers udvikling smiley
    http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/sites/default/files/pjecer/katte/Kattens-adfaerd.pdf



Kommentér på:
Når missemor begynder at tage mus med hjem

Annonce