{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
671 visninger | Oprettet:

hvad lærer missemor killingerne? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg skal snart have killing, og jeg tænkte på om den egentlig er renlig når den er de 12 uger, eller er det noget den skal lærer af os, eller kan man regne med at missemor har lært dem at bruge bakken?

2. Hvornår begynder killinger af spise tørfoder?, og hvilket foder bør jeg give min kat, når han stadig er killing?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad lærer missemor killingerne?
  • #1   31. maj 2007 Natascha F: OKay, tak smiley

  • #2   31. maj 2007 hmm dette har du jo spurgt mig om før:

    ja katten er renlig når den er 12 uger dog har du valgt en gårdkat som er vant til at gå ude så hvis de ikke har en bakke ude på gården har du ikke en garanti for at katten gider og bruge bakken når du får den... men har de en så vil mor mis vise hvad den skal

    ang foder så skal den ha killingefoder fra RC eller hills som jeg os før har fortalt ;o)

    plus har du husket og spørge om mor mis har fået orme kur osv så du ikke får en syg killing hjem ?


  • #3   31. maj 2007 sabrina: ja, men har vidst glemt det igen smiley
    okay, jamen det lyder super, for de har en kattebakke smiley
    super med foder. Ja, moderen er vaccineret, så det er fint. smiley men ka vi godt hente ham derude fire uger før han skal hjem til os og køre til dyrlægen til første vaccination og så sætte ham tilbage på gården og hente ham fire uger senere. Have ham herhjemme i en uge, så tage til dyrlægen og få ham chippet, kastreret og vaccineret? eller har jeg misforstået noget af det? smiley


  • #4   31. maj 2007 christina: oki, tak.

  • #5   31. maj 2007 Killinger er som regel helt renlige, når de er 4 uger gamle.

    Det missemor lærer sine killinger er, at bruge instinkterne til jagt (selvom huskatte som regel ikke har behov for det), hun lærer dem selvstændighed, hun lærer dem hvordan de er katte.
    Jeg ved godt at det lyder lidt fjollet, at de lærer at være katte, men det er altså rigtigt.
    Killinger der tages for tidligt fra moderen, lærer ikke de nødvendige færdigheder der skal til, for at de er som rigtige katte skal være.

    Du kan læse mere i denne tråd:
    (link fjernet)


  • #6   31. maj 2007 tak anette.

  • #7   31. maj 2007 Mine killinger har for andet kul i træk lært sig selv at gå på bakken , .. Mine killinger begyndte at spise tørfoder da de var 6-7 uger, og den mad vi giver som de er helt vilde med, og man også kan give mormissen inden den føder så den får næring, det er mad til diene (staves?) og til killinger, det er ret godt =)

  • #8   31. maj 2007 Føjer lige lidt til Anettes gode indlæg:

    Missemor lærer også sine killinger kattes meget nuancerede kropssprog, mimik og signaler.
    Hvis en killing ikke har fået lært dette fine "sprog", har den nemlig kun to attituder: forsvar og angreb, og det kan med tiden volde store problemer, både for katten selv, men også dens ejere. Det er bl.a. derfor, den sidste tid fra 8-12 uger er så bandsat vigtig.

    PS: Skal du kun hente én killing? Hvis svaret er ja, vender jeg tilbage


  • #9   31. maj 2007 Tak Hanne smiley

    Det er rigtigt - det manglede jeg lige at få med ;-)))



  • #10   2. jun 2007 Angående tørfoderet, så kan du spørge den nuværende ejer om dette, for det er forskelligt fra ejer til ejer.. smiley

  • #11   2. jun 2007 vil lige sige det med fodret er op til en selv, men jeg ville forsætte med det de var vænnet til, her er det diafarm

  • #12   3. jun 2007 tak allesammen, det er til stor hjælp.
    mht. foderet har jeg været nede hos en dyrehandler der arbejder en del med foder, og hun siger at det jeg skal bruge fra han er tolv uger til han er 1år, er Royal Canin Kitten 34. Nogen andre der bruger det?


  • #13   4. jun 2007 Britta: Okay, det skal jeg nok. Lige nu hvor han bor får de vidst bare sådan noget fra en købmand, men jeg overvejer at købe det der RC og så give ham det derude, så kan er vant til det når han kommer hjem til mig. Kan jeg godt gøre det? smiley

Kommentér på:
hvad lærer missemor killingerne?

Annonce