1.461 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Acana foder Acana foder

Jeg går og overvejer at skifte foder til mine katte, og har tænkt på acana, men vil høre efter om der er nogen som ved hvor store pillerne er? da jeg ejer en main coon må pillerne helst ikk være for små da han så bare sluger foderet og derved kaster op.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Acana foder
  • #2   11. jul 2013 Okay, jeg har kørt med taste of the wild på et tidspunkt, og de piller var alt for små, de var kun halv størrelse af dem de får nu, og lige nu får de royal canin main coon kitten. Det er det eneste jeg hader ved at skifte foder, det er at man ikk kan se hvor store tørkost pillerne er, for det er jo ikk helt ligegyldigt. fik en prøvepose en gang på noget killingefoder, og det var jo så småt som hullet i en 1 krone.

• #3   11. jul 2013 www.petfoodnord.dk kan du se de forskellige foderpiller smiley

• #4   11. jul 2013 I række følge smiley Orijen, Acana, Porta 21, Applaws, og Iams hairball.

Min erfaring med MCO er de sluger det hele uanset størrelse også MCO foder fra RC smiley dem jeg har kendt og selv har haft har tygget meget lidt.

Men som du ser er Acana ikke ret stort, den jeg har er pacifica, og mine må ikke få for meget af den for så får Birk splat mave smiley

profilbillede
  • #7   11. jul 2013 Mine katte tygger fint det foder de får nu, men er så kun den ene der er main coon, og han er også kun 8 måneder.
    Men ja nogle gange sluger de det også. De får også vådkost 1-2 gange om dagen. Men de er gode til at drikke vand også.
    Jeg har overvejet den der hedder grasslands til dem, også blande det sammen med en mere. og ja kunne måske godt købe en lille pose main coon foder til at blande sammen også.
    Men han får godt med råt også en gang i mellem så hans tænder ikk bliver for slemme.
    Men er heldigvis et stykke tid siden han har slugt så meget at han har kastet op. Men tror det bliver en blanding af grasslands og wild prairie også må jeg se om jeg finde en tredje ting.
    Men de får lidt forskelligt, den ene af mine katte er vilde med godbidder, men for at gøre det lidt sundt så har jeg skiftet de alm godbidder ud med noget foder som de står får i deres foder labyrint som den ældste syns er rigtig sjov at fiske mad ud af.
    Og han er typen der gerne vil have godbidder hver dag, og så syns jeg det var billigere i længden at bruge noget foder i stedet for godbidder. Men heldigvis har jeg ikk døjet med så meget sart mave igen, dog havde min main coon lidt da jeg fik ham, men det gik stille og roligt over igen.

• #8   11. jul 2013 Jeg bruger også foder som godbidder smiley uanset hvilket foder der bliver valgt til det, kan det kun være bedre end de godbidder man kan købe, undtaget selvfølgelig tørret kød og fisk, men det vil mine altså ikke spise, når jeg har købt sådan noget ender det altid i min datters hund smiley

• #9   12. jul 2013 Hehe. Ja tror bestemt også det er sundere, og jeg har endda valgt en billig 1 kgs pose fra føtex, den fra dyrlægen. Men ville aldrig foder med det til daglig, de får en lille håndfuld hver dag af det andet, og hold da op hvor kan den ældste bruge meget tid på det. Før foderet jeg i foderlabyrinten, men måtte gå fra det igen da min yngste ikk spiste nok på den måde fordi han ikk helt kunne finde ud af det så han begyndte at tabe sig lidt og begyndte at hyle hele tiden. Men det var da klart, den lille dreng var jo sulten og en main coon på 8 måneder vokser jo en del så han skal jo have noget at leve af.

• #10   12. jul 2013 Jeg var også nød til at bruge skål, da Birk blev ved med at tabe sig.

• #11   12. jul 2013 Jeg var også nød til at bruge skål, da Birk blev ved med at tabe sig.

• #12   12. jul 2013 Okay, ja det er lidt træls. Men tror jeg vil prøve at købe acana, også må jeg se, og hvis de er for små så må jeg købe en pose ved siden af til at blande med så de får lidt at tygge på. Kunne måske købe en pose næste måned også blande i spanden så de vænner sig til det lige så stille og roligt. Så kommer det nogenlunde til at passe med at jeg kan skifte helt over når jeg får hunden som gerne skulle komme til november/december alt efter hvornår de får tæven parret, går og venter i spænding.

• #13   12. jul 2013 Hvis du skal have hund, kan du roligt begynde, at vænne kattene til at spise højt oppe smiley hunde elsker kattemad smiley

• #15   12. jul 2013 Ja det ved jeg godt, men begynder også snart, men den yngste er ikk helt stor nok til at kunne hoppe op på køkkenbordet endnu hvor deres mad fremover kommer til at stå, den ældste kan godt, er bare lige den mindste som skal lære det, han kan godt hoppe højt, men kan ikk komme ordentligt op endnu pga fladen jo er glat. Men begynder en måned før jeg får hunden at sætte maden derop, så kan han forhåbentligt komme derop, ellers må jeg sætte noget op så han kan, bare hunden så ikk får samme idé. hehe.

• #16   12. jul 2013 Du stiller da bare en stol som mellem landing smiley det brugte jeg til min lille handicappede kat.

• #18   12. jul 2013 Eller steder smiley min datter har to foder pladser til sin ene kat, så kan hun altid komme til at spise i fred, også vand flere steder, det kan jo så være både til kat og hund, bare de ikke skal " kæmpe om pladsen" = flere steder, måske fontæner smiley

• #20   12. jul 2013 smiley

• #21   12. jul 2013 Det eneste sted jeg har at stille skålene er på køkkenbordet, og mens hunden er hvalp kan den ikk nå, men de vokser hurtigt, så skal have lært den at kattemad er no go. Har ikk noget højere sted desværre. Jeg får først hunden til november/december, så der er jo god tid til at lærer dem det, og den ældste er vant til at skålene skifter plads. og har også nogle gange når jeg har givet vådkost givet det på bordet i stedet for på gulvet. Regner med at jeg stiller en af mine små stueborde hen ved så han kan komme op, bordenden hvor deres mad skal stå står op af min reol, de kan dog ikk gå den vej. Men med det lille bord så kan han nemt hoppe op.
    Og vand skal der nok være nok af, lige nu bruger jeg hunde skålene til vand, og sætter nok også en mere op når hunden kommer, de drikker jo en del de hunde. Har haft vandfontæne, men har pillet den ned igen da de faktisk ikk rigtig gider den, den var et stort hit til at starte med, og den lille sad tit med poterne i vandet og syns det var sjovt, han elsker vand, men sætter lidt ekstra op når hunden kommer så der er nok. Også har de en stor spand stående udenfor nu her i varmen så de også har vand udenfor

• #22   12. jul 2013 Du finder hurtigt ud af, at hunde giver mere snavs i vandet smiley så måske finder du fontænen frem igen.

• #23   12. jul 2013 Ja det kan godt ske, nu må jeg se. Skal bare lige have købt et nyt filter til den, selvom jeg havde overvejet om den kunne køre uden, for syns godt nok de er dyre i længden, hvis man nu bare sørger for at rense den lidt oftere. Ved i om man kan det?

• #24   12. jul 2013 Hvis du går i akvarie afdelingen kan du finde filter plade du selv kan klippe i størrelse og er din med aktiv kul, kan du finde æsker med det i og så selv være lidt kreativ smiley
    Min nye fontæne har ikke filter af nogen art, så det kommer jo an på motoren ??

• #25   13. jul 2013 Okay, tak. vil jeg da muligvis kigge på. Altså tror godt motoren kan køre uden, den filtrer jo bare vandet, der er ikk andet for at prøve at sætte den op uden filter, også må jeg se, de er heldigvis ikk så dyre hvis den skulle gå i stykker, men tror også jeg skal have en der er større, den her er nemlig ret lille og syns jeg fylder op i den hele tiden, ja faktisk hver dag fylder jeg op så den ikk går under minimum.

Kommentér på:
Acana foder

Annonce