Acana foder Acana foder
Hej allesamme jeg har lige købt en lille prøve pakke på noget Acana foder, så ville lige høre om der var nogle der havde erfaring med det?
Thor har en følsom mave, og har hidtil kun kunne trives med foder fra Hills, men butiksejeren anbefalede dette mærke istedet da der ikke var kornprodukter i.
Ved i om det er godt eller dårligt?
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Af hvad jeg lige kan se er der 65% kød (Kylling, fisk, lam og ænder) Jeg mangler lidt der er brugt noget mere rødt kød.
mine katte får en diæt på kun kød, indvolde, ben og brusk
maj 2007
maj 2007
maj 2007
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 79 Svar: 550
okt 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 5 Emner: 38 Svar: 154
feb 2009
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 1.389
apr 2008
Følger: 90 Følgere: 84 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.349
feb 2005
Følger: 22 Følgere: 29 Katte: 4 Emner: 37 Svar: 182
Det er fint du råfodrer dine katte, men det var nu ikke det tråden gik ud på trådstarter spøger til råds om erfarringer med Acana foderet...
Og folks gode og evt. dårlige oplevelser med foderet.
Vil så give dig ret i at det optimale er at fodre med råt kød af forskellige ting til ens kat, da de er de ultimative kødædere, men ikke har eller vil bruge denne løsning og så er bl. Acana og Orijen et rigtig godt alternativ til katten
Vil sige til STINE M at jeg foretrækker Orijen da der er 75% muskelkød og "kun" 25% frugt og grønt (Som kattedyret kunne være foruden :o)
vh
Niki
maj 2007
mar 2007
mange tak for jeres gode råd, jeg har blandet noget Acana sammen med hans Hills foder, og det ser ud til at gå fint.
Ved i hvor mange kalorier der er i? dyrlægen har nemlig sagt han ikke må tage mere på
feb 2005
Hvis du som udgangspunkt holder dig helt fra foder der indeholder korn, ris, sukker og for mange vegetabilske indgredienser i det hele taget så kan det ikke gøres bedre mhs. til vægten.
Man bør ikke bruge "lightfoder" til overvægtige katte her er der godt nog skåret ned på fedt indholdet med der er somregel flere vegetabilske produkter i med mange kulhydrater og for katten ikke forbrændt dem omdannes de jo alligevel til fedt.
vh
Nikie
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
Acana er et godt produkt, og Orijen er endnu bedre, - desværre nægter mine misser at spise Orijen.
Mine er glade for Acana, dog skal man lige være klar over at det tager tid at skifte foder.. mine fik hurtig mås (læs: diarre ) pga jeg skiftede for hurtigt.
Det frugt og grønt der er i produktet skulle ikke være andet end det de selv ville kunne finde i naturen...
hvad enten man er til frugt og grønt eller ej, så har det en masse gode egenskaber.. det gælder jo også for os 2 benede... der er mange ting vi burde at putte i vores "føde" for at passe på vores legeme...
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Tanja; fint at du er BARF-entusiast, men nu handler tråden faktisk om tørfoder, og af tørfoder at være er Acana knald godt.
Hvis man har lidt mod på at fortsætte ud i råfodring er de her produkter med højt kødindhold et godt springbræt. Og uanset hvad mener jeg, at man gør katten en tjeneste ved at rykke over på et højere kødindhold og derved højere proteinindhold.
Stine: Prøv endelig Acana'en. Som Thunderstone nævner er det ofte kulhydraterne, som kattene bliver tykke af. En lidt kedelig blanding af, at kulhydrater hverken mætter ordenligt og ej er sundt for organismen. Og så vidt jeg husker er Acanaen ikke bemærkelsesværdigt høj i fedt-procenten. Der er simpelthen bare rigtig godt med protein og mindre kulhydrat.
Jeg kan så ikke se, at æg er det store problem med mindre katten rent faktisk er allergisk overfor det. Mange BARF-folk giver hele kyllinger til deres katte, og de indeholder faktisk blomme, som de erfarne katte gerne går efter som det første.
Jeg har selv Acana i min foderblanding; Orijen går ikke, da min kat er allergisk overfor kylling (og tja, fiskevarianten tiltaler ikke lige), men tilsyneladende gør æggene i Acanaen hende ikke noget.
Desuden vil en mæt kat gå efter maven og maveindholdet, fordi den har mulighed for at prioritere, hvad den indtager - hvilket for mig vidner om, at vi altså heller ikke skal fjerne ALT frugt/grønt fra kattens foder. Ingen andre indvolde kan erstatte maveindholdet - tværtimod skal de begrænses lidt af hensyn til for mange fedtopløselige vitaminer.
mar 2007
feb 2005
feb 2009
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 1.389
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
http://www.acanadanmark.dk/produkter/acana_kattefoder/
http://www.dyrecenter.dk/?gclid=COv5iqPC9p4CFQ003godeFWYHQ
feb 2005