806 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Udstilling??? Udstilling???

Hej alle på KG .

Har et lille spørgsmål ang. udstilling.
Jeg har tænkt lidt på at prøve at udstille min mors 2 katte.
Men er det muligt at udstille huskatte?
Hvis ja, hvor på Sjælland holdes der så udstillinger,og hvordan skal man forholde sig? smiley

Jeg ved en del omkring hundeudstillinger, men kan ikke rigtig forestille mig at det foregår på nogen måde ens

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstilling???
  • #2   15. jul 2013 Jeg synes nu ikke, at det er så voldsomt dyrt at udstille, så længe man ikke bliver nød til at overnatte. For så er det, at det begynder at koste en hel del penge.

Burgardiner kan syes selv for omkring 200-300 kr. til et dobbeltbur, så det er bare om at være lidt kreativ og gå efter tilbud på stof.

Det er også tilladt selv at medbringe mad og drikkevarer, så man kan gøre det så dyrt eller billigt, man har lyst til smiley

• #3   15. jul 2013 Og iøvrigt kan man ofte låne burgardiner, hvis det blot er for at prøve at udstille smiley

• #7   15. jul 2013 Momo, man kan oftest køre med nogen, og så deles udgifterne til brændstof. Ellers må i have jer en diesel smiley

Klubberne har også oftest burgardiner, man kan låne smiley

• #9   15. jul 2013 Loan, det kan sagtens opvejes, nu har vi haft diesel i 3 år, og vi har ikke fortrudt i et sekund.

• #12   15. jul 2013 Fordi det er et problem for dig, er det ikke sikkert, at det er et problem for andre. Og hvad jeg har eller ikke har, skal jeg vel ikke sidde her og redegøre for dig?

Måske skulle vi holde os til trådens emne smiley

• #16   15. jul 2013 En god træning for at se om det er noget for din kat, er at proppe den i et transportskasse kør hen til en af dine venner/familie/bekendte, selvfølgelig aftalt med dem, så tager du din kat ud der og ser om den føler sig tryg ved at være et fremmed sted og hvad den siger der kommer fremmede hen og vil snakke med den i byen, for det er sådan det egentlig vil være for din kat når du kommer til udstilling, den sødeste og mest kælen kat bliver tit utryg, når den kommer et fremmed sted med nye lyde og dufte og fremmed der vil mærke og kæle med den, det har vi erfaret, nogen elsker det bare, men mange kan ikke lide det og ved huskatte spiller temperament en væsentlig større rolle end ved racekatte.
    Men det er en kæmpe oplevelse og huskatte er flotte, så fat mod, prøv dig frem.

• #17   15. jul 2013 Tak for henvendelserne.
    Vil prøve at læse lidt på den hjemmeside her senere idag, eller i løbet af ugen.

Men har det noget betydning, hvis katten ligner en "racekat" selvom begge forældre er alm. huskatte?

Merete: Kan høre at jeg ikke skal prøve med hunkatten. Hun hader den slags, mens hendes bror, elsker at blive nusset om, og han er hurtigt henne ved fremmede. Ved dog ikke hvordan han er ude, har ikke prøvet det før.
    Han elsker dog transportkassen smiley

• #20   15. jul 2013 Som look a like kat vil den helt sikkert få sidste plads, for de regnes ikke for huskatte i Fifé. Så sådan en kat ville jeg ikke spilde penge på at udstille. Det er rent til grin.

• #22   15. jul 2013 Det har jeg så aldrig oplevet. Jeg ville aldrig spilde penge på det, for Fifé er ikke interesseret i at tjene nogle flere penge, have nogle flere udstillere, og lave en ekstra kategori for semilanghår huskatte. Deres tab.

• #23   15. jul 2013 I kan hoppe forbi "Tonto" da det er ham jeg ønsker at udstille.
    Ville selv mene at han lignede en Hellig Birma ret meget.
    Men vil prøve at læse mig frem så smiley

• #25   15. jul 2013 Altså udstillinger er hyggelige, men med Tonto skal du regne med at ryge helt i bund i bedømmelserne. Vælg Tica i stedet.

• #26   15. jul 2013 Loan, dine ligner også noget mere huskatte, end dem jeg omtaler gør.

• #27   15. jul 2013 Hvem udstiller for at vinde Loan? Ingen kan jo vide sig sikker på at vinde, men at spilde sine penge på, at dommeren knap gider se på katten, den skuffelse kan man godt spare sig selv for.

• #28   15. jul 2013 Sidst jeg var på Tica udstilling i Rødovre var alle 'huskattene' persere. Mener at et par af dem klarede sig ret godt. smiley

• #31   16. jul 2013 Skal han ikke først være kastrat når han er 10 mdr?
    Han er kun 14 uger nu nemlig.
    Mor kapper manddommen på ham når han er ældre, og får Kasaya steriliseret samtidig.

• #33   16. jul 2013 Det er vores egen dyrlæge der har frarådet at gøre det nu.
    Husker ikke grundlaget, da jeg var på vej ud af døren, da mor snakkede med ham

• #35   16. jul 2013 Har ikke så meget at komme efter ang. katten.
    Det er mors, ikke min.
    Vil bare gerne prøve at udstille ham smiley

• #37   16. jul 2013 Kan godt prøve.
    Men kender jeg min mor rigtig, så vil hun bare vifte det væk med hånden, og vente smiley

• #38   16. jul 2013 Ja man kan godt udstille huskatte, bare husk at ikke alle katte kan lide det, min første huskat kunne ikke smiley Og han var ellers en dejlig snaksagelig kat som alle kunne håndtere smiley

http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/6603-udstillings_billeder

• #39   16. jul 2013 (De første er huskatten, de andre er den Europé jeg havde)

Kommentér på:
Udstilling???

Annonce