988 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Fældning og varme Fældning og varme
Kan katte godt begynde at fælde hvis det bliver for varmt eller har det ingen betydning for katten?
0 synes godt om
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Katte kan feks fælde ekstra hvis de får for dårligt foder (eks light foder) de kan fælde hvis de er syge..
Men vil dog sige at varmen godt kan have en god indflydelse, dog skal man huske på at kattens pels er sådan indrettet at den beskytter både mod varme og kulde..
Mine katte fælder også meget lige nu, så tror det er varmen
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 10 Emner: 16 Svar: 29
For hun virker frisk nok og hun for Vetessentials killinge foder fra Science plan.
Som vi vil gide hende til hun ihvertfald er 1 år
og vådfoder fra Whiskas lige pt som hun også elsker.
jan 2012
Jeg vil i stedet for anbefale dig at købe LUX fra Aldi det er halv pris af Whiskas, kun 5,5kr. der er ret meget kød i og ingen korn og sukker..
Nu ved jeg ikke lige hvor gammel din killing er og om eller hvornår hun er/ bliver neutraliseret..
Men hvis du får din kat fixet inden den er 6 mdr. så behøver den ikke killingefoder efter 7-8 mdr. der kan den nemt få voksenfoder, så hvis du der omkring alligevel skal købe en ny pose så drop killingefodret..
Min egen gad simpelthen ikke killingefodret da hun var 7 mdr. så jeg havde intet valg..
maj 2008
Der er desværre bare ingen aldi i nærheden af os
Tror jeg gør det når hun er 5 mdr ca
jan 2012
Hmm så skal du nok se dig om på nettet efter dåsemad, men generelt så skal du kigge på ingredienslisten kød skal stå først og der skel helst ikke være korn og sukker i..
Tror nok at de små foliepakker fra Rema dem med kun 100gram i til 2-3 kr. de ikke indeholder korn og sukker og er fine nok..
Ellers kender jeg kun dem fra Maxi zoo og de er ikke billigere, men deres select gold og bioplan dåsemad er også rigtig gode, de indeholder 60 % kød og ingen korn og sukker, dem får mine når de skal have lidt ekstra godt, for de koster 12-15 kr. pr. 400 gram dåse..
Du skal helst ikke vente til senere end 5 mdr. for det er der omkring hun bliver kønsmoden, men du ved godt at du allerede nu kan få det gjort, eller i hvert fald så snart hun rammer de 2 kg. nogle dyrlæger vil godt vente til de vejer 2 kg..
maj 2008
at hun er som hun skal være-
Jeg sidder og snakker med nogle andre katte mennesker og de siger at kattens slet ikke behøver vådfoder og det er noget op reklameret noget.
Det giver de fleste katte dårlig mave og det indeholder alt for meget vand og er dyrt.
De siger katten har det fint med tørkost.
Man bliver forvirret når man høre så mange meninger
Men igen er det jo ens eget valg hvad man synes er bedst for sin kat =)
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 579
Katte har bedre af vådfoder/rådfodring end de har af de dumme tørpiller! Husk de fra naturens side er rovdyr og udelukkende kødædere. Desuden har katte svært ved at styre, om de får nok væske, så derfor er vådfoder en rigtig god idé.
Så giv du bare masser af vådfoder, når du har fundet et godt mærke din kat synes om:)
jan 2012
dec 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Fældning og varme