560 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

pelspleje ved knuder pelspleje ved knuder

Jeg undre mig, og har brug for råd smiley

Jeg har jo en Norsk Skovkat, og hun er jo lidt langhåret..
Hun fælder en del i øjeblikket, hvilket jo ikke er mærkeligt, men det der er problemet er at hun får en masse knuder i pelsen.. Det sidder under "armhulerne" ved forbenene og ned af maven.. Da hun startede med at få det, der redte jeg dem selvfølgelig ud, men det er som om det gjorde det værre.. Der kommer flere og flere når man reder dem ud.. Jeg forsøger stadig at få has på dem med børstning..

Kan det have noget med varme og fældning at gøre?

Jeg har hørt om noget der skulle gøre det nemmere at rede knuder ud, men kan ikke huske hvad det hedder.. Vil det måske kunne hjælpe?

Jeg er som sagt lidt i vildrede, for det bliver værre og værre.. Og har da ikke meget lyst til at dyrlægen skal barbere hende, selv om det måske bliver nødvendigt..

Håber nogen kan komme med nogle gode råd smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pelspleje ved knuder
  • #1   4. jul 2006 KW har noget der hedder Tangel fix man sprøjter på og det gør det nemmere at rede knuderne ud, jeg har kun prøvet det på min hund men der virker det godt. De har også lavet noget andet jeg ikke kan huske hvad hedder men fra samme firma.. Jeg har også købt en speciel "kniv" kam som forsigtigt fjerner selve knuden men lader resten af pelsen sidde, den er god fordi at pelsen stadig ser normal ud bagefter..

Min skovkat har også en forfærdelig pels i forhold til så mange andre, han er hvid og har en meget fin pels og fordi mine hunde leger med ham og tygger lidt i ham så får han meget store knuder som bare ikke kan redes ud, så vi var desværre nød til at klippe ham en del kortere for 14 dage siden.. (han er døv så kan ikke udstilles) Og hold op hvor han nyder det når det nu er så varmt.. Han virker meget gladere..

• #2   4. jul 2006 Sylfiden knudrer osse så MEGET i øjeblikket. Og jo mere jeg børster jo mere knudrer han ( virker det som ) Så i søndags tog jeg den "dratiske" beslutning, og klippede ham i "sommerfrisure"
    Køn det er han ikke - men ja osse han virker gladere med sit korte drengeklip......... :o)

• #3   4. jul 2006 shabe er os begyndt og få en del som jeg skal ha klippet af men det er os speceilt på hans mave så mon ikke de ligger og sveder på en eller anden måde så pelsen bliver filtret...

• #4   4. jul 2006 Nej det var nu ikke den jeg mente, den jeg har er et form for kniv blad med riller i den yderste kant. og så et skaft selvfølgelig...

• #5   4. jul 2006 Ok, mange tak, jeg vil se på det smiley Nu skal hun ikke udstilles igen lige foreløbig, så regner med at de bliver klippet af, hvis hun fortsætter med at få dem i det tempo smiley

Kommentér på:
pelspleje ved knuder

Annonce