676 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

hjælp!!! (om pelspleje) hjælp!!! (om pelspleje)

min kat kan ikke lide at blive børstet.... faktisk hader han det!!
men han har dog altid (heldigvis) passe den flot selv, og så har jeg måtte ta lidt ind imellem... men nu efter vi har fået hund, har han stresset lidt i starten,og ikke fået passet sin pels så super godt.. så der er kommet nogle store knuder, min kæreste og jeg har taget det værste hvor man kan komme til, men vi kan ikke komme til at ta dem i armhulen og under halen ved måsen... han er nemlig ret sær omkring hans bagdel efter han som killing brækkde halen...

men mit spørsmål lyder... hvad kan jeg gør..? han hvæser og skælder ud når jeg prøver at ta de tætte uldere, og jeg vil jo ikke ha at det skal gøre ondt på ham...
ville det bedste være at la dyrelægen ta ham med en trimmer?? eller er der nogen der har et andet bud....?

på forhånd mange tak!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp!!! (om pelspleje)
  • #1   24. jun 2008 Umiddelbart, hvis i har svært ved at komme til, og han ikke vil lade jer, så er dyrlægen nok et godt bud..

• #2   24. jun 2008 Hvad med at give ham nogle godbidder imens og nus ham så han forbinder det med noget dejligt ? smiley

• #3   24. jun 2008 jeg gør det ved min når han er i nussehumør... så er han nærmest ligeglad med hvad der kæler ham... Hvis bare han får lov at lugte og bide lidt i børsten... smiley Men hvis jeg gør det når han bare sidder, så flygter han.... smiley
    Ellers må i vel klippe knuderne af.....?

• #4   24. jun 2008 min hankat får også nogle ordentlige filtrer i armhulerne.
    jeg brugfer en saks og ikke en børste. så hiver jeg ham ikke så meget i hårene og det gør mindre ondt. han kan dog stadig ikke lide det, men min kæreste tager ham på skødet og holder forbenene med sin ene hånd og om underkroppen med den ande. så kan jeg komme til at klippe.
    heldigvis er han glad for børsten når det ikke gør ondt så den kan jeg så belønne ham med bagefter. en god gang mave-børstning er altid godt.

så du må holde ved og så klippe. jeg har købt en rigtig god filterbørste der ligesom skærer i underpelsen så der bliver tyndet ud i håret og derved forebygger filter. den er rigtig god, ligesom når vi fr tyndet hår ved frisøren.

kan i ikke holde ham ast så er det nok dr. dyr. men der skal han i narkose så jeg ville bestemt prøve at klippe det af og belønne ham med godbidder først.

• #5   24. jun 2008 mange tak alle samme...
    vi har prøvet at få ham holdt udstrækyt som du beskriver nina, mn han bider bare så... han kæmper en hård kamp... han VIL BARE IKKE!!
    men jeg må se om vi ikke kan finde en løsning...

• #6   24. jun 2008 For at skåne ham for det, synes jeg at i skal tage til dyrlægen, og få ham til det.
    Så kan i arbejde på at frisere ham efter at knuderne er væk.
    Ved, som andre foreslår, at sidde og nusse med ham, og give godbidder, og så lige engangimellem tage et enkelt eller to strøg med børsten..

• #7   24. jun 2008 mine er heller ikke for stolte for børsten, indtil den indgår i en leg:) Hvis katten ser børsten i sammenhæng med noget sjovt og godt, vil han nok være mere tilbøjelig til at acceptere den. Ellers bruger jeg os tricket med at snyde når de er kælne, for sådan en "karte" børste kan godt være lækker for dem

• Kaja B
    Kaja B Tilmeldt:
    apr 2020

Følger: 1 Svar: 1
    #8   8. maj 2021 Min nabos skovkatteblanding flyttede for et halvt år siden ind hos mig. Der er for meget uro med 3 katte, en damp-hund der venter hvalpe og pladsen er trang. Pelspleje har hidtil betydet fåreklipning, hvilket betyder en filtret fast tupe af hår på ryggen og diverse knuder andre steder fra, bliver fjernet totalt og halen bliver en tynd pind. Han er ikke begejstret over behandlingen men bliver bagefter så lang at han næsten fylder hele min 2 personers sofa. Han har været indespærret i sit eget skind.
    Det vil jeg ikke se på igen. Da katten ikke er min, men helst vil være hos mig, må jeg kunne gøre noget selv. Jeg er begyndt at børste ham med en børste der har været min, for at vænne ham til overhovedet at blive børstet, men jeg må ikke komme til omkring bagdelen - som i øvrigt er krøllet ligesom maven. Her sidder der ofte flåter som så dratter af indendøre. Han får piller mod flåter men det gør jeg ikke!
    Sidste spørgsmål. Jeg skal snart flytte herfra, jeg bor på landet, men hvad gør jeg ved katten? Den er 10 år gl. Er ikke vant til indendørs toilet, og jeg må meget gerne tage ham med mig. Men jeg ender formentlig i en lejlighed, og katten er vant til at være ude store dele af døgnet. Hvad ville I andre kattedamer gøre i mit sted?

Kommentér på:
hjælp!!! (om pelspleje)

Annonce