Råd til lykkelig ny katteejer?! Råd til lykkelig ny katteejer?!
Hejsa.
Jeg er lige blevet ny ejer af 2 fantastiske (inde) katte. Det er nu 3 dage siden at jeg overtog dem (i en alder af ca. 3 år)og alt er bare gået så godt. Vi er allerede blevet så glade ved hinanden! Det eneste problem vi har, er at Felix som er en blanding af Main Coon og huskat, er blevet forsømt hvad angår pelspleje. Jeg overtog ham med MEGET indfiltret pels og jeg vil så gerne komme det problem til livs! Jeg havde idag besøg af en ven som hjalp mig med at ta' det værste af det med en udfiltringskam, karde og en lille saks. Det hjalp meget men der er stadig lidt knuder/filter foskellige steder. Det virker også som om han er på vej til at få noget tør hud pga. problemet. Er der noget andet jeg kan købe/bruge/gøre?
Felix har også tabt sig en del fik jeg at vide. Derfor har jeg talt i tlf. med en dyrlæge som anbefalede foder af typen Specific FXD til dem begge. Det skulle ank. imorgen og jeg har også bestilt noget vådfoder af samme mærke (evt. til at blande lidt i) men de plejer at få whiskas tørfoder. Det er bestilt gennem dyrlægevagten.dk.
Alt hjælp er MEGET velkommen. På forhånd tak.
Den Lykkelige nye katteejer.
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 474
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Whiskas er ikek noget man fodre med, det er noget man giver som en godbid. Det vil svare til at lade et barn leve på mac. donalds mad
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Som de andre har nævnt, så kan det blive nødvendigt at lade dyrlægen barbere den filtrede pels under narkose.
Hvis Felix fandt sig pænt i at få redt filterknotter ud, så kan filter let holdes nede fremover ved jævnlig børstning.
Du kan give kattene noget kogt laks et par gange ugentligt - eller du kan købe noget lakseolie til at blande i vådfoder. Det er godt for hud og pels.
Hvis han ellers er sund og rask, så skal han nok tage på efterhånden, når han får noget ordentligt foder. Så vidt jeg ved, er der en del kornprodukter i Specific (ikke så godt), men det er nok bedre end Whiskas. Men prøv dig frem med forskelligt foder. Man kan få små poser med smagsprøver på RC og Hills hos mange dyrlæger.
Jeg ville nok blande noget lødigt killingetørfoder i voksenfoderet til en kat, der er for mager.
Råd til lykkelig ny katteejer?!