{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.237 visninger | Oprettet:

katte sammenføring HJÆLP!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Håber du kan sige mig om det er godt eller skidt. Men lad mig starte med lidt “historie”
Da manden og jeg flyttede i hus købte vi to katte, en mor med hendes ene killing. I dag er killingen 2år (+nogle mdr). Så for en god måneds tid siden kørte naboen mor-mis ned (i hans egen indkørsel) Killingen, Bastian, gik og ledte og ledte, kaldte og kaldte… Peb dag ud og dag ind. Så vi besluttede os for at anskaffe en ny “legekammerat” til ham. Her kommer lille Ofelia på 3 mdr. så ind i billedet…. Hende fik vi i onsdags (d. 31/7/13). Vi gav dem god tid til at se hinanden an, byttede rundt på tæpper og deslige for at de lærte hinandens dufte at kende. Ofelia var til at starte med lukket inde i et lille rum, nu er hun så ude. Når han ser hende knurrer og hvæser han, men flygter ikke mere (ok nogen gange). Det ser bare voldsomt ud nogen gange. Men lukker vi hende inde igen, så kan han godt gå op og ligge sig eller bare lige kort undersøge lidt foran døren ind til rummet.

Jeg har så to spørgsmål:
1) Er der noget jeg kan gøre for ham, for at han kommer af med den værste frygt og usikkerhed han har?
2) Tror du denne sammenføring vil lykkes?

De har i dag været sammen hele dagen (vi holder ham inde om dagen og lader ham komme ud om natten) men han har tilbragt det meste af dagen ovenpå køleskabet, hvor han iagttager hende, når hun leger og nogen gange hvæser og knurre han så af hende, nogen gange lidt andre gange meget.

Han kan også finde på at knurre af os mennesker, vi trækker os når han gør det.

Undskylder på forhånd det lange indlæg her…

Venligst
Ria-K.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  katte sammenføring HJÆLP!!!!!!
  • #1   5. aug 2013 Katte sammenføring tager tid, og det kan tage lang tid.. smiley Kattene skal nok finde ud af tingene selv efterhånden.. Meeen, du kan også risikere at de aldrig bliver perlevenner, men muligvis bare accepterer at hinanden er der.

    da jeg satte mine katte sammen, lukke jeg bare Nunu ud af transport buret og så måtte de klare resten selv. Mine var hurtige til at være perlevenner, men det er ikke alle katte det lykkedes med.


  • #2   5. aug 2013 Så tålmodighed fra jeres side af, er det bedste. Jeg synes det er bedst bare og lade kattene klare tingene helt af sig selv. Men der er nok delte meninger om det.

    Men nu er der ikke en gang gået en uge endnu, så i må vente og se tiden an. For en uge er ikke meget.


  • #3   5. aug 2013 Må jeg spørge om, hvorfor i lukker dem fra hinanden? Jo mindre de får lov til at se hinanden, jo længere tid går der.

    Jeg har aldrig fattet det der med at lukke dem i hver deres rum, med mindre de har pelset hinanden.


  • #4   5. aug 2013 Det gjorde vi fordi det er et stort hus, og han virkede noget truende!

    Derudover fordi det var hvad dyrlæge og største delen af meningerne rundt om på nettet var.
    Vi lukker dem kun fra hinanden om natten... Fordi der render han ude, og hun ikke må komme ud endnu... Og så når vi ikke er hjemme, de kan dog stadig se, snuse og høre hinanden.

    Vi ved det tager tid, og regner også med der kommer til at gå noget tid endnu, det er vi forberedte på... det er bare al den hvæsen og knurrende der går en lidt på... Især går det mig på at han nu også kan finde på at gøre det overfor os mennesker smiley Det gør mig trist


  • #5   5. aug 2013 Vi tager katten hjem, åbner kassen og lader dem passe resten selv. Og vi har aldrig haft problemer.

  • #6   5. aug 2013 Det er helt ligesom mig Lone. Du sagde det bare på en lidt kortere måde. smiley

  • #8   5. aug 2013 Hvæsen og knurren er ok, det er faktisk helt normalt, jeres hankat skal jo fortælle den lille ny hvem der bestemmer..

    I skal lade være med at skille dem ad når i ikke er hjemme, at hankatten får lov at komme ud om natten er fint, han skal jo ikke bures inde pga en ny kat, faktisk syntes jeg det er forkert at i holder ham inde om dagen hvis det ikke er normalt, for så vil han jo se den ny som skylden til at han nu pludselig ikke må komme ud når han har lyst..

    Lav dagligdagen så normal så mulig for ham, ignorer at han hvæser og knurre at den nye killing, han må endelig ikke skældes ud for det ej heller skal i blande jer i det, hvis ikke han angriber den lille, og pelstotter fyger rundt eller der bliver bidt så hårdt at der går hul, så lad dem selv ordne det, det tager tid, det kan tge meget lang tid, min den store hvæser og knurre stadig af min den lille og det er snart 1 år siden de mødtes første gang smiley


  • #9   5. aug 2013 Ikke mere adskillelse. hver gange i adskiller starter i forfra næste dag.

    Jeg har lige sammenført 3 drenge af 4-6 år.... Der er gået 2 måder men de knurrer stadig af hinanden da det lader til at den nye og de gamle leger på forskellig måde.... meh... smiley Ser det an endnu da jeg ved at dette godt kan tage et år eller mere....

    Den nye fik omkring 1 time i aflukket rum så han kunne slappe af og spise. Derefter lukkede vi døren op og har ladet de gamle selv finde ud af at der var en ny tilstede.
    Den første dag skete der ikke så meget, den nye(Panda) gemte sig under vores seng og spiste derinde i ca 2 uger. jammer, hvæsen og slåskampe kom først da Panda begyndte at sige "hey jeg har også ret til at være her!"

    Knurren bliver ignoreret men det er meget svært at ignorere slåskampe da det jo larmer ekstremt meget og jeg er da nervøs for at naboerne skal klage.
    Men indtil videre ingen klager og mængden af slåskampe er da gået ned.
    Jeg ved jeg skal ignorere slåskampene men det er svært ^^


Kommentér på:
katte sammenføring HJÆLP!!!!!!

Annonce