{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  katte sammenføring
  • #1   23. sep 2012 Hvad har du gjort ?? Så er det lidt nemmere at hjælpe smiley

  • #2   23. sep 2012 hvor længe har de gået sammen, og hvad har du gjort?

  • #3   23. sep 2012 Hvad mener du du har gjort forkert???
    Det er lettere at hjælpe hvis du skariver hvad du har gjort..


  • #4   23. sep 2012 Hej.
    jeg fik for 8 uger siden en stor killing, huner nu 6 mdt, hendes baggrund er at hun har været flyttet noget rundt og det sidste sted hun var , der var hun lukket inde pga en anden kat som ikke kunne lide hende.
    nu er hun ved mig.
    for et døgn siden var jeg så i esbjerg og hente en kammerat til hende.
    da jeg ikke har en kæmpe lejlighed med flere værelser så hae de ikke været adskilt langsomt.
    den store er hele tiden i hælene på den lille hun hvæser og knurrer og prøver på og kradse hende, hun er helt oppe og køre.....
    er i syv sind lige nu men prøver og tage det stille og roligt og vise dem at det er ok og jeg prøver med godbidder og leger med dem .
    men det hjælper ikke...den store er rigtig gal og frusteret.


  • #5   23. sep 2012 Jeg ser ikke du har gjort noget forkert, men vil lige høre, husker du at vise den gamle at den er nr. 1, så du ikke roder i rangordenen?? Du skal hilse på den gamle først, give den gamle mad først osv osv.
    Du må ikke blande dig når den store giver den lille bank med mindre blodet flyder, hun skal have lov at hvæse osv.
    Den lille skal finde ud af den stor bestemmer, forhåbentlig kommer det så til at gå.


  • #6   24. sep 2012 hej heidi.
    tak for svaret , det vil jeg huske....lige nu sidder den ældste på skamlen og holder øje med den lille og hendes færden....hun er rigtig sur og fornærmet, har forvandlet ssig til en furie, og jeg er faktisk ked af det det var jo for hendes skyld at jeg fik en mere så hun havde en og lege med.
    men hun er en rigtig provokatør den store er i hælene på hende den lille hele tiden og det syntes jeg er synd.
    tror du det var en god ide og tage den store med ud i snor...det plejer hun og kan den lille være alene , den time som det plejer og tage.


  • #7   24. sep 2012 Ja det syntes jeg faktisk ville være en rigtig god ide, sørg for at det dagligdags mønster er så lig det gamle som muligt, katte har deres vaner og mønstre, så det er bedst ikke at bryde mønstre for meget.

    Jeg har selv lige fået en killing som jeg har sat sammen med min gamle 5årige kat, hun har også hvæst og knurret af den lille, men nu er der gået 3 uger og hvæseriet og knurren er aftaget, nu er hun så småt begyndt at lege lidt tagfat med den lille, men det er babyskridt, den gamle får sin mad først og så vidre og jeg skubber den lille væk når hun prøver at blande sig når jeg har kæle tid med den store, det viser den gamle at hun stadig er min nr. 1, samtidig giver jeg også den gamle muligheden for at få fred for den lille, ved at den stor får lov at komme på 1.sal hvor den lille er forment adgang indtil vidre, ved godt det for mig betyder at det forlænger processen, men det er fordi den gamle er 5år og den lille er 4mdr., så der er alt for meget krudt i røven på den lille til den store..:)

    Men held og lykke med det, det skal nok blive godt, det tager bare tid.. smiley


  • #8   24. sep 2012 hej heidi.
    jeg bor i en lejlighed på 74kvm.
    så det er svært med og formene adgang til den store.
    er det forkert at jeg tager den lille med ind til mig om natten, er bage for at den store flænser den lille.
    den store er vant til ossse at kunne komme ind til mig om natten.....i nat lader jeg døren stå åben.
    de har hver deres madskål er det ikke ok.....den lille ny spiser ikke rigtig noget endnu.
    jeg er sgu lidt i syv sind ...men gør hvad jeg kan


  • #9   24. sep 2012 Min er også adskilt om natten, der er det godt nok den gamle der kommer med mig i seng, det er hun nemlig vant til, så den lille er lukket ned i vores gang (den mulighed har jeg jo).
    Du skriver den lille ikke spiser så meget endnu, det er nu meget normalt, den er jo utryg endnu, men hvad giver du den at spise, er det kun tørkost??
    Det er fint de har hver sin mad og vand skåle, det skal de have, hvis du ikke allerede har gjort det, så stil skålene langt fra hinanden, feks i hver sin ende af køkkenet, ved godt det kan være besværligt, men det er kun til de er trygge ved hinanden, for det kan være den lille er utryg ved at skulle spise ved siden af den stor..


  • #10   24. sep 2012 heidi...de står i hver sin ende af mit lille køkken.
    min den gamle er vant til og gøre som hun vil om natten hun er ikke den der vil putte om natten. det vil den lille så gerne.
    den gamle har et tæppe som hun ligger sig på hvis hun har lyst og vågner jeg om natten er det tit hun ligger der for enden af mit hoved.
    jeg har tørkost til dem begge de får jo killingefoder endnu. jeg har noget tørfoder fraopdrætteren som jeg fik med og det har jeg blandet med mit eget....det sagde hun jeg skulle gøre.
    min den ældkste kan slet ikke slappe af hun er stresset og sur over den anden killing.
    heidi skal jeg lade det være som det plejer i nat eller


  • #11   24. sep 2012 Først ville jeg prøve at give begge katte noget vådfoder, ihvertfald den lille, men den gamle skal jo ikke snydes, det er sundt for dem at få vådfoder, da det indeholder meget vand, det er noget du bare kan give demn1-2 gange om dagen, hvis du syntes, det er nogen gange lettere at få en kat der er forbeholden med at spise til at spise vådfoder for det dufter jo skønt (for dem smiley )

    Hmm ja den store vil være enormt stresset, det er min også, men det er så nyt for dig og dem endnu, min er mindre og mindre stresset dag for dag, hun er stort set ikke stresset længre, kun når den lille bliver for irriterende, så der er lys for enden af tunnelen smiley
    jeg tror hvis jeg var dig så ville jeg holde dem adskilt om natten en lile uges tid, også for at den store kan få lidt ro, og så ville jeg gøre som du selv foreslog, tage den store ud i snor, kun dig og den, så får den også lidt tid uden den lille og det kan give lidt ro, hvis du syntes den store er meget stresset, så ved at jeg feliway eller zylkene bliver anbefalet af mange, det gør kattene mindre stresset og skaber en mere rolig atsmofære, jeg har ikke prøvet det selv, men ved der er mange der har haft succes med det, især ved sammenføringer.


  • #12   24. sep 2012 heidi..det er jo killinger og kan man få det til dem altså vådfoder.
    ja du må tro jeg er dum heidi men jeg er bare bleven så usikker.
    de to midler du taler om er det piller eller..og hvor får jeg fat i det hvis det er.
    mener du jeg skal tage den lille med mig ind i soveværelset og lade den store være i resten.den store er jo osse vant til og kunne gå ind til mig om natten hvis hun vil..


  • #13   24. sep 2012 Jeg tror bestemt ikke du er dum, du er som du siger bare usikker, og så er det skønt du spørger smiley
    Vådfoder behøver ikke at være til killinger, da det jo består af kød, hvis du vil have et godt og billigt produkt så køber du LUX i aldi, ellers er det faktisk lige meget hvad du køber for mærke bare du ser på deklarationen og vælger det med højest kød indhold, hold dig endelig fra Whiskas efter min mening.
    Feliway findes på sådan en difuser som du stikker i stikkontakten og zylkene er piller, begge dele fås hos dyrlægen men kan også købes på nettet, bare google feliway og zylkene (hver for sig) så kommer der en masse muligheder op.
    Med hensyn til om du skal holde dem adskilt, så er det noget du er bedst til at bedømme, hvis du syntes den stor er meget stresset over den lille, så syntes jeg du skal holde dem adskilt om natten, men hvis du bedømmer at det er lige fedt om de er adskilt eller sammen og du syntes det er synd at afskære den store soveværelset, så hold dog døren åben, men du er bedst til at bedømme, du kan jo også prøve at holde døren åben i nat og se hvad der sker, hvis det bliver den helt store kamp så giver det jo sig selv, der er faktisk intet i den procedure der er rigtig eller forkert, det er et spørgsmål om hvad du mener er bedst for alle, og 100% ingen får traumer om du gør det ene eller det andet smiley


  • #14   24. sep 2012 Dorthe jeg har sendt dig en personlig besked med links til de 2 produkter, men google dem selv og se om der er andre steder der passer dig at få dem fra..
    Men bare så du vidste hvad de var smiley


  • #16   24. sep 2012 heidi...tak fordi du gider svare mig, det finder jeg virkelig trøst ved..jeg har lige været i føtex og købt noget vådfoder til killinger og i nat prøver jeg og holde døren åben ind til mig. ang. det andet så vil jeg lige vente lidt og se tiden an.
    du hører nærmere hvis du gider ...tusind tak for dine svar.


  • #17   24. sep 2012 Selvfølgelig gider jeg, du spørger bare smiley

Kommentér på:
katte sammenføring

Annonce