{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

Sidsel S
Sidsel S
Tilmeldt:
14. jun 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39

Sammenføring af katte {{forumTopicSubject}}

Jeg har i 6 år haft Thyra og Valdemar. De var de eneste der var i kuldet og har altid boet sammen. Det første år var de perlevenner, så flyttede vi og derefter accepterede de hinanden ( det var mest Thyra der var sur)

Nu er Valde her ikke mere og jeg overvejer om der skal en lille ny han killing ind eller ej, men er i tvivl om, hvordan jeg bedst får dem ført sammen? Jeg har ikke rigtigt plads til, at ny killing kan have sit eget "værelse" i en periode og de 2 gamle katte delte mad, vand og kattebakke. De havde 2 madskåle, men spiste gerne af hinandens.

Men det helt store spørgsmål er, vil det være nemmest at få en ny killing ind hurtigt - eller skal Thyra have tid til at være ene kat lidt? Og er det overhovedet muligt at lære en halvgammel stædig hun at bo sammen med en ny han?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammenføring af katte
  • Sidsel S
    Sidsel S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #2   14. jun 2016 Ca 100 kvm. Har bare kun dør i badeværelse og soveværelse. Badet er ikke det største rum og i soveværelset sidder kattelemmen.

    Thyra er neutraliseret og ny kat bliver når han bliver gammel nok. Og ja, det er mig der gerne vil have kat nr 2. Valde var min snakkede og "hjælpsomme" kat. Jeg savner at have en gider lege og putte.


  • Sidsel S
    Sidsel S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #5   14. jun 2016 Du giver mig håb smiley
    Og ved godt det er svært at forudsige, hvordan andres katte vil tage imod en ny. Jeg har dog stadig lidt tvivl om det er bedst at vente et par måneder eller om vi skal have en ny killing ind så "hurtigt som muligt". Thyra har jo altid været vant til en anden kat, men er modsat også en bestemt dame og måske det er bedst at holde "vi er to katte her" vanen ved lige


  • #7   14. jun 2016 Jeg ville få en hunkattekilling smiley Lige børn leger bedst.
    Og du kan faktisk få den nye killing neutraliseret allerede når du må få den. Evt. adopter en killing fra internat, på den måde er det billige for dig og du støtter internatets arbejde OG redder en lille kat smiley


  • #8   15. jun 2016 Jeg ville få en hun killing/ ungkat, med et temperament som passer til din pige ( drenge er mere voldsom i deres leg, og især som unge.
    Jeg har selv fået en 11mdr kat ind til en knapt 4 årig og en ca 7 årig, den 7 årige har ikke andet end accepteret de katte som kom efter ham, og slet ikke så godt med dem af anden rase, og måske også fordi de var drenge? For den han havde det bedst med var en pige af samme race.
    Den 4 årige var glad for, at der kom en kat som gad ham, og de blev hurtigt venner.
    Nu du har en 6 årig, og god plads, vil jeg foreslå 2 killinger eller ungkatte som har det fint med hinanden og kommer samme sted fra, for så kan de bølle med hinanden, og så kan din pige få ro på, og du er ikke så bundet af kønnet, men kik grundigt på temperamentet ( racen) på forældrene, mest faren, hvis det er killinger, fir den skal være ældre end 12 uger, hvis du helt skal kunne se temperamentet.
    Men har du lyst til ny kat, så gør det, og gør det hurtigt, før din pige venner sig til at være enekat.


  • Sidsel S
    Sidsel S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #9   15. jun 2016 2 ekstra katte er ikke en mulighed. både fordi det er meget at skulle nusse 3 katte og fordi jeg har maine coons og 2 ekstra er økonomisk mere end jeg vil give.
    Og det skal være maine coon. ikke nødvendigvis ren, med sind og pels skal være der. Er vokset op med huskat, men efter at have haft de store bamser, tror jeg aldrig jeg vil vælge en anden race.


  • #10   15. jun 2016 Så vil jeg foreslå dig, at finde en opdrætter som har en tidligere avlskat, de sælges som regel for det det koster, at få dem neutraliseret.
    Eller hvis der er en stor killing på over 10 måneder, eller den er kommet retur, så kan du få en ægte MCO i stedet for en hvor du reelt ikke ved hvad der kommer ud af den, ud over at den er plyshåret.


  • #11   20. jun 2016 På onsdag er det 14 dage siden at vi fik en killing, vi har i forvejen en kastrat på 4 år.
    Vi har 85 kvadratmeter.
    De første par dage var det store lidt sur, han knurrede og hvæssede af den lille, når vi ikke var hjemme var den lille i stuen med kattebakke og mad og den store i resten af lejligheden.
    På 3 dagen legede de en smugle og siden har det været sådan. Den store vasker somme tider den lille, de drikker af samme skål men for hver deres mad, den lille får killing foder. Den lille bruger begge katte bakker den store er ligeglad.
    De ligger ikke og putter sammen, men er aldrig langt fra hinanden.
    Den store passer helt sikkert på killingen.


Kommentér på:
Sammenføring af katte

Annonce