{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.209 visninger | Oprettet:

Sammenføring af katte? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg kommer nok til at spørge meget det næste stykke tid, håber i kan bære over med mig smiley

Hvordan sammenfører man to katte bedst muligt?
Her snakker vi kastreret han killing (12 uger) der skal introduceres til steriliseret hunkat på 6 år smiley

Har ingen erfaring med dette overhovedet, da jeg altid kun har fået to katte samtidig, typisk fra samme kuld, så håber i kan hjælpe smiley

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammenføring af katte?
  • #1   19. jan 2015 Da jeg sammenførte mine 2 (Tøsen på dengang 5,5 år og Smilla på dengang 4 mdr.) da satte jeg dem bare sammen og lod dem klare sagerne indbyrdes..

    Knurren, hvæs og dask er ok, men slåskampe hvor pelstotter og blod flyver rundt skal stoppes..


  • #2   19. jan 2015 nu siger jeg nok noget som du ikke lige ønsker at hører
    det kan godt blive svært når du har en ældre hunkat som så skal have en hankat ind. det havde været meget nemmere med en hunkat
    grund: mange hunkatte gider ikke at lege. Og så skal de tvinges til at have et drenge-barn i huset som helt sikkert vil være oppe at kører. De fleste hankatte har nemlig en meget mere vild måde at lege på.

    vi oplevede desværre flere gange på internattet at folk måtte af med den ene af kattene da det aldrig kom til fungere.
    vi anbefaldede altid at når man havde en ældre hunkat at man så tog en hunkilling. Netop fordi de oftes har nok i sig selv, og ikke har samme behov for at mødes med de andre katte.
    Eller også fik man to killing som så kunne lege sammen uden at tage livet at den ældre kat

    Når det så er sagt, så er det så ikke alle hunkatte som er på den måde. For nogle vil gerne lege. Men det er altså bare ikke alle.
    ud af mine 4 damer er der kun 1 som gider at være med til at lege


  • #4   20. jan 2015 Da vi skulle sammenføre Alma (13 uger) og Björk (10 mdr.) lod vi dem lige snuse til hinanden gennem kassen. Lukkede kassen op og det var sådan set det. Men vi guidede dem så ingen af dem skulle synes det var ubehageligt, fx afledte vi Björk hvis hun ville lege liiige vildt nok. Men det gik overraskende problemfrit og allerede efter Alma havde været her i et par timer legede de fint sammen - så her gik det nemt smiley

    profilbillede
  • #5   20. jan 2015 Anja, vi har snakket med opdrætter omkring dette, og hvis det simpelt hen ikke går, så bliver han også afleveret tilbage. Vi er i dialoh med opdrætter hele tiden og de mener ikke det burde være et problem, da den lille vildbasse forstår et nej fra de voksne katte i opdrættet allerede.
    Vi håber det lykkes, og hvis det ikke gør, så får vores prinsesse lov at nyde tilværelsen alene. Hun kommer trods alt først smiley
    Og tak for svar alle sammen!
    Det lyder jo rimelig enkelt og ligetil smiley

    Hvad med når de skal være alene hjemme i den første tid? Skal de så også bare passe sig selv eller skal de deles op for at undgå ulykker?


  • #6   20. jan 2015 Vidste ikke det med at hunkatte sjældent gider lege smiley
    Vores hunkat er en stor vildbasse hvis man hiver drillepinde eller falske mus frem. Dog nyder hun også at sove smiley


  • #7   20. jan 2015 Det kommer an på hvordan de er overfor hinanden, hvis de efter sammenføring blot hvæser, knurre og måske dasker lidt til hinanden, så kan du roligt lade dem være alene, men hvis det er voldsommere så skal du overveje situationen..
    Dog skal du vide at for hver gang du skiller dem ad, så skal de begynde forfra hver gang de sætte sammen igen..

    Og jeg vil anbefale dig at du får killingen hjem op til nogle dage du har fri og er hjemme, feks en weekend, sådan at du er sammen med dem begge i et par dage og kan se hvad der sker.


  • #8   20. jan 2015 Tak, vi får killingen hjem lørdag, hvor jeg har fri mandag også (hvis skema ikke ændres igen).
    Håber så vi kan undgå at skulle skille dem ad, for det kan da ikke være sjovt for dem at skulle starte forfra igen og igen, for ikke at tale om stressende...


  • #9   20. jan 2015 Her stillede vi transportkasse i stuen, så den gamle kunne komme hen og de kunne snuse til hinanden. kort efter lukkede vi killingen ud og det gik bare godt. Der var lidt hvæsen den første aften, og det var så det. De har ikke været adskilt, udover den første uge, når vi ikke var hjemme. Håber det kommer til at gå lige så godt hos jer

  • #10   21. jan 2015 Tak, det håber vi også! smiley

Kommentér på:
Sammenføring af katte?

Annonce