{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.297 visninger | Oprettet:

Sammenføring af katte {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley
Vi har i forvejen en kat der nu er omkring de 7 måneder. Og har lige fået en ny lille killing, fordi vi synes hun skulle ha noget selskab.
Vi har ikke brugt metoden med at sætte dem i forskellige rum, fordi vores "gamle" kat hader lukkede døre og ville stå op pibe ved den hele dagen lang.
Vi startede med at lade den lille være i transportkassen, så den store kunne gå rundt og de kunne snuse lidt til hinanden. Derefter tog vi den ud, mens vi holdt den, så vi ikke risikerede de farede på hinanden. Og så lod vi dem lærer hinanden at kende, uden at bryde ind.
Her på tredjedagen er de bare stadig ikke helt venner. Den store bider og slår ud efter den lille, mens den lille bare knurrer. Nu er hun også begyndt at "jagte den", hvilket bare ligner hun leger?
Dog har hun også slikket lidt på den og ligget roligt, uden at gøre den noget.
Men mit spørgsmål er så, kan vi gøre noget anderledes eller skal vi bare se tiden an og så kommer det måske af sig selv?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammenføring af katte
  • #1   7. aug 2015 Forventede du at efter blot 3 dage så ville de være hjerte venner???
    Det er meget naivt at tro det, og fakta er at chancen for at de aldrig bliver bedste venner er ret stor, det lyder dog til at du har gode chancer for at de får glæde af hinanden og vil acceptere hinanden, men om de bliver bedste venner er ikke til at sige, du kan håbe men aldrig forvente..
    Der er intet du kan eller skal gøre for at forsøge at frem skønne et venskab, din sammen føring er helt perfekt og du skal bare lade dem finde ud af det stille og roligt, en sammen føring kan tage alt fra få dage til et par måneder, så væbn dig med tålmodighed og glæder dig over de små fremskridt..

    Noget andet hvis din hunkat ikke er steriliseret så skynd dig at få det gjort, for hun er kønsmoden nu og en homonstyret kat og sammen føring er ikke den bedste kombo, det fremmer i hvert fald ikke processen..


  • #2   7. aug 2015 Det går helt som det skal, den store opdrager bare på den lille og fortæller at det er hende der bestemmer.

  • #3   7. aug 2015 Heidi: Synes du er lid1t flabet. Har aldrig forventet at de allerede var bedste venner og ved udemærket godt at det tager længere tid. Alt jeg spørger om er om jeg indtil videre gør det på den "rigtige" måde og om de reagerer normalt på hinanden, fordi det er første gang jeg prøver at føre katte sammen. Og også fordi jeg ikke gider finde ud af om en måneds tid at jeg kunne have gjort det meget bedre/hurtigere.
    Hun er forresten steriliseret.

    Men tak for svar begge to smiley


  • #4   7. aug 2015 det vigtigste er at du tager det med ro, og ikke blander dig. så skal det nok gå.
    de finder selv ud af det.



  • #6   7. aug 2015 Du gør det rigtig. De skal lige lære hinanden at kende smiley

  • #8   8. aug 2015 Muligt du syntes mit svar var lidt flabet, men ud fra din tekst Her på tredjedagen er de bare stadig ikke helt venner. så lød det som om du var skuffet og havde forventet det helt store venskab efter 3 dage..

    Jeg er komplet enig med Neutra kat....... Man skal aldrig anskaffe sig en kat fordi man tror at ens kat vil have selskab, man skal udelukkende anskaffe sig en kat mere fordi man selv ønsker en kat mere.

    Godt din hunkat er steriliseret og som sagt har du sammenført på den bedste måde jeg kan tænke, samt du er nået langt i din sammen føring, så jeg tror du har heldet med dig og de vil få glæde af hinanden. smiley


  • #9   12. aug 2015 Efter hun har fået en ven, synes jeg hun virker til at have det bedre. Førhen virkede hun stresset og kunne slet ikke klare når vi tog afsted på arbejde. Hun gik ofte ind og var for sig selv. Men nu er hun næsten ligeglad og er hele tiden ved os. Så jeg tror personligt det har hjulpet rigtigt meget. Nu har hun også en anderledes fortid og det har nok også indflydelse.
    Men det er selvfølgelig min kat og tror bedst selv jeg kan mærke på hende hvordan hun har det.

    Desuden er det ikke fordi jeg IKKE vil have en kat mere, det vil jeg rigtigt gerne. Beslutningen er dog taget på baggrund af hvordan jeg følte min gamle kat ville kunne acceptere en ny kat, da det da er en vigtigt faktor.

    Men det var jo så heller ikke det spørgsmålet gik på.

    Men Heidi, nu kan man jo også sige det samme på en pæn måde. Der er også folk der er uvidende og det har man også lov til.. Men det er jo så nemt at hæve sig over andre bag en skærm..


  • #10   12. aug 2015 Jeg hæver mig bestemt ikke over andre....
    Og havde svaret præcis på samme måde hvis du havde siddet lige overfor mig, så at jeg sidder bag en skærm ændre intet, forskellen ville nok blot være at du så kunne læse mit ansigtsudtryk og høre mit tonelag, det handler også om hvordan man vælger at modtage en besked..


  • #11   15. aug 2015 Jeg beder dig bare tænke over hvordan svaret bliver modtaget, når du skriver til folk at de er naive. Men godt det ikke var din intention, god dag til dig smiley

Kommentér på:
Sammenføring af katte

Annonce