killing i byen, what to do? {{forumTopicSubject}}
jeg er her til aften stødt på en lille killing (for 3. gang)(skyder på 12 uger) den er meget, meget tynd, og har oppustet mave (skyder på orm) den går rundt i gaden som er tæt trafikkeret...men den spinder højlydt når man kæler med den, så den er jo ikke en vildkat.
jeg ved jeg ikke skal slæbe den med hjem eller fodre den. men hvad gør man så? :s
har ikke tænkt mig at gøre noget i det hele taget, hvis den ikke bliver ved med at gå rundt her ude i nat og hele dagen imorgen også...tvivler på den kan klare sig selv...men vil ikke gøre noget overilet.
hvad gør man når man ser så sølle et lille væsen, man ikke ved om tilhøre nogen, eller er blevet smidt ud? :s
okt 2011
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 139
på den anden side kan jeg heller ikke se hvad jeg ellers skal gøre
okt 2011
Var selv i tvivl hvad jeg skulle gøre da jeg stod i samme situation, men da min kat på dette tidspunkt var maks. 3 måneder gammel, kunne jeg heller ikke se hvad jeg ellers skulle gøre.
Har måske ikke en stor viden inden for det område, men synes 3 måneder er meget ungt for en kat, af den render rundt i byen alene?
aug 2012
den har ingen sår, men pelsen er "støvet" ...udover det er det kun vægten og maven der virker alamerende for mig.
okt 2011
- Men ville helt sikkert tage den med mig hjem, med det samme - og så få ringet rundt til diverse dyrenes beskyttelse og dyrlæge - og hvis der var nogle der skulle savne den, vil de helt sikkert være opmærksomme på om der var nogle der havde fundet den, og hængt sedler med billede op ved diverse supermarkeder der ligger i nærheden af hvor du fandt den (:
okt 2011
Men håber det bedste for den killing, den har fortjent en chance (:
Al held og lykke til!
Du må meget gerne skrive, hvis der er sket noget nyt.!
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Hvis den efter et par dage stadig har elastikken om halsen og ingen har kontaktet dig så ville jeg indlevere den til et internat, med mindre du selv ønsker at tage dig af den.
At tage den til dig uden at vide om den har en ejer, syntes jeg bestemt ikke du skal gøre..
aug 2012
jeg vil netop heller ikke tage den ind hvis jeg kan undgå det, det er jo højest sandsynligvis nogens (:
jan 2012
aug 2012
tænker også at den er alt for menneskevant til at være vildkat. men den er 12 uger, og hvis folk ikke har kunnet få den solgt og bare smidt den på gaden?
jeg ved det ærlig talt ikke :s
men hvis jeg tager den ind, og fremlyser den. og den ikke bor så langt her fra, vil den jo måske blive ved med at komme bagefter....jeg ville som ejer blive rasende! men på den anden side også taknemmelig, hvis jeg ikke var opmærksom på kattens stand, og den var væk....synes godt nok det er et svært dilemma :s
aug 2012
jan 2012
Hvor man kunne skrive på dem..
aug 2012
CCD - jeg ved hvor ked af det jeg selv ville blive, hvis folk bare tog min kat ind, uden at tænke sig om (:
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
aug 2012
synes godt nok det ser farligt ud ):
har et fint badeværelse den ville kunne være i, til den blev erklæret rask...må dog ikke have mere en 2 katte ifølge vores kontrakt. ved dog at vores udlejer ikke ville sige noget til det midlertidigt (:
venter og ser om den er der imorgen....er bare ikke meget for at tage den ind, tror jeg vil stemme dørklokker på gaden her først ihvertfald (:
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Lige nu er der en pokkers masse der skal af med deres killinger og dumper dem i boligkvarterer, hos dyrehospitaler ja alle mulig tænkelige steder!
Når den er i dårlig ernæringstilstand så er der noget galt!
Det er jo helt sikkert en tamkat.
Tjek alle efterlysninger, hold skarpt øje med den og tag evt. et billede og fremlys den.
Hvis ingen melder sig, så har du fået en ny kat.
Internaterne er oversvømmet lige nu med forladte killinger, så det er (måske) den sikre vej til aflivning pga. pladsmangel.
Jeg skal så lige sige, at der altså også er nogle mennesker der ikke tænker sig helt om når de får kat, de tror at den kan færdes ude allerede fra den dag de har fået den.
DB har stadigvæk de grønne halsbånd, men jeg tror ikke at der er elastik i dem.
aug 2012
se om den er der imorgen
hvis ja:
stemme dørklokkerne på denne gade (:
hvis dette ikke giver pote:
tage den ind imorgen inden jeg går i seng (hvis den stadig er der da)
til dyrlæge for at tjekke chip og eventuel sygdom.
fremlyse på nettet og dele fremlysninger ud i byen + butikker o.s.v.
bør jeg vente længere med at tage den ind?
bør jeg sætte halsbånd på istedet (synes bare de ser farlige ud?)
jeg vil ikke have en ny kat, har bare ondt af den (:
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Derfor synes jeg at du ikke skal vente ret meget længere.
Du kunne evt. sætte noget mad ud til den og se om den er interesseret.
Du skal bare vide, at der skal lige gå et par uger i hvert fald, fra du fremlyser den.
Ikke alle er lige vågne og katte kan gå langt.
Så du har altså ansvaret for en kat i nogle uger
aug 2012
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Derefter stemme dørklokker osv. osv.
En ejer, der ikke engang sørger for nogen form for mærkning af sin kat - her lille killing - har INGEN som helst grund til at blive gal, fordi nogen tager sig af den.
Tværtimod!
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
aug 2012
men dette er fordi en længere oppe af gaden har taget den ind. hun vil finde ejeren og behandler den for orm og lopper...skønt der også findes andre der tænker på dyrene
jan 2012
killing i byen, what to do?