{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

killing i byen, what to do? {{forumTopicSubject}}

jeg er her til aften stødt på en lille killing (for 3. gang)(skyder på 12 uger) den er meget, meget tynd, og har oppustet mave (skyder på orm) den går rundt i gaden som er tæt trafikkeret...men den spinder højlydt når man kæler med den, så den er jo ikke en vildkat.

jeg ved jeg ikke skal slæbe den med hjem eller fodre den. men hvad gør man så? :s
har ikke tænkt mig at gøre noget i det hele taget, hvis den ikke bliver ved med at gå rundt her ude i nat og hele dagen imorgen også...tvivler på den kan klare sig selv...men vil ikke gøre noget overilet.

hvad gør man når man ser så sølle et lille væsen, man ikke ved om tilhøre nogen, eller er blevet smidt ud? :s

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  killing i byen, what to do?
  • annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111
    #1   10. aug 2013 Jeg fandt selv min kat inde i byen, skræmt og med oppustet mave, pga orm og manglende mad. Den havde helt sikkert ikke haft et hjem i et stykke tid. Hvis jeg var dig ville jeg tage den med hjem, se om den har øre tattoo, eller tage den til dyrlæge for at se om den er chippet. Ellers ring til dyrenes beskyttelse, og hør om der er et katte internat du kan aflevere den på, og evt. inden tage et billede og sætte sedler op, for at se om den ikke har kunne finde hjem, og om der er nogle der savner den derude. - Det jeg selv gjorde, men valgte i stedet for internat at beholde katten selv (:

• #2   10. aug 2013 den havde ikke øre tattoo (: men det kan jo være den er i behandling for de orm den har, og at ejeren er opmærksom på vægten af killingen (: jeg ved jo intet med sikkerhed, og vil så nødigt tage en andens kat ind, hvis det er her fra gaden, så vil den jo komme her, istedet for at gå hjem, og det er synd for ejeren smiley

på den anden side kan jeg heller ikke se hvad jeg ellers skal gøre smiley

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#3   10. aug 2013 Hvordan ser dens tilstand ellers ud? Har den sår rundt omkring? Meget nusset i pelsen? Træt? osv?

Var selv i tvivl hvad jeg skulle gøre da jeg stod i samme situation, men da min kat på dette tidspunkt var maks. 3 måneder gammel, kunne jeg heller ikke se hvad jeg ellers skulle gøre.

Har måske ikke en stor viden inden for det område, men synes 3 måneder er meget ungt for en kat, af den render rundt i byen alene?

• #4   10. aug 2013 jamen lige præcis, synes også det er meget ungt!

den har ingen sår, men pelsen er "støvet" ...udover det er det kun vægten og maven der virker alamerende for mig.

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#5   10. aug 2013 Kan kun sige hvad jeg ville gøre i den situation ( og der er nok delte meninger om hvor vidt det er den rigtige eller forkerte beslutning)
    - Men ville helt sikkert tage den med mig hjem, med det samme - og så få ringet rundt til diverse dyrenes beskyttelse og dyrlæge - og hvis der var nogle der skulle savne den, vil de helt sikkert være opmærksomme på om der var nogle der havde fundet den, og hængt sedler med billede op ved diverse supermarkeder der ligger i nærheden af hvor du fandt den (:

• annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

#6   10. aug 2013 Vil smutte i seng nu -
    Men håber det bedste for den killing, den har fortjent en chance (:
    Al held og lykke til!

Du må meget gerne skrive, hvis der er sket noget nyt.!

• #7   10. aug 2013 Hvis jeg var dig ville jeg sætte en meget løs bukseelastik om halsen på den med dig navn og tlf nr. så hvis den har et hjem, så kan ejer kontakte dig og så ved du at den har en ejer..

Hvis den efter et par dage stadig har elastikken om halsen og ingen har kontaktet dig så ville jeg indlevere den til et internat, med mindre du selv ønsker at tage dig af den.

At tage den til dig uden at vide om den har en ejer, syntes jeg bestemt ikke du skal gøre..

• #9   10. aug 2013 det med bukseelastikken lyder som en god ide, men også lidt farligt vel? :s men nok den bedste mulighed der er.

jeg vil netop heller ikke tage den ind hvis jeg kan undgå det, det er jo højest sandsynligvis nogens (:

• #10   10. aug 2013 Ved godt det kan være risikabelt med bukseelastikken, men er den meget løs skal meget gå galt for at der sker andet end at elastikken blot falder af, og har den en ejer har den næppe den på ret længe, derfor skal Linda også kun lade den have elastikken på i max 2 dage, hvis ingen så henvender sig eller elastikken stadig er på katten, så kan hun fjerne elastikken og tage den derfra..

• #11   10. aug 2013 har ikke set andre killinger i nærheden. stødte på den første gang i torsdags, igår og så idag (:

tænker også at den er alt for menneskevant til at være vildkat. men den er 12 uger, og hvis folk ikke har kunnet få den solgt og bare smidt den på gaden?
    jeg ved det ærlig talt ikke :s

men hvis jeg tager den ind, og fremlyser den. og den ikke bor så langt her fra, vil den jo måske blive ved med at komme bagefter....jeg ville som ejer blive rasende! men på den anden side også taknemmelig, hvis jeg ikke var opmærksom på kattens stand, og den var væk....synes godt nok det er et svært dilemma :s

• #12   10. aug 2013 den er meget tynd, der med er hovedet også meget tyndt ...tror hurtigt elastikken ville falde af :s - men vil klart undersøge det mere imorgen, hvis den stadig er her.

• #13   10. aug 2013 Jeg mener faktisk at DB på et tidspunkt havde sådan nogle bukseelastikker man kunne købe eller få til katte man ikke vidste om havde en ejer..

Hvor man kunne skrive på dem..

• #15   10. aug 2013 det vil jeg helt klart undersøge med det samme Heidi N - Tak for hjælpen! (:

CCD - jeg ved hvor ked af det jeg selv ville blive, hvis folk bare tog min kat ind, uden at tænke sig om (:

• #17   10. aug 2013 Jeg ville fange den og indlevere den på et internat. Hvis den har en ejer som virkelig bekymre sig for den vil de jo nok efterlyse den, spørge på internatter osv og så vil de jo nok finde den igen smiley

• #18   10. aug 2013 det er de her ikke ? (link fjernet)

synes godt nok det ser farligt ud ):

har et fint badeværelse den ville kunne være i, til den blev erklæret rask...må dog ikke have mere en 2 katte ifølge vores kontrakt. ved dog at vores udlejer ikke ville sige noget til det midlertidigt (:

venter og ser om den er der imorgen....er bare ikke meget for at tage den ind, tror jeg vil stemme dørklokker på gaden her først ihvertfald (:

• #19   10. aug 2013 Ved I hvad:
    Lige nu er der en pokkers masse der skal af med deres killinger og dumper dem i boligkvarterer, hos dyrehospitaler ja alle mulig tænkelige steder!
    Når den er i dårlig ernæringstilstand så er der noget galt!

Det er jo helt sikkert en tamkat.
    Tjek alle efterlysninger, hold skarpt øje med den og tag evt. et billede og fremlys den.
    Hvis ingen melder sig, så har du fået en ny kat.

Internaterne er oversvømmet lige nu med forladte killinger, så det er (måske) den sikre vej til aflivning pga. pladsmangel.

Jeg skal så lige sige, at der altså også er nogle mennesker der ikke tænker sig helt om når de får kat, de tror at den kan færdes ude allerede fra den dag de har fået den.

DB har stadigvæk de grønne halsbånd, men jeg tror ikke at der er elastik i dem.

• #20   10. aug 2013 min plan indtil videre er således :

se om den er der imorgen

hvis ja:
    stemme dørklokkerne på denne gade (:
    hvis dette ikke giver pote:
    tage den ind imorgen inden jeg går i seng (hvis den stadig er der da)
    til dyrlæge for at tjekke chip og eventuel sygdom.
    fremlyse på nettet og dele fremlysninger ud i byen + butikker o.s.v.

bør jeg vente længere med at tage den ind?
    bør jeg sætte halsbånd på istedet (synes bare de ser farlige ud?)
    jeg vil ikke have en ny kat, har bare ondt af den (:

• #21   11. aug 2013 Den kan jo ikke sulte ihjel.
    Derfor synes jeg at du ikke skal vente ret meget længere.
    Du kunne evt. sætte noget mad ud til den og se om den er interesseret.

Du skal bare vide, at der skal lige gå et par uger i hvert fald, fra du fremlyser den.
    Ikke alle er lige vågne og katte kan gå langt.
    Så du har altså ansvaret for en kat i nogle uger smiley

• #22   11. aug 2013 det ville heller ikke være et problem at tage ansvar for den så længe det behøves, og føler at når jeg har muligheden, har jeg også ansvaret. og hvis jeg tager den ind, kan jeg jo ikke bare smide den på gaden igen (:

• #23   11. aug 2013 Jeg ville STARTE med at tage killingen ind og give den mad og vand.
    Derefter stemme dørklokker osv. osv.

En ejer, der ikke engang sørger for nogen form for mærkning af sin kat - her lille killing - har INGEN som helst grund til at blive gal, fordi nogen tager sig af den.
    Tværtimod!

• #25   11. aug 2013 Ja vi har en dyrlæge der mente det først skulle gøres når vores killing var 5 måneder. Han er nu væk og er ikke set siden 25 juli. Vi var så dumme at regne med det gik, da han lærte at bruge hundelemmen. Det gjorde det også til en start men pludselig var han væk 15 uger gammel. Det jeg vil sige er at killingen godt kan være kommet væk fra sit hjem, og ikke kan finde hjem igen. Så synes det lyder som en rigtig god ide at stemme dørklokker og lave sedler i første omgang. Jeg har det så dårligt med at ingen ved hvor vores hører hjemme, hvis han render rundt.

• #26   11. aug 2013 killingen har ikke været nogen steder at finde idag.
    men dette er fordi en længere oppe af gaden har taget den ind. hun vil finde ejeren og behandler den for orm og lopper...skønt der også findes andre der tænker på dyrene smiley

• #27   11. aug 2013 Jamen så bliver der jo taget hånd om den lille killing, det er da super fint smiley

Kommentér på:
killing i byen, what to do?

Annonce