{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.207 visninger | Oprettet:

Lungeorm. Nyser hoster. {{forumTopicSubject}}

Lad det være sagt med det samme; ”Jeg har ikke råd til dyrlæge” eller som ordet fortæller en ”dyr læge”. Ellers er jeg 100% enig i, at hvis man har råd til at anskaffer dig et dyr, så bør man også have råd til dyrlæge, hvis behovet skulle opstå.
Men jeg har ikke anskaffet mig et dyr. Nej, katten kom til mig, og bad mig rede dens liv, og havde jeg ikke hjulpet denne kat - som jeg har hjulpet så mange andre katte gennem tiden - ja, så havde den måtte lide en lang og smertefuld sulte/fryse-død i denne lange danske isvinter.
Efter nogen tid tog jeg katten til dyrlæge ( en gang ) for kastration og ormekur. Men han bliver ved med at hoste og nyse. Jeg er næsten sikker på at det er lungeorm, da der ligesom bliver et ophold på ca. 2-3 dage i disse nyse hoste anfald, når jeg giver ham en ormepille.
Jeg har snakket med et par dyrlæger om problemet, men de tænker kun på penge, og siger hele tiden, at jeg skal få en tid til konsultation. Men jeg har ikke et overskud på min lille sulteløn som hedder katte-dyrlæge.
Men hvad kan man gøre hvis nu, at disse lungeorm er blevet resistente?

Håber på et svar som ikke udelukkende fokusere på dyrlæge!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lungeorm. Nyser hoster.
  • #1   14. aug 2013 Jeg tror det er det eneste svar du skal forvente!!!
    Dyrlæge!!


  • #3   15. aug 2013 Susan **Jeg har snakket med et par dyrlæger om problemet, men de tænker kun på penge, og siger hele tiden, at jeg skal få en tid til konsultation.**

    Klart, at de siger du må få en tid til konsultation, når din kat er syg. Hvad pokker skulle de ellers gøre?!

    Jeg synes det er urimeligt at konkludere, at de kun tænker på penge ud fra dét?


  • #4   15. aug 2013 Du kan jo ikke konkludere at det er lungeorm - selv.

    Der er jo en dyrlæge der er nødt til at undersøge den og det kan jo være så meget andet, der måske ikke koster så meget at behandle.

    En konsultation koster typisk 500 kr. Hvis dyrlægen kender dig, så tror du så ikke at dan få lov til at betale den over 2 gange?

    Så lav en kattekonto i banken, så du ikke fristes til at "låne af kassen". Hvis du indsætter et lille beløb i hver måned - eks 100 kr. så er der straks 1200 kr. på et år til hjælp til dyrlægeregninger.

    Men det er flot at du prøver at redde en tilløber.
    Jeg ved godt at det koster, men hvis den er ret medtaget, så få den testet for FIV og FeLV. Det ødelægger kattens immunforsvar og de bestiller kun at være syge og det bliver kun værre indtil man er nødt til at få dem aflivet.

    En kat med disse vira skal også holdes isoleret fra andre katte - altså indekat.


  • #5   15. aug 2013 "dan" = du kan smiley
    Det er vist min sengetid.


  • #7   15. aug 2013 Hvis du ikke vil have flere udgifter på en syg tilløber er der jo muligheden at få den aflivet, det er en udgift slut færdig, så bliver der ikke flere udgifter på den.
    Selvfølgelig betyder det at du må forbi dyrlægen, men sådan er det nu engang når man tager katte ind.


  • #9   15. aug 2013 Dyrlægen kan altså ikke heale katten gennem telefonen - og set med mine øjne bruger du jo dyrlægens tid når den ringer, tid der kunne være tjent penge i.

    Ja, det koster at gå til dyrlæge, men det koster altså også at køre en klinik med uddannet personale. I mandags overværede jeg min kat fik kejsersnit, imponerende arbejde og hvor mange der var involveret i det - regningen har jeg ikke set, men det kommer jeg nok til. Ekstra dyrt for mig da det var to døde killinger - morkatten har det godt - og det er det vigtigste.

    Det lyder som din kat har noget virus af en art - der skal dyrlæge og sikkert behandling til


  • MP
    MP Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
    #10   15. aug 2013 INGEN (seriøs) dyrlæge vil give dig en klar diagnose over telefonen. Katte har jo nødvendigvis ikke samme symptomer eller dem man lige finder på google. Det kræver altså en konsultation og derfor også betaling. Jeg aner ikke hvad din kat kan fejle, men det kan jo være 100 forskellige ting, det er jo netop derfor de gerne vil se den så de ikke giver forkert vejledning/medicin. Det er både for dit og kattens eget bedste, at de anbefaler som de gør.

  • #12   15. aug 2013 Hvordan står det til Susan?
    Har du snakket med en dyrlæge / fået en tid?


  • #13   15. aug 2013 Jeg har intet at tilføje, jeg er nemlig enig i at kun en dyrlæge kan hjælpe din kat smiley

  • #14   17. aug 2013 Øhhhh

    Katten kom til dig og !!
    Du alene har ansvaret for at din kat kommer til dyrlæge.
    Så det er enkelt : Dyrlæge


  • #15   17. aug 2013 har du været til dyrlæge med katten
    synes ikke rigtig du svare på det folk skriver til dig om smiley


Kommentér på:
Lungeorm. Nyser hoster.

Annonce