455 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Børstning. Børstning.

Hej.
Jeg har en kat på 4 år gammel der HADER at blive børstet på maven, når jeg nærmer mig på dette områder, begynder hun at bide og kradser på mig og går væk fra mig.
Min kat er en langhår kat og får ofte filter i pels, så jeg måtte tage hende med til dyrlægen for at fjerne dem fordi jeg selv kan ikke klare pga hun bider og kradser.
Findes der nogle beroligende eller træning til det? jeg har prøvet at give hende lidt mad mens jeg børster men det hjælper ikke når jeg skal børste på hendes mave.

Har i gode gode råder?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børstning.
  • #1   15. aug 2013 når hun siger fra første gang skal du i hvert fald ikke blive ved:)
    der er et andet indlæg fra i går også om børstning (samme problem) smiley

• #2   15. aug 2013 Et godt råd.
    Prøv at hold hende og nus hende på maven til at starte med, og beløn hende når du kan røre hende på maven uden hun gør modstand, langsomt kan du arbejde hen imod børstning til sidst burde du kunne børste hende på maven uden problemer.

Den samme teknik er blevet brugt herhjemme med stor succes som led i vores klikker træning samme teknik med negle klipning (ved træning ag børstning og negle klip bruger jeg dog ikke klikker kun godbidder)

• #3   15. aug 2013 Har haft samme problem, da Frida hader at blive børstet. Ikke kun under maven, men over det hele. Det nyttede bare ikke noget, for hun var nødt til at blive redt igennem, næsten hver dag, for at undgå filter, som jo hurtigt kan blive meget smertefulde, at gå rundt med. Jeg bed bare tænderne sammen, og fik redt hende igennem så hurtigt jeg kunne, og så måtte jeg bare tage hvad der kom. Frida har så til gengæld fundet ud af, at det ikke hjælper noget at blive sur, så nu kan vi faktisk få det overstået i fred og fordragelighed. Jeg fandt så også ud af, at den børste jeg brugte i starten, den brød hun sig ikke om, så det hjalp også, da jeg skiftede over til en anden.

• #4   15. aug 2013 Vil helt sikkert anbefale en rullekam til gennem børstning af langhårs katte da den ikke river i hårene og den får redt i bund..

det er ihvertfald vejen frem herhjemme mine vil bestemt heller ikke børstes med en almen kam så fik anbefalet en rulle kam af kattefrisøren.

Kommentér på:
Børstning.

Annonce