{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

martin b
martin b
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Kompliceret benbrud på lille killing {{forumTopicSubject}}

Hej KG.

Jeg hørte idag en lille killing i min have som miavede rigtig meget, og tog den naturligvis ind da jeg så den havde slået sig.
Jeg kunne med det samme se den havde slået højre bagben meget hårdt.
Jeg gik hele kvarteret igennem, dør til dør, for at se om nogen ville kendes ved den, men ingen kender den tilsyneladende.

Jeg har nu fået den til dyrlægen, som siger at det koster 10-15.000kr at lave, eller også bliver den aflivet :(.
Dette synes jeg virkelig er synd, da den (på trods af et meget slemt brud på benet og en brækket tand) var helt vildt kælen, i godt lege humør og bare super charmerende.

Jeg har desværre ikke alle de penge, men er det noget med der findes steder hvor man kan få støtte til det. Kattens værn eller noget?

Jeg håber meget på et positivt svar, da jeg ikke nænner at så dejligt et væsen bare skal aflives.

Mvh. Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kompliceret benbrud på lille killing
  • #1   18. aug 2013 Du kan høre om Dyrenes Beskyttelse vil hjælpe eller måske Kattens Værn, men så skal du jo være forberedt på at du overdrager killingen til dem og ikke får den igen..

Men skal jeg være ærlig så tror jeg ikke at de vil gøre andet end at aflive, og må indrømme at det måske også er bedst for killingen da den ikke er særligt gammel og hvis det er et kompliceret brud, så er der vel ingen garanti for at den ikke får men af det..

Det er ikke synd for en kat at være død, men det kan være synd for den at være i live, hvis den ikke har det godt eller den kan sikres en god fremtid..

Mit gæt er at den har fået bruddet ved at den er blevet smidt ud af en bil af en ansvarsløs ejer smiley

• #2   18. aug 2013 Prøv at kontakte Dyreværnet. Jeg synes det ville være synd at aflive den skønne misling. Der er garanteret et godt hjem til den. smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #3   18. aug 2013 Kan man ikke prøve nogle fonde. Hvis du har taget katten til dig er den jo din. smiley

Dyrenes Dag Kommite

Toftebækvej 2
    2800 Kgs. Lyngby
    Tlf. 40 26 60 80 tirsdage mellem kl. 11.00-14.00

http://www.dyrenesdags-komite.dk/31679316

• #6   19. aug 2013 Er helt enig i, at det er bedst at give den fred.... den har mange smerter... og kan ikke vente flere dage på at blive op. smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #7   19. aug 2013 Sorry...Nej jeg kan godt se det ville være rigtig forfærdeligt synd for katten, at den så skal gå med smerter i så lang tid, det kan man ikke byde nogen levende væsener

Jeg var meget træt i går aftes og tænkte mig vist ikke om, tænke mest på katten at den skulle have hjælp, men det tager jo sin tid at søge på fonde, så er det bedst at katten får fred.

• martin b
    martin b Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #8   19. aug 2013 Den er blevet aflivet igår aftes. Desværre.
    Den skulle selvfølgelig ikke gå og lide - og hvorend jeg gerne ville hjælpe, så kunne jeg ikke betale så mange penge og ej heller beholde den, da jeg har nok i mine 2 andre katte. smiley

• #9   19. aug 2013 Det er hårdt når vi bliver ramt af realiteterne her i livet smiley og øv den lille killing ikke kunne redes, men nu har den fred, og går ikke og lider for sig selv!

Hvis du stadig har lyst til at hjælpe en/flere killinger, er der vist stort brug for det, hvad enten det er med penge eller frivillig hjælp smiley

• #10   19. aug 2013 Martin b - ja, det var trist :'-(, men du har gjort, hvad du kunne.
    Og heldigt for killingen, at det var et behjertet menneske, der fandt den, så den blev bragt til dyrlægen. Slet ikke til at holde ud at tænke på, hvordan det var endt, hvis den havde været overladt til sig selv.

• #11   19. aug 2013 Martin:
    Det var flot at du tog dig af den og fik den til dyrlægen.
    Det du har gjort er også det rigtige synes jeg, for katten ville jo skulle smertedækkes i lang tid og katten klager jo ikke, så hvem ved om den blev smertefri - nogensinde???
    Jeg har fuld respekt for din afgørelse.
    R.I.P.

• #13   20. aug 2013 - Må indrømme at jeg ikke ville bruge så mange penge, der ikke var min egen..

Jeg fik en gang hjælp fra en fond til dyrlægeregning - Fik 500 kr og det er jo ikke meget til sådan en stor regning.

Kommentér på:
Kompliceret benbrud på lille killing

Annonce