{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

Lukke killing ud {{forumTopicSubject}}

Hej KG smiley

Nu har min lille tilløber killing boet hos os i 14 dage.. Han har haft lidt svært ved at finde hjem tidligere (ellers ville han ikke hjem smiley ) Men nu har han været inde her i 14 dage, hvornår ville I åbne ud til?

Han klare sig godt inde, men kan godt mærke at han savner at komme ud.. Kan sagtens holde ham inde længere, men hvor længe ville I holde en tilløber killing inde, som ejer har afgivet til mig?

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lukke killing ud
  • #1   22. aug 2013 Nogen siger det er ok selv om killingen er lille, men andre siger 6 mdr smiley jeg er glad for min lukkede have. Har du ikke et sted hvor han kan være ude uden at løbe væk? Det kunne jo være en halvvejs løsning??

• #2   22. aug 2013 Han har en lukket kattealtan fra toiletvinduet.. Men det er ikke meget udluftning jeg får her, når vinduerne skal være lukkede smiley

• #3   22. aug 2013 Det er nok også en grund til, at den lille killing ikke syntes det er nok 'ude' hvis der var net i stedet for vinduer, kunne han dufte og mærke vinden og være heldig der kom insekter og fugle forbi smiley

• #4   22. aug 2013 Han bruger meget tid på sin lukkede altan med hønsenet for, men han er jo bare vant til at løbe i det fri..

Men det var ikke forbedringer i min lejlighed jeg søgte, men jeres mening om hvornår I ville lukke ham ud, hvis det var jer.. Han er ikke helt lille killing mere, han er 5 mdr.. Men bliver ved med at kalde ham killing, da han er meget lille smiley

• #6   22. aug 2013 Ejer har afgivet ham til mig, da hun skal flytte fra området og HVER gang hun efterlyste ham, så kunne han afhentes hos mig.. Han kom også i andre lejligheder (vi bor meget tæt), så vi har holdt ham inde her, så han ikke kom i alle de mange lejligheder, som ikke ville have ham på besøg..

Han må jo være tilløber, når han på sin vis selv har valgt at han gerne vil være her.. Selvom han havde en ejer, som gerne ville have ham.. Hun kan desværre ikke have ham med, nu hvor hun er nødsaget til at flytte..

• #10   22. aug 2013 Jeg har altid hørt at efter 14 dage, kan man lukke en kat ud og den kan finde hjem.. Jeg synes dog også at det lyder af lidt og derfor spørger jeg om råd..

Og hvor har jeg direkte skrevet at jeg ville lukke ham ud??? Jeg spørger hvornår i mener det er tid, da jeg slev er i tvivl....

• #12   22. aug 2013 Nej, jeg synes det lyder af lidt, men hvornår er det så tid til at lukke ham ud?? Det er det jeg efterlyser.. Hvornår har I lukket jeres katte ud? Kunne de finde hjem?, Ville I have holdt dem inde længere? Eller kortere?

• #13   22. aug 2013 Jeg ville ikke lukke ham ud, før han er mærket, kastereret og har været hos mig i mindst 4 uger.

• #14   22. aug 2013 Nå ja så har du net, og det var ærme ikke for at fornærme, men for at se om det var løsningen til han skal ud, og det lyder jo til at blive snart.

• #15   22. aug 2013 Mindst 4 uger eller længere endnu. Og som en anden bruger skrev, så få den neutraliseret og øremærket INDEN.

• #16   22. aug 2013 Jeg ville ikke lukke ham ud før han er blevet kastreret, mærket og vaccineret, hvis han allerede er det så ville jeg vente til du havde haft ham i 4 altså 2 ugers tid endnu, med mindre han er ved at flå tapet af væggene og er en virkelig utilpas lille fyr, han kender jo området, men ved han at nu bor han hos dig?? Det er jo det han skal lære..

Et tillægsspørgsmål, du skriver du bor i lejlighed, hvordan skal det der med fritløb foregå??? Har du kattelem, eller skal du lukke ham ind og ud hver gang?? Jeg tænker bare at hvis du skal lukke op for ham hver gang, risikere du så ikke at han atter vil gå ind i andre lejligheder som han tidligere har gjort pga en lukket dør fordi du ikke hører ham eller du ikke er hjemme??

• #17   22. aug 2013 Han er chippet og vaccineret.. Han skal kastereres snarest..

Alle lejligheder her i området ligger i stuen, så ind og ud, skal foregå fra toiletvinduet, der hvor hans lille kattealtan er nu smiley

• #18   22. aug 2013 Det var da heldigt smiley får han så en kattelem ud fra altanen? Du er heldig med at det er tilladt smiley her bliver der brok over dem som har udekatte, men de bliver også lukket ud om morgenen uden vådt eller tørt og heller ingen katte bakke eller læ, så tror pokker de kommer i andres haver efter vand og et sted at gøre sig rent.

• #19   22. aug 2013 Så ville jeg klart vente med at lukke ham ud indtil han er fixet, hvis han er 5 mdr. så er han raskt i gang med at blive kønsmoden og han hormoner og drifter kalder maget snart højt, så med risiko for strint og kalden på damer, så ville jeg ikke lukke ud før fix..

Du siger han skal ind og ud gennem vinduet, hvordan skal det foregå når vinteren kommer?? Er det vindue altid åbent?? Er det nemt for ham at komme ind og ud af også hvis han bliver jagtet af en dum fertil hankat der vil banke ham og han har brug for at komme i sikkerhed?? Og er det nemt for ham at komme ind hvis han allerede har fået bank, eller blevet påkørt og altså skadet, evt hvis han har brækket et ben eller noget og skræmt og skadet skal hurtigt hjem i sikkerhed til en tryg og dejlig kattemor som skal hjælpe ham??

• #20   22. aug 2013 Heidi.. Til dit andet afsnit har jeg virkelig lyst til at sige "TAK FOR LORT!!!" Tror du ikke at jeg har styr på en skid eller hvad? Selvfølgelig kan han let komme ind og ud.. Altanen bliver taget ned og en trappe bliver sat op.. Alle med kat herude har sådan en, så kan virkelig ikke se problemet??? Og JA, vinduet er altid åbent.. Det bliver lukket om natten, nu hvor han er inde, da han LARMER når han hopper ned på toilettet for at komme ind, men det skal skriftet til et han ikke larmer på...

• #21   22. aug 2013 Ja sorry det var jo ikke for at give dig lort som du beskriver det, det var et spørgsmål, jeg ved jo ikke hvordan du har indrettet dig, men her i huset lukker vi altså vinduer når vi ikke er hjemme og om natten, da vi ikke ønsker ubudne gæster (indbrud) så kan jeg da ved gud ikke vide at det er anderledes hos dig sorry for lort tilbage..

Og hvis din hentydning til lort er at jeg bringer fakta på bordet om at han kan blive skadet af at være fritløber så undskyld men det er kolde fakta som alle bør forudse, jeg har selv haft fritløber katte og mistet 6 stk til trafikken, så den båd er sejlet for mig, men man er da nød til at være forberedt på det..

Og det er da super fint at du laver en trappe til ham og at vinduet altid er åbent, så ja jeg tror du har styr på det nu, men det kunne jeg jo ikke vide før jeg spurgte vel???
    Og det var altså stadig et spørgsmål og ikke en anklage, jeg kan ikke lige se hvor jeg skrev at du ikke havde styr på det...

• #22   22. aug 2013 Uha, man tør jo knapt kommentere, men jeg studsede altså også over det med "lejlighed" og "altan", for bor man på X. sal er det altså problematisk med udekat. Men du har så løsninger til det.

Vent med at lukke ham ud, til vinduesløsningerne er på plads, og til han er blevet kastreret og øremærket - og mærket er blevet registreret i Katteregister (der kan vist godt gå et par uger).

• #23   22. aug 2013 Jeg har skrevet tidligere at alle lejligheder her ligger i stuen, så vi bor ikke "oppe i luften".. Jeg kan lige gå ud og tage et billede af altanen, så i kan se hvad jeg taler om..

Og som sagt, han er chippet, vaccineret, men mangler at blive kastereret, som han skal snarest.. Løsningen til vinduet er på plads.. Det er ikke noget problem..

• #24   22. aug 2013 Sådan ser den ud..

profilbillede
  • #25   22. aug 2013 smiley ja der kan man se smiley jeg havde en helt stor altan på nethinden smiley men det er altså en katte altan, hvor smart.

Held og lykke med ham og udelivet.

• #26   22. aug 2013 Ja ja... smiley Skrev også en kattealtan smiley Jeg kan sgi ikke være der smiley

Men man kan se midt i vinduet en jernstang, det gør at jeg kan have vinduet åbent altid, uden at nogen kan komme ind.. Så altanen bliver fjernet (en jeg har lånt af en veninde midlertidigt) og der vil komme en trappe langs husmuren smiley

• #27   22. aug 2013 Var det egentlig ikke smart nok at bevare "altanen", så der ligesom er et overdækket plateau ved øverste trappetrin?

Krøll **men mangler at blive kastereret, som han skal snarest.**.

Selvom han er chippet, så overvej lige en øretatovering, når han alligevel skal i narkose. Det giver en større sikkerhed for hurtigt at få ham hjem, hvis nu han skulle blive væk. (Og det er en god service til evt. kattefindere, der lige kan slå øremærket op i katteregister).

• #28   22. aug 2013 Altanen er ikke min, det er en venindes jeg har lånt i den periode katten er inde.. Så når der kommer trappe på, så skal altanen tilbage.. Der er plads i vinduet til at han sidde der..

• #29   23. aug 2013 Enig med Tinka ang øretato, det er meget nemmere for folk at tjekke om det er nogens. Hvis der kun er chip skal de jo først finde en dyrlæge og så betale for konsultation for at finde ejer og de fleste "alm" mennesker gider ikke det besvær....

• #30   23. aug 2013 Ja den opfordring fik jeg også fra det danske katteregister smiley men mine er altså kun chippen og er jo ikke så almindelige at se på, så må jeg håbe jeg aldrig fortryder.

• #31   23. aug 2013 Jeg går med livrem og seler= de er både chippet og tato og er registreret i begge registre;-)
    Og så er de for øvrigt indekatte smiley

Kommentér på:
Lukke killing ud

Annonce