{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.407 visninger | Oprettet:

hvornår må man lukke den ud {{forumTopicSubject}}

hej kg jeg har 2 killinger de er 16 uger gamle og har boet hos mig i en md nu så de bugte kunne lukkes ud nu. men den ene er lidt sky men er begyndt at komme over til os vis vi bare sidder stille. nu mit spørsmål er det fint nok at lukke den ud nu eller skal den vende sig mere til os. den anden er ikke noget problem den kommer vis vi kalder det er bare med hensyn til den sky killing


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår må man lukke den ud
  • #1   17. jul 2012 Du må ikke lige hænge mig op på det, men jeg mener faktisk at have hørt et sted at killingers stedsans ikke er ordentligt udviklet før de er 6 mdr. gamle, og derfor ikke bør lukkes ud på egen hånd før...

  • #3   17. jul 2012 Ja også det, den var faktisk ret vigtig at få med smiley

  • #4   17. jul 2012 Første gang jeg fik killing, spurgte jeg dyrlæger til råds. Han sagde dengang at de skulle holdes inden døre 3-5 uger frem.

  • #5   17. jul 2012 Det skal de også, så de kan lære lugten af hjem at kende..

    Men derfor bør man stadig ikke lukke den ud før den er 6 mdr. gammel smiley


  • #6   17. jul 2012 vores dør (havedør) står åben så de går der ude, og ingen har været kloge nok til at gå igennem hegnet så de bliver i haven, indtil de kan finde ud af at hopper over (kun 1 kat kan det så de kommer nok ikke ud for de er hos deres nye hjem)

  • #7   17. jul 2012 Jeg har lært, at de skal være ca 10mdr., før de har stedsans, og det passer osse med, hvorrnår de bliver umulige at holde indendøre.

    Men det afhænger selvfølgelig af boligfohold; hvis du har mulighed for at være ude sammen med dem i rolige trygge bilfri omgivelser, kan du begynde meget tidligere.
    Men skal de være på egen hånd, skal de være store killinger.......


  • #8   17. jul 2012 Jeg startede nu med, at gå ture med Tarzan, noget tid efter, at jeg havde fået ham.
    Han kom først ud hos min mor, da jeg var derhjemme (havde været igennem en øjen operation), der var han omkring 5 måneder, og blev pænt i nærheden (havde også gået ture med ham hos min mor), da han så blev ældre, begyndte han, at gå længere og længere væk, men han har aldrig haft problemer med, at finde hjem.
    Dog vil jeg have ham inde om natten.


  • #10   18. jul 2012 * Felis *
    mange tak for det svar. men med hensyn til den sky killing så er den ikke så slem mere. det er mest vis vi prøver og kæle den at den går lidt væk fra os men den ligger i fodenden og sover om natten osv


Kommentér på:
hvornår må man lukke den ud

Annonce