2.159 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
30 Svar
p piller til killing. p piller til killing.
Hej jeg har en killing fra april,hvornår må hun få p piller
da hun er begyndt at rende ude.
0 synes godt om
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.143
Ppiller er ikke godt for katten i længden, og er dyrt i forhold til at få katten fikset, så er det ikke en kat som skal indgå i et seriøst avls arbejde, vil jeg råde dig til, at få den neutraliseret
sep 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
Neutraliserede hunkatte bliver på ingen måder dovne, det er noget vås.
Du risikere at få en rigtig syg kat af p-piller, det er langt fra sundt for katten på længere sigt. Og det er ikke cyklussen jeg snakker om..
Prøv og læs lidt på nettet om den lange række skadelige virkninger p-piller til katte har...
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
okt 2004
Følger: 31 Følgere: 23 Katte: 15 Emner: 65 Svar: 352
Min hunkat skal så steriliseres på et tidspunkt da det er langt det bedste for den.
Det er stressende for en hunkat at være i løb og de kan godt blive med killinger selv om de er på p piller. Desuden kan de få kræft af at bruge p piller over længere tid.
En kat bliver altså ikke overvægtig og doven af at blive neutraliseret og specielt ikke hunkattene. Hankattene kan blive mere sociale da de ikke bliver drevet af deres hormoner længere og er væk i flere uger til tider eller længere pga deres jagt på hunkatte.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Sagde min dyrlæge.
Desuden beskytter p-piller ikke imod graviditet men stopper blot en løbetid og en fertil hunkat der ikke avles på, risikere at få problemer med underlivet.
Neutralisering er den bedste løsning for katten.
Bliver katte dovne af neutralisering? Vil du fortælle det til mine katte, det har de ikke hørt om:b
Og overvægt? Det må du også gerne fortælle dem, den har de heller ikke fanget.
Så længe man fodre korrekt, bliver de ikke overvægtige, det gælder også for fertile katte
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Jeg har haft katte der blev gamle på p-piller javist, men de fik også begge brystkræft.
Du skriver at den er begyndt at komme ud, har du tænkt på at få den øremærket? Så er der altid nogen der kan se at den har en ejer og du kan spores hvis den bliver kørt ned.
Det kan gøres nemt i forb. med en sterilisering, nogle dyrlæger gør det gratis, min tager 100 kr. ekstra.
Jeg respekterer at du starter med p-piller ved løbetid et par måneder indtil du har sparet sammen til neutralisering, men i dag er det ikke længere en holdbar løsning at holde en kat på p-piller hele dens liv.
Sådan gjorde man engang
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.143
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
P-piller gives først efter første løbetid.
Det er muligt at man har gjort den samme ting igennem mange år, men man bør blive klogere i takt med udviklingen og videnskaben finder nyt.
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
At en hunkat skulle blive fed og doven af sterilisering, den har jeg ikke lige fanget, hvis en kat bliver fed så er det forkert foder og manglende aktivering, bliver katten doven så er det igen manglende aktivering eller blot kattens sind, katte er forskellige, og nogle katte har letter til overvægt end andre og det har intet med neutralisering at gøre..
Der imod sikre p-piller ikke din kat mod graviditet, kun mod løbetid, hvis din hunkat bliver voldtaget så kan den stadig blive gravid da katte først får ægløsning i parringsøjeblikket, og forsætter du så uvidende med p-piller så kan det få fatale følger for både din hunkat og killingerne, der kan være fødselskomplikationer som risikere at alle parter dør af det eller deforme killinger som kræver kejsersnit..
Hunkatten kan eller måske nærmere får kræft af længere varende brug af p-piller, der er øget risiko for livmoderbetændelse og cyster på æggestokke, alle sygdomme er meget smertefulde for katten..
Er det dit valg, ja da det er det bestemt, men derfor bør du alligevel sætte dig ind i de risikoer du sætter din kat i fordi du har en helt forkert indstilling til neutralisering..
Sidst vil jeg lige vedhæfte et billede af min neutraliserede hunkat på 1 år..
Hun blev neutraliseret da hun var 5 mdr. syntes du hun er fed???
Doven ved jeg hun ikke er for hun spurter rundt konstant og er meget aktiv trods hun er indekat, men hun leger og tæsker rundt som var der nogen efter hende flere gange om dagen, så doven kan jeg altså ikke kalde hende
sep 2012
jan 2012
jan 2012
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
jan 2012
Og selv om man kalder det en kastrat delle så er der også indtil flere ikke kastrater der får den, det er genetisk, min den store hunkat har denne delle men den lille har den ikke endnu, om hun får den med tiden ved jeg ikke men lige nu knap 1 år efter sterilisering er den der ikke..
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 583
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
sep 2012
jan 2012
sep 2008
aug 2010
Jeg har også haft katte hele mit liv - undtagen 3 måneder, men der er sket en kolossal udvikling i hvordan man opfatter / behandler dyr alene fra 70'erne og til idag.
Og man skal jo følge med udviklingen, for godtnok var det godt det man gjorde i "gamle dage", men man vidste jo ikke bedre og idag har kæledyr jo en hel anden status end dengang.
Jeg véd ikke om det er en landdyrlæge der kommer hos dig, for hvis det er, så er han ikke opdateret med det der sker hos såkaldte "smådyr".
Jeg forstår ganske enkelt ikke at han anbefaler p-piller når det andet er sundere og billigere i længden.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Ja, jeg tror at du og kattene har været ualmindeligt heldige. Jeg har faktisk aldrig mødt en p-pillekat der IKKE har fået mælkekirtelkræft.
Men ok, hvis du fortsat agter at bruge den dyrlæge, så er det nok ikke ham, man skal overlade sine katte til at blive steriliseret af.
aug 2013
Følger: 1 Svar: 50
Her er hun med på hundeluftetur rundt i villakvarteret.
sep 2008
hvor han er tre dage om ugen,kvinder tager også p piller selvom de ved de kan få kræft ---hvad er forskellen.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Og en ansvarsfuld dyrlæge ville anbefale neutralisering, hvis man har i sinde at bruge p-piller i længere periode.
En dyrlæge der uden at blinke skriver recept på p-piller et helt katteliv er, i mine øjne, ikke en ansvarlig dyrlæge der tænker på dyrets bedste
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Og dyrlægen - ham har du fortalt tilstrækkeligt om til at JEG i hvert fald ikke ville lade ham røre mine katte. Alle andre dyrlæger ved da efterhånden, at p-piller til katte i høj grad øger risikoen for kræft.
aug 2010
Selvom han kommer fra et stort dyrehospital betyder det ikke at han har ret stor erfaring med smådyr. Det tager hans kolleger sig sikkert af
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Hvis man bare en gang har set hvordan svulster på en kat brystparti ser ud, så vil man gøre ALT for at undgå at udsætte en anden kat for dette.
P-piller er desværre en nødvendighed når man har opdræt, men har man en kælekat er det, med den viden man har i dag, uansvarligt at give p-piller et helt katteliv.
aug 2010
P-piller til katte - Perlutex er for længst udgået i human medicin
Perlutex er gestagen, det andet er så vidt jeg ved en mix mellem østrogen og gestagen:). Her mener jeg de almindelige p-piller som tages for at forebygge graviditet.
Perlutex blev brugt til at regulere hormonforstyrrelser - ikke graviditet
p piller til killing.