1.007 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Fååååårk, lopper. Fååååårk, lopper.

Ja, så fik vi også små uvelkomne gæster. Troede da vi var sikre heroppe på 1sal, midt i Kbh trafikos - men nope.
Syntes det var mærkeligt at jeg fået myggestik, da jeg ikke set nogen små flyvende vampyrer og deres sæson er vel ved med at vare over.
Så syntes jeg at katten kløede sig lidt mere end han plejer, og ved en grundig nussetur opdagedes 'myggestik' også på ham, og med tættekammen til hjælp var jeg så heldig at finde en levende bæst.
Så ser man lige mig der hader småkryb, (med slem feber og lungebetændelse) samle alt af stof sammen og slæbe det ned i kælderen for vask. Bamser, tøj, sengetøj, dyner, sofabetræk etc. Hvad så, ingen frie vasketider. Arrrgh, må håbe på at finde en ledig maskine i slutningen af nogens vasketider. Hvis sønnen ikke er for træt.
Afsted til dyrlægen efter advantage, hvæsedes og hostenes.
Er så hjemme igen, sidder i en 'nøgen' sofa og samler kræfter til den helt store støvsugertur. Samt venter på at Trolden skal vågne og komme ned fra den højeste hylde så han kan få sin første dosis.

Og jeg der lige skulle ha en rolig dag på sofaen... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fååååårk, lopper.
  • #1   3. sep 2013 Menes at have hørt du skal fryse tæpper og tøj, ikke vaske det (:

• #2   3. sep 2013 Tja, med en mini frys er det begrænset hvad man kan proppe ind af dyner og tæpper. smiley Støvsugerposen blev dog pakket i to poser og smidt i fryseren...
    Tænkte at en vask på 90 grader klarer dræberiet hurtigere...

• #3   3. sep 2013 Du kan kogevaske det, det plejer jeg at gøre smiley
    Og kattelejetøjet ligger jeg i fryseren.

• #4   4. sep 2013 Du skal også lige huske at sprøjte hjemmet med noget loppe middel, for lopperne er kun kort tid på dyret, resten af tiden er de i omgivelserne og lægger deres æg i små sprækker osv. og disse æg kan ligge i dvale meget længe hvis et dyr ikke er i nærheden, i dit tilfælde hvor katten er der så vil disse æg udklækkes og nye lopper vil dukke om og cyklus fortsætter, så støvsug grundigt sprøjt med loppemiddel lad det virke nogle timer (står på flasken) og støv sug så igen, husk at smide støvsuger posen ud for hver gang eller som du gør nu frys den smiley

Held og lykke med udryddelsen, vil lige nævne at det kan være ne lang og sej kamp mod de små bæster..

• #6   4. sep 2013 Den ser ju intressant ud den spray. Tak for tip. Er den helt ugiftig for katte og små børn? Det lyder det jo til...

Planen var ellers grundig støvsugning (dagligt) og kogevask 2-3 gange om ugen de første uger. Så det ville helt klart vare nemmere med en spray. smiley

• #7   4. sep 2013 Små børn og gift høre ikke så godt sammen smiley

Da min datter havde et massivt loppeproblem ( var flyttet til en bolig hvor det havde været hund før) havde hun behandlet i flere måneder uden at komme dem til livs, så foreslog dyrlægen nogle halsbånd som virker i ca 8 mdr.
    Ok det er ikke det bedste med halsbånd til katten, men du kan jo ikke sprøjte gift i et hjem hvor et lille barn kravler rundt over alt smiley

• #8   4. sep 2013 Jeg fandt også en på hunden den anden dag.. SUPER SUPER træls.. Vi havde ellers givet frontline.. Nu har jeg købt advantage og bayvantic til henholdsvis kat og hund.. Og så fandt jeg en frontline spray, som jeg giver om et par uger.. Vi havde ellers sprøjtet huset med insektgift for en månedstid siden (pga. massivt flueangreb).. Men alligevel kommer der krible krablere..

• #11   4. sep 2013 Jeg har gemt linket :). Hvis min datter får brug for noget uden gift, tak

• #12   5. sep 2013 Fik bestilt en spray igår. smiley Og en ny stor kattehule der var på tilbud...

Kommentér på:
Fååååårk, lopper.

Annonce