Fååååårk, lopper. Fååååårk, lopper.
Ja, så fik vi også små uvelkomne gæster. Troede da vi var sikre heroppe på 1sal, midt i Kbh trafikos - men nope.
Syntes det var mærkeligt at jeg fået myggestik, da jeg ikke set nogen små flyvende vampyrer og deres sæson er vel ved med at vare over.
Så syntes jeg at katten kløede sig lidt mere end han plejer, og ved en grundig nussetur opdagedes 'myggestik' også på ham, og med tættekammen til hjælp var jeg så heldig at finde en levende bæst.
Så ser man lige mig der hader småkryb, (med slem feber og lungebetændelse) samle alt af stof sammen og slæbe det ned i kælderen for vask. Bamser, tøj, sengetøj, dyner, sofabetræk etc. Hvad så, ingen frie vasketider. Arrrgh, må håbe på at finde en ledig maskine i slutningen af nogens vasketider. Hvis sønnen ikke er for træt.
Afsted til dyrlægen efter advantage, hvæsedes og hostenes.
Er så hjemme igen, sidder i en 'nøgen' sofa og samler kræfter til den helt store støvsugertur. Samt venter på at Trolden skal vågne og komme ned fra den højeste hylde så han kan få sin første dosis.
Og jeg der lige skulle ha en rolig dag på sofaen...
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 38 Svar: 443
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Tænkte at en vask på 90 grader klarer dræberiet hurtigere...
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Og kattelejetøjet ligger jeg i fryseren.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Held og lykke med udryddelsen, vil lige nævne at det kan være ne lang og sej kamp mod de små bæster..
jul 2012
Planen var ellers grundig støvsugning (dagligt) og kogevask 2-3 gange om ugen de første uger. Så det ville helt klart vare nemmere med en spray.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
Da min datter havde et massivt loppeproblem ( var flyttet til en bolig hvor det havde været hund før) havde hun behandlet i flere måneder uden at komme dem til livs, så foreslog dyrlægen nogle halsbånd som virker i ca 8 mdr.
Ok det er ikke det bedste med halsbånd til katten, men du kan jo ikke sprøjte gift i et hjem hvor et lille barn kravler rundt over alt
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
jul 2012
Fååååårk, lopper.