{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

Problemer når 2 katte ikke er venner.. {{forumTopicSubject}}

Har et spørgsmål ang. mine forældres kat .
Katten er en hunkat på lidt over 4 år, og har boet hos os fra killing af. Hun er ind/ude kat, med fri adgang til det udendørs via kattelem. Hun har siden hun blev gammel nok til at komme ud, været vandt til at besørge udendørs og har aldrig tidligere gjort det inden dørs (med undtagelse af nytårsaften hvor hun har en bakke fremme). Problemet er at hun den sidste måned eller ligende har haft nogle "uheld" indenfor. Somregl nogle dage efter jeg og min kat har været på besøg der hjemme.
De to kan slet ikke sammen! Selvom vi har gjort meget synes jeg for at de skulle kunne vænne sig til hinanden roligt. Eller det vil sige forældrenes kat Samba hader min Carla som pesten (selv da hun bare var en lille killing) og tolererer ikke hun kommer for nær - mens Carla netop er meget social og vil snakke og hygge med Samba - som derfor ryger i totterne på Carla når hun søger hen mod hende. I starten gik samba simpelthen hjemmefra i protesk når vi kom hjem på weekend... Men efterhånden har hun affundet sig med at den anden kan være i huset - blot på behøring afstand...
Når Carla og jeg er hjemme har carla en bakke til at stå på badeværelset. Men det er ikke her samba har sine uheld (som man ellers kunne tro for at lægge lugt oven på) - men inde i stuen og i køkkenet og end ikke på steder hvor min Carla ligger eller opholder sig ret meget (hun kommer dog i rummet). Det skyldes heller ikke frost udenfor eller at kattelemmen eller døre har været lukket - hun gør det simpelhen bevist smiley
Samba har også ændret adfærd (om end hun altid har været en bestemt og lidt sky dame) Hun er blevet mere kort for tændingen og vil ikke finde sig at blive tilside sat længere, løftet af avisen eller af hovedepuden m.m. - så kommer klørerene frem smiley Underligt nok er jeg den eneste der nu kan få lov at holde hende og tage hende op - selvom jeg må lugte ret meget af min egen kat...? Dette er kommet efter jeg har fået Carla.
Kan "uheldene" være for at markerer grænserne af teritoriet (dette er mit) af når den anden endelig er taget væk igen? Og har I i så fald en mulig løsning? Har prøvet at sætte fodder rundt de steder det er mest udtalt, men så finder hun et andet "passende" sted. Hun er slet ikke intrasseret i en bakke hvilket vi også har forsøgt (en carla ikke har været i). Og har i nogle ideer til hvordan man kan få de to til at finde lidt bedre ud af de sammen? Vi er nok hjemme knap 1 weekend i måneden eller i forbindelse med ferier og ligende, og kan såmen godt forstå det er svært for Samba at forstå Carla sådan kommer og går hele tiden... Men kan heller ikke overlade hende til sig selv en hel weekend og naboerne er behjælplige men vil jo ikke rende og bede dem passe min kat hele tiden, når nu hun fint kan komme med frem og tilbage smiley
Er sgu en træls situation med de to smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer når 2 katte ikke er venner..
Kommentér på:
Problemer når 2 katte ikke er venner..

Annonce