{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Når misserne slås... {{forumTopicSubject}}

Prøver at gøre en lang historie kort, jeg har 5 katte lige nu, mynne 4 år - stereliseret, müsli 3 år - fertil, lucky 2 år - stereliseret, lulle 2 år - fertil, og bamse ½ år fertil hankat ...

pigerne plejer at kunne gå sammen uden problemer, mynne plejer dog at holde sig langt fra lulle..
lulle var meget sky da hun kom, men har virkelig taget magten, og både slår, jagter og værst bider de andre.. i foregårs aftes bed hun lucky lige i rumpen, og lucky er en smule retaderet, og trives bedst i hendes egen lille verden..
Lucky tror at gemmer man hovedet under kommoden, er man væk, og hun flytter sig ikke når lulle så bider hende..
Bamse er begyndt at markere (strinte) og det ved jeg godt skyldes han er ved at blive kønsmoden..
Lulle og Bamse er nogl jeg har taget til mig, da deres egne hjem ikke kunne have dem mere, og det fortryder jeg idag, for det har ødelagt min lille flok..
Jeg ved godt harmonien nok kunne genskabes hvis lulle og bamse blev neutraliseret, men det er økonomien ikke til lige nu, da hunden lige har kostet 3900, og det betaler jeg stadig på..
Dyrlægen mener jeg skal få solgt Lulle og Bamse, men jeg er bange for at folk vil bruge Lulle som fødemaskine fordi hun er langhåret..

Hvis nu jeg kommer af med Bamse , vil lulle så lade være med at tæske de andre ?
Kan det være fordi hun ikke vil dele ham, eller er det kun hanner der tænker sådan ?

Ved godt det er lidt rodet, men det er det også med 5 katte der ikke vil enes..
Håber i har nogle gode råd..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når misserne slås...
  • #1   2. dec 2008 Hmm... Jeg ville mene, at kastrerer/steriliserer du de fertile katte, så kommer du langt med problemet. Men når økonomien ikke er til det pt, så må du vente. Indtil da, KAN det hjælpe med Feliway i stikkontakten? Men dermed ikke sagt at det afhjælper problemet helt.

    Jeg ville ikke sælge mine katte, så ville jeg hellere prøve at finde en løsning, men hvis økonomien også siger stop, ja, så er det måske bedre.
    Jeg kan godt forstå din bekymring omkring Lulle og at hun skal ud som fødemaskine. Det ønsker ingen af os. Men hva gør du med hende når hun nu er fertil? Er hun så på p-piller eller hvordan? Det må da også koste hver eneste mdr, og det kan du jo spare ved én gang for alle at sterilisere hende.

    Igen, jeg synes det er en svær beslutning, og kun du kan tage den endelige afgørelse, det er klart. Men jeg havde sparet sammen hurtigst muligt til de indgreb, og fået dem lavet. Hvis flokken derefter ikke fungerer, jamen så ved du da at hun ikke kan blive en fødemaskine smiley


  • #2   2. dec 2008 hun får p- piller ja, det koster 172 kr om året.. så det er lidt en nød løsning.. ved godt det ikke er sundt for dem..

  • #3   2. dec 2008 Ja okay. Det er heller ikke fordi 172 om året er dyrt. (Du får nok ikke lov til at betale 172 om året af på en sterilisering ;))

  • #4   2. dec 2008 nej, bestemt ikke, men betaler 1600 ved dyrlægen hver måned lige nu... det ikke fordi jeg ikke gerne ofre på dem...

  • #5   2. dec 2008 Nej, det kunne jeg bestemt heller ikke forestille mig.

    Du har gjort meget for dine egne og andres katte. Uha, jeg ved ikke hvad du skal gøre i denne situation.


  • #6   2. dec 2008 Jeg har sat Lulle og Bamse til salg herinde, har en ide om at folk der køber kat gennem KG behandler dem ordenligt..
    De er sat til 500, men det er bestemt ikke prisen der er vigtig, håber bare de får det godt, og at mine "gamle" missere får deres liv igen..

    Tror du det vil hjælpe at få Bamse væk, og så få Lulle stereliseret til foråret ?
    Tror du hun ville lade være med at jagte de andre hvis han kommer væk ?


  • #7   2. dec 2008 Regn ikke med, at der er nogen garanti for at katte bliver behandlet ordentligt, fordi de bliver solgt via KG.
    Salg af fertil langhårskat forstår jeg ikke, at man tør. Så hellere betale de 500 kr for at aflevere dem på et internat, hvor internatet sørger for neutralisation inden salg.


Kommentér på:
Når misserne slås...

Annonce