{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

annika ..
annika ..
Tilmeldt:
6. okt 2011
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111

Flytte en kat, og så kort efter være væk en hel weekend? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen (:

Sagen er den at jeg er flyttet hjemmefra, og skal snart have flyttet min kat herhjem (: Hun har altid været vant til at der har været andre katte hos hende, men hun har dog aldrig kunne lide deres selvskab, og har været gladest når hun var alene med mig. Men jeg skal have flyttet hende herop d. 21 september, men står i den situation at jeg før havde planer for at være væk fra. d 27-29 september - jeg er allerede igang med at aflyse planerne, for er det ikke for tidligt for hende at være alene i en hel weekend, et helt nyt sted?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte en kat, og så kort efter være væk en hel weekend?
  • #1   7. sep 2013 Ingen katte (dyr) skal/må være alene en hel weekend... de skal tilses mindst en gang i døgnet... (Dyreværnsloven)

    Så aflys du bare dine planer... eller vent med at hente katten smiley


  • annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111
    #2   7. sep 2013 Tænkte det nok (:
    - Men de er os allerede aflyst, men ville os bare lige høre, da min veninde mente hun sagtens kunne det - så ville lige høre om det var mig der var for pivset eller ej smiley


  • #3   7. sep 2013 ja det kan got være folk "mener" at det kan katten sagtens klare med masser af rent vand og mad men det er som G.H. pointere ulovligt.

    Specielt med indekatte ville jeg sige at det slet slet ikke kan lade sig gøre. De skal have samvær og skal aktiveres.

    en kat med Kattelem kan i det mindste gå ud og underholde sig selv(eller fange en ekstra mus hvis de er små sultne) men derfor skal de stadig tilses 1 gang i døgnet i tilfælde af at de er kommet til skade og selvom de kan gå ud trænger de også til samvær.


  • #4   7. sep 2013 Jeg vil sige det har intet med tidsrummet for at du henter hende hjem der afgøre at du ikke kan efterlade hende en hel weekend, det er det faktum at ingen kat må eller bør efterlades alene i mere end 24 timer.

    Dyr skal tilses mindst en gang i døgnet, og særligt indekatte bør have selskab 1-2 gange på et døgn og kæles og aktiveres i en halv til en hel time..

    Når jeg er væk fra mine katte i mere end 1 dag, så bliver de tilset og snakket med 2 gange i døgnet, og jeg kunne aldrig efterlade dem hvis ikke de blev det, meget kan ske på en dag..


  • #5   7. sep 2013 Min kat har også kattelem og ude adgang alligevel har den altid barnepige, der kommer og sover, hvis jeg er væk et par dage . Det er sikkert den sætter stor pris på der er nogen, selv om mor er den bedste. Jeg har også hørt om en der arbejder langt væk og tager af sted 14 dage fra en gammel kat . Desværre er der folk der mener, at katte kan klare sig selv i lang tid. I lige foregående tilfælde er det nu nogle heldigvis søde naboer der giver den mad og omsorg . Din holdning er ikke pivset på nogen måde men viser blot at du tager ansvar for dit dyr fremfor at efterlade det alene.

  • #6   7. sep 2013 Enig med de andre smiley
    Og der ud over har hun også brug for dig, alt er jo nyt og hun er ikke faldet til endnu, så selv hvis du kendte nogen som ville se til hende 1-2 gange i døgnet, ville det være synd for hende.


  • annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111
    #7   7. sep 2013 I har helt ret, har bare aldrig haft kun en enkelt kat, og hjemme hos mine forældre har vi os en der kom og så til dem smiley - Jeg bor også sammen med en veninde nu, så andre weekender jeg evt. skal være væk, er hun her smiley Det var kun den enkelte her, hvor min veninde skulle med - men planerne er aflyst - ville som sagt bare være sikker på det ikke var mig der var helt galt på den smiley

  • annika ..
    annika .. Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 111
    #9   8. sep 2013 Det bliver rigtig skønt smiley og hun kommer i den grad til at nyde det.!
    Jeg har før boet alene med hende, men det nåede kun at være i en uge, da jeg fandt en killing ude på gaden der - inden da har jeg aldrig set hende så glad før, og nogle gange brækker hun sig (hun er helt rask), dyrlægen siger det nok er stress - men den uge hvor hun var alene med mig, brækkede hun sig ikk en eneste gang - så glæder mig til at kunne gøre hende så glad igen smiley


Kommentér på:
Flytte en kat, og så kort efter være væk en hel weekend?

Annonce