{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.264 visninger | Oprettet:

Flytte hjemmefra med kat {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg fylder snart 18 og vil rigtig gerne flytte hjemmefra snarest.
Desværre bor jeg i et område hvor at boliger er meget dyre, så jeg er lidt tvunget til at finde mig en lejlighed.
Står så i den situation, at jeg jo rigtig gerne vil have mine to katte med mig(hvis jeg da kan få overtalt mine forældre til at jeg kan få dem begge med. De har i hvert fald givet tydeligt udtryk for at den ene af dem nok skal komme med mig), men begge katte er vant til både at være ude og inde(og er de begge trænet til at kunne bruge en kattebakke, så dét er ikke et problem).
Så ville det være alt for synd hvis jeg bliver nød til at gøre dem til indekatte? Er der gode tricks til det? Hvor meget plads må de mindst have?(også til at hvis de er sure på hinanden, så at de kan komme lidt væk fra hinanden, i ved) Er der andet som jeg bør vide?
Vil nemlig ikke lave nogen færdige beslutninger før at jeg ved om det overhovedet kan være fair af mig at lade dem være indekatte.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte hjemmefra med kat
  • #1   11. sep 2014 jeg ville ikke gøre det.
    de fleste katte kan ikke indfinde sig med at blive indekatte, når de tidligere har fået lov til at gå ude/inde. Du risikere at få store problemer, så som urenlighed, adfærdsproblemer

    så endte bør du finde noget hvor du har en lille have, eller bor i stueplan. Evt kan en altarn bruges, hvis der er god plads
    eller også ska du finde dig en/to nye katte som i forvejen er indekatte

    der er ikke rigtig nogen min. 2m som passer katte. Katte vil helst bare op i højden, så giver man dem den mulighed, ja så gør det ikke noget med en lille lejlighed

    jeg har været hos kv i flere år og vi har tit haft telefonopkald omkring dette emne. Og især de problemer som så er kommet bagefter.

    ja der findes nogle katte som kan indefinde sig med alt, men desværre er det altså de færreste


  • #2   11. sep 2014 ville det være alt for synd hvis jeg bliver nød til at gøre dem til indekatte?

    Meget kort svar: JA

    Så vidt jeg kan se er det katte på henholdsvis 5 og 7 år, katte på den alder der altid har haft deres frihed ville det efter min mening være totalt no-go at tage den frihed fra dem, for at opfylde dine behov..


  • #3   13. sep 2014 Det vil være synd at prøve at gøre dem til indekatte smiley
    Du vil ikke få andet end problemer og katte der overhoved ikke trives, når de nu har været vant til udelivet.
    Så hvis du vil have katte med dig når du flytter, synes jeg du skal starte forfra med nogen som aldrig har prøvet at være ude smiley


  • #4   15. sep 2014 Jeg vil heller ikke anbefale det med så "gamle" katte, de bør have deres frihed som de er vant til.

    Husk at være opmærksom på, dyreholds reglerne der hvor du flytter ind, mange steder må man kun have 1 indekat.


  • #5   15. sep 2014 Jeg synes du skal lade dem blive hos dine forældre. Du kan jo få en kat selv når du er kommet godt på plads. Jeg synes ikke det er fair overfor kattene først at lukke dem ud som ude/inde katte i så mange år og så tage det fra dem igen fordi du flytter.

Kommentér på:
Flytte hjemmefra med kat

Annonce